Ga naar inhoud


hauppauge wintv hvr hd 4000


Gast max1967

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

ik heb een hauppauge wintv hvr hd 4000 in mijn pc en het werkt prima . ik heb alleen een probleem hij vind niet de zuidamerikaanse zenders op de intelsat 905 . wel de andere zenders. wat doe ik verkeert of zijn deze zenders niet te ontvangen in nederland?

Link naar reactie
Delen op andere sites


als ik de footprints bekijk zouden zowel Spot 1 als Spot 2 te ontvangen zijn?

 

om welke zender / frequentie gaat het?

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is gelukt . nu heb ik een volgende vraag.

ik wil deze zenders door sturen naar mijn dreambox zodat ik ze ook via tv kan zien . probleem is dat ik de zenders alleen kan zien via cyberlink powercinema dit zat bij deze pci kaart.

wie weet hoe ik dit moet doen, of moet ik een tv kaart kopen en aan de tv aansluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je deze zender met je PC kaart kan zien dan kan je die sateliet aansluiting toch gewoon op je dreambox aansluiten? En als daar geen ruimte is dan kan je er dan toch een DISEQ switch tussen zetten?

 

Lijkt me handig dan via via doorlussen naar je TV nml.

 

Hein

 

p.s.

Probeer het eens in het dreambox forum en/of sateliet ontvangst forum voor meer tips

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: max1967
het is gelukt . nu heb ik een volgende vraag.
ik wil deze zenders door sturen naar mijn dreambox zodat ik ze ook via tv kan zien . probleem is dat ik de zenders alleen kan zien via cyberlink powercinema dit zat bij deze pci kaart.
wie weet hoe ik dit moet doen, of moet ik een tv kaart kopen en aan de tv aansluiten.

Ik heb een Hauppauge Nova HD S2 kaart (momenteel niet meer gebruikt), en dat is ongeveer dezelfde kaart (alleen geen DVB-T tuner).
Ik vond dat Powercinema gedoe niet zo handig.
Met DVBViewer kon ik alle zenders ontvangen die ik wou.
Er zit daar ook een streaming optie in.
Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor jullie reacties ik ga het uitproberen alleen ik wil nog even reageren op het antwoord van Rigolo.ik kan deze zenders niet zo zien omdat ik een dreambox 7000 heb dit is ook de reden waarom ik ook deze pci kaart heb gekocht, maar nogmaals allemaal bedankt voor het mee denken.

 

grt uit NB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: max1967
het is gelukt . nu heb ik een volgende vraag.
ik wil deze zenders door sturen naar mijn dreambox zodat ik ze ook via tv kan zien . probleem is dat ik de zenders alleen kan zien via cyberlink powercinema dit zat bij deze pci kaart.
wie weet hoe ik dit moet doen, of moet ik een tv kaart kopen en aan de tv aansluiten.

Als je ze niet op de DM7000 kan zien omdat zij HD zijn dan gaat het streamen ook niet lukken.
Andersom zou wel kunnen heb ik jaren geleden gedaan met de DM Euro1080 naar de PC streamen en daar decoderen, ik weet niet of dat nu nog zou kunnen.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Roobert
Als je ze niet op de DM7000 kan zien omdat zij HD zijn dan gaat het streamen ook niet lukken.

'HD zijn' is iets te simpel uitgedrukt, en ik begrijp ook wel waarom de mensen dit zo stellen.
Zo eenvoudig is het echter niet.
Je moet een paar zaken uit elkaar houden.

1. Eerst en vooral is er de modulering, DVB-S of DVB-S2 dus.
Een Dreambox 7000 heeft enkel DVB-S tuners.
Modulering gaat gewoon over de manier waarop een signaal doorgestuurd wordt via de satelliet in dit geval.
Nu is DVB-S2 efficiënter dan DVB-S.
En als je met je tuner DVB-S2 aankunt kun je ook DVB-S aan (downwards compatible zoals dat heet).
Belangrijk om te beseffen is dat een HD zender zowel via DVB-S als via DVB-S2 uitgezonden worden.
Voorbeelden van DVB-S HD zenders zijn : BBC HD, ITV HD
Voorbeelden van DVB-S2 HD zijn : Arte HD, Simul HD, en alle CD/TVV HD zenders.
Omgekeerd betekent DVB-S2 ook niet automatisch HD.
Diverse SD zenders worden eveneens via DVB-S2 uitgezonden (vb: Simul SD).
Ook belangrijk om te beseffen dat dit een hardware zaak is.
Je tuners zijn ofwel DVB-S ofwel DVB-S2, dit kun je niet via software compenseren.

