Ga naar inhoud


wat is een BAR man


mapi

Aanbevolen berichten

voor een vertaling vanuit Amerikaans engels naar Nederlands ben ik op zoek naar de betekenis van Bar man... het is gerelateerd aan het Amerikaans leger in 45. hier een stukje tekst " On my left was Private [XXXXXXXXX ], our BAR man. I looked to my left and saw XXXX face down with his arm on his BAR and..."

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: mapi
voor een vertaling vanuit Amerikaans engels naar Nederlands ben ik op zoek naar de betekenis van Bar man... het is gerelateerd aan het Amerikaans leger in 45. hier een stukje tekst " On my left was Private [XXXXXXXXX ], our BAR man. I looked to my left and saw XXXX face down with his arm on his BAR and..."


Misschien heb je hier iets aan
bar (bijv.nw. / bijw.)
poor, terrible, miserable, abominable, meagre, paltry, bar (ww.), café (the ~), inn (the ~), pub (the ~), tavern (the ~), coffeeshop (the ~), liquor cabinet (the ~), bare, barren

Groeten Willy

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mereltje
Misschien heb je hier iets aan
bar (bijv.nw. / bijw.)
poor, terrible, miserable, abominable, meagre, paltry, bar (ww.), café (the ~), inn (the ~), pub (the ~), tavern (the ~), coffeeshop (the ~), liquor cabinet (the ~), bare, barren

Groeten Willy

Mapi heeft zelf vast ook wel een woordenboek NL-EN. wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou geef mij maar de FAL (Fusil Automatique Légère, licht semi-automatisch geweer)....daar kun je tenminste nog een "lijntje" oftewel een "keesje" mee overschieten...dit kan geen enkel ander wapen. Althans in mijn tijd...

 

Jaaaaa...waar gaat dit nu over???...benieuwd wie hier reageerd. wink

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit gaat over een Amerikaanse soldaat die BAR man was in het 1e compagnie 40-45 dat bij bestorming van een fort ergens in NL stierf door een kogel in zijn hoofd. Hij ligt begraven op het Amerikaans kerkhof in Margraten. Alle graven daar zijn geadopteerd door mensen uit de regio. Die gaan soms op zoek naar de familie van , maar ook gebeurd dit andersom. De mensen hier zorgen dat er op hun verjaardag en memorial day een bloemetje op hun graf staan.

Daar gaat het over

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DroomDoos
De BAR is een formidabel 19-pond vuurwapen. . . ., Rob


In mijn opinie bestaan er geen formidabele wapens.

Het enige wapen wat wel eens formidabel kan zijn is een vrouw.

Die zet ik dan ook wel eens in.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Con
Origineel bericht van: DroomDoos
De BAR is een formidabel 19-pond vuurwapen. . . ., Rob


In mijn opinie bestaan er geen formidabele wapens.

Het enige wapen wat wel eens formidabel kan zijn is een vrouw.

Die zet ik dan ook wel eens in.

HG CC


Je maakt een denkfout hoor. Dat wapen zet zichzelf in.
Zeer geavanceerd zelf doelzoekend. :D

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mapi
Dit gaat over een Amerikaanse soldaat die BAR man was in het 1e compagnie 40-45 dat bij bestorming van een fort ergens in NL stierf door een kogel in zijn hoofd. Hij ligt begraven op het Amerikaans kerkhof in Margraten. Alle graven daar zijn geadopteerd door mensen uit de regio. Die gaan soms op zoek naar de familie van , maar ook gebeurd dit andersom. De mensen hier zorgen dat er op hun verjaardag en memorial day een bloemetje op hun graf staan.
Daar gaat het over


Ik was toch echt in de overtuiging dat je het gezochte antwoord hier reeds gevonden had, vandaar dat ik even met iets anders reageerde...sorry..

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...