Gast Geplaatst: 20 november 2001 Geplaatst: 20 november 2001 ik heb een aardig signaal met een humax en een 60-70 cm schotel (dicht)<p>nu kan ik een schotel krijgen van een kennis 80 cm maar een mesh type, is dit beter, of slechter zat voorheen op een analoge ontvanger?<p>dank u
Gast Geplaatst: 20 november 2001 Geplaatst: 20 november 2001 Hoi,<p>De enige fabrikant die hier in onze omgeving mesh-schotels geleverd heeft is volgens mij, Armstrad.<p>Die dingen hebben een groot probleem....ROEST!!<p>Het waren over het algemeen low-budget schoteltjes, met een matige signaalopbrengst Dit is niet te wijten aan de gaartjes maar meer aan de wat slordige maat-voering van die dingen.<p>Groetjes, Erik.
prutsie Geplaatst: 20 november 2001 Geplaatst: 20 november 2001 Een mesh schotel is sowieso minder geschikt voor digitale ontvangst. waarom ? DVB signalen worden qpsk gemoduleerd (zie de diverse DVB faq's op internet) en de gaatjes schijnen zeer kleine afwijkingen in de ontvangen modulatie te geven. Dit resulteerd in een prima signaalkwaliteit, maar slechte kwaliteit, en dus blokvormong, hikkend geluid en wat zo meer aan ergerlijke zaken zijn. advies: niet doen dus. de schotel is niet het duurste onderdeel, maar wel een van de belangrijkste (samen met lnbf en coax). Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Aanbevolen berichten