2. Na de modulering, is er ook de codering.
Codecs dienen om ervoor te zorgen dat beeld en geluid minder bandbreedte innemen.
Zonder compressie zou je algauw terrabytes aan data nodig hebben voor een HD filmpje.
Er bestaat lossless en lossy compressie.
Bij dat eerste type is het resultaat na decompressie identiek aan het originele beeld.
Nadeel is dat je daarmee niet zoveel bandbreedte wint.
Lossy compressie is alomtegenwoordig, en bestaat in meerdere standaarden.
Meest gekende en meest gebruikte zijn : MPEG2 en H264 (dit is een onderdeeltje van de brede MPEG4 standaard).
Nu is H264 ongeveer dubbel zo efficiënt als MPEG2.
Het verbruikt dus maar de helft van de bandbreedte voor een gelijkwaardig beeld.

Belangrijk is om te weten dat codecs niet noodzakelijk hardware afhankelijk hoeven te zijn.
Op een PC bijvoorbeeld kun je de processor zelf alle werk laten doen, en als je dan maar de juiste software (codec) hebt kun je alles decoderen.
Een Dreambox werkt anders, die zet voor video een aantal hulpchips in, zodat de processor niet te veel werk hoeft te doen, en dus van een licht type mag zijn.
De Dreambox 7000 heeft enkel dergelijke chips voor MPEG2.

Ook belangrijk om te beseffen dat MPEG2 of H264 op zich ook geen bewijs is van HD of niet.
In de VS wordt bij digitale kabel bijv. MPEG2 gebruikt, ook voor HD signalen.
H264 wordt hier soms ook gebruikt voor SD signalen (logisch, want het is efficiënter).
Télésat, het Waalse broertje van TV Vlaanderen zal dit type compressie gebruiken, ook voor de SD zenders.

Om daarmee op uw probleem terug te keren.
Je hebt een PC, die kan (als ie zwaar genoeg is), in principe elke codec aan.
In je PC zit een sattuner met DVB-S2 mogelijkheid.
Je hebt een Dreambox 7000, die enkel MPEG2 en DVB-S aankan.
Wat kun je daar nu precies allemaal mee doen ?

* DVB-S/MPEG2 SD zender kijken op je Dreambox 7000
* DVB-S/MPEG2 HD zender kijken op je Dreambox 7000 (als dat type zender nog ergens bestaat ?)
* beide vorige types streamen van je Dreambox 7000 naar je PC
* DVB-S/H264 SD zender streamen van je Dreambox 7000 naar je PC
* DVB-S/H264 HD zender streamen van je Dreambox 7000 naar je PC

Je kunt dus zowat alles streamen naar je PC, omdat de decodering op PC kan gebeuren.
Enige wat je niet kunt streamen is DVB-S2 kanalen, omdat je tuner van je Dreambox die niet aankan.

En dan heb je nog de omgekeerde richting, van PC naar Dreambox.

Op PC kun je normaal gezien alle combinaties ontvangen :

* DVB-S/MPEG2 SD
* DVB-S/MPEG2 HD (bestaat dat in Europa ?)
* DVB-S/H264 SD
* DVB-S/H246 HD
* DVB-S2/MPEG2 SD
* DVB-S2/MPEG2 HD (bestaat dat in Europa ?)
* DVB-S2/H264 SD
* DVB-S2/H264 HD

Streamen naar de Dreambox gaat voor alles wat MPEG2 is.
H264 gaat niet, tenzij je met transcodering werkt.
Je PC decomprimeert dan het H264 beeld en comprimeert het opnieuw naar MPEG2.
Reken daarbij op een licht kwaliteitsverlies, want er wordt nog eens hergecomprimeerd.
Er zijn daarvoor tools als :

TVersity (http://tversity.com/)
VLC (www.videolan.org)
Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo zzzzzzz

je bericht is duidelijk maar het gaat hier om

de zenders worden alleen ge toond met cyberlink powercinema dus niet met vlc en de andere drie prog als

DVBViewer , DVBDream of ProgDVB werken niet bij mij dus dat is het probleem. ik zoek een simple prog dat gebruik maakt van hauppauge om de satteliet te scannen en te tonen en tevens doorsteamen naar mijn dreambox 7000 zodat ik hen op tv kan bekijken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: max1967
hallo zzzzzzz
je bericht is duidelijk maar het gaat hier om
de zenders worden alleen ge toond met cyberlink powercinema dus niet met vlc en de andere drie prog als
DVBViewer , DVBDream of ProgDVB werken niet bij mij dus dat is het probleem. ik zoek een simple prog dat gebruik maakt van hauppauge om de satteliet te scannen en te tonen en tevens doorsteamen naar mijn dreambox 7000 zodat ik hen op tv kan bekijken.

Toch vreemd dat je alleen zenders kan zien binnen Cyberlink Powercinema.
Zoals ik al zei : bij mij werkt de gelijkaardige NOVA HD S2 wel met Progdvb, DVBDReam en DVBViewer.
Al eens andere drivers geprobeerd ?
Heb je toegang tot meerdere satellieten via deen Diseqc switch ?
Dan moet je die wel degelijk specifiëren.
En ten laatste, zijn de transponderlijsten wel actueel ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...