Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een laptop waar volgens mij windows een beetje brak van is geworden door verkeerd gebruik.

Nu krijg ik bij booten telkens een blauw scherm en hij begint opnieuw. Het is nu gelukt met een WinXP cd on in een prompt te komen middels system restore.

Maar ik ben de naam van het bestand vergeten om op deze manier een eerder opgeslagen werkende configuratie van windows terug te plaatsen.

Iemand een idee hoe deze ook weer heet?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:
Origineel bericht van: Xilence
Op F8 drukken om in veilige modus terecht te komen en daar de 'laatst bekende werkende configuatie' kiezen. confused.gif

Als dat zou werken zou ik dit niet vragen wink

Ik ben bang dat het een format moet worden.. Ik vermoedt een virus in de boot sector of iets in de bios of misschien een bad cluster in het bootgedeelte van de HDD.

Hoe dan ook.. niets boot vanaf de HDD.

Geplaatst:

Xp of Vista?

XP -> Fixmbr om de bootrecord te fixen

Vista -> Bootrec.exe /fixMBR en of Bootrec.exe /fixboot

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Ben bang dat bovenstaande tips niets oplossen. Heb dit weekend 2 systemen met gelijke problemen gehad. Zelfs een oude image terugzetten gaf een melding van de virusscanner dat er een TROJAN actief was en dat er Windows files beschadigd waren en teruggezet moesten worden. Nadat ik dit gedaan had kreeg ik het systeem niet meer opgestart zonder die Blue Screens of Death.

Uiteindelijk werd het partitie verwijderen, opnieuw aanmaken en formatteren + nieuwe installatie.

Vond het wel heel erg raar dat de fout dus al in mijn oude image zat van enkele maanden geleden.

Er is dus IETS actief geworden dit weekend, wat al die tijd op d loer lag op deze installaties.

Geplaatst:
Origineel bericht van: ozzo
Ben bang dat bovenstaande tips niets oplossen. Heb dit weekend 2 systemen met gelijke problemen gehad. Zelfs een oude image terugzetten gaf een melding van de virusscanner dat er een TROJAN actief was en dat er Windows files beschadigd waren en teruggezet moesten worden. Nadat ik dit gedaan had kreeg ik het systeem niet meer opgestart zonder die Blue Screens of Death.

Uiteindelijk werd het partitie verwijderen, opnieuw aanmaken en formatteren + nieuwe installatie.

Vond het wel heel erg raar dat de fout dus al in mijn oude image zat van enkele maanden geleden.
Er is dus IETS actief geworden dit weekend, wat al die tijd op d loer lag op deze installaties.

Ook wij hebben dit weekeinde nog 2 PC's gevonden met dit probleem... bovenstaande suggesties allemaal geprobeerd halen niets uit - thx voor de hulp.

'Ons' vermoeden is dat de datum 9/11 iets heeft geactiveerd. Maar dat is losse vinger werk.

Geplaatst:

Ik heb contact gehad met een kameraad van mij in Nederland wie een computerbedrijfje heeft. Hij heeft er vandaag 3 binnen gekregen met dit fenomeen.

Zij maken die vandaag open en laten mij morgen weten of er een oplossing mogelijk is welke drastisch formateren hopelijk niet nodig maakt.

Geplaatst:

Ja daar zat ik ook al aan te denken... maar ikzelf heb 3 PC's met AVG (2x XP 1x Vista) en geen van allen hebben last van dit fenomeen.

Geplaatst:

Dit AVG lijkt inderdaad het probleem te zijn.

Zie http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1583311/gonew/1#UNREAD

Alle die er last van hebben hebben ook inderdaad AVG geinstalleerd.

Ik denk dat het samen met herstarten heeft gezeten of iets. Want omdat mijn PC's nooit worden afgesloten (ok bijna nooit) ben ik misschien door deze 'bug' heengekomen.

Thx nogmaals voor alle hulp.

Geplaatst:

Nouja, de oplossing is vrij gemakkelijk. Even dat bestandje dat door AVG aangevreten is vervangen en je systeem draait weer....

Had ik dit maar eerder geweten....;-)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen