Ga naar inhoud

STAB HH-120

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,<p>Heeft iemand ervaringen met de STAB HH-120 positioner? Ik geloof dat dit ding gestuurd wordt via de coaxkabel, maar hoe zit het dan met de optredende verliezen???<p>Hoe wordt ie gevoed?? Met de LNB spanning? Zo ja, arme voeding van mijn Hummie 5400.<p>Hoe geruisloos is ie? <p>Groet,

Nico

Geplaatst:

Werkt best, die Stab 120, zet je gewoon op het dak tussen je kabel en je lnb. Verliezen? Ik ontvang gewoon alles. Geluid hoor ik niet onder het houten dak. Is lekker simpel omdat ie automatisch meegaat als je een kanaal op een andere sateliet opzoekt. Trekt wel wat stroom van de humax, maar ook daar heb ik verder geen last van. Oftwel: het gemak dient de mens en gewoon doen (t/m schotels van 120 cm). De stab100 is iets geodkoper maar kan maar tot 100 cm.<p>en de gebruiksaanwijzing is verwarrend, je moet eerst dit hele board doorspitten om te weten hoe je hem op de elevatiehoek moet instellen. Maar ja, het is een hobby toch? wink.gif" border="0

Geplaatst:

Heb hier ook een Stab HH 120 Equivalent en ben meer als tevreden met dat ding. Waar ik minder tevreden over ben is inderdaad de handleiding die is ronduit waardeloos. Een ander dingetje in kombinatie met de hummie is dat normaliter als je goed uitricht op Sirius alle andere satellieten ook goed staan geprogged. Helaas lukt dit niet met de hummie. Foutje in berekeningssoft denk ik. De 32 sat settings werkt ook nog niet zoals het hoort(firmware probleem). Langzaam is relatief. De humie zoekt daadwerkelijk signaal vd sat op de op dat moment aktuele freq. hij loopt dus niet lineair maar stapt met 0,1 graad. Vindt dat met dit gegeven de Stab best vlot is hoor.

Suc6

• 2 weken later...
Geplaatst:

Werk hier veelvuldig met de Stab 100 (120)

Heeft voor mij alleen maar voordelen

- sturing via de coax

- Geleidelijk draaien zodat je in tegenstelling tot een HtoH motor de satellieten er iets gemakkelijker en nauwkeuriger mee kunt instellen

(je loopt bij de wat zwakkere satellieten er niet zo gauw over heen)

Plaatsingstip: In tegenstelling tot de meesten stel ik deze motoren NIET op Sirius af maar gewoon op Astra. Bij mij in Wolvega(Friesland)

Motoras eerst op 15 graden zetten (als je de motor met de as van je af houdt 15 graden rechts van de 0)

De motor op 51 graden achterover zetten.

De schotel op 21 graden achterover.

Met de meter er tussen tot in de puntjes afstellen (Alleen met de schotel zelf richten!)<p>Succes verzekerd!<p>Groeten Sietse

Geplaatst:

ik zit hier in het midden van het land en heb hem op 52gr staan en dat werkt goed,alleen kan ik de panamsat niet vinden,die zou ik toch wel moeten vangen met een 110cm triax?

(ik vind niks verder dan de hispa)

ps.de paal staat goed in het lood.<p>(edit)iets bij gesteld en ik heb ook weer beeld op 45w

mvg<p>Alejandro<p>[ 05-12-2001: Bericht gewijzigd door: alejandro ]</p>

Vastberaden, geen arrogantie!
Geplaatst:

Ik heb ook al een tijdje een stab op het dak staan. Het werkt allemaal prima, snelheid kan ik ook mee leven. Wat ik alleen heel heel erg vevelend vind is de speling in de motor. Met een 80cm schotel is er nog niet zo veel aan de hand maar met mijn 1m triax moet ik niet veel wind hebben of het is gedaan. Zelf op astra, serius, hotbird welke bijna allemaal 100% signaal binnen komen is het bij wind mis, dus ik vind het op dat punt echt een onding.

Geplaatst:

Het was even pielen voordat ik alles opgeslagen had in m`n humax.

Maar nu draait ie perfect signaal verliezen met een 1 meter schotel door de wind valt bij mij eigenlijk wel mee staat ongeveer 6 meter hoog op een ijzeren paal die tegen de muur is gebout zodat de schotel zelf net over het platte dak draait ik kan ontvangen van 30 west tot 28 oost

Ik vind het een ideaal ding<p>groet van jim

VU+DUO

Dreambox 7000

Dreambox 500

Dreambox 600 PVR

Draaaibare opstelling 30 west tot 28,2 oost

Vaste opstelling Astra1,Astra2,Astra3 en Hotbird[/color]

Geplaatst:

Nog even een plaatsingstip: Meestal heb je al een vast uitgerichtte schotel op bv Astra of Hotbird. Nieuw uit de doos sluit je de stab dan aan beneden direct naast de ontvanger en stelt je ontvanger dan in op die Astra of Hotbird (uitgaande van voorgeprogrameerde posities, zoals in de Humax 5400, doe dan Go to Astra of Hotbird). De stab draait dan naar de goede positie. Dan haal je hem los en gaat naar het dak. Daarna kijk je waar je vaste schotel op gericht staat, onthoudt dit en zet de Stab ertussen, stel de elevatie in en richt het geheel weer uit op het onthouden punt, met de meter ertussen, die je naar mijn ervaring niet kan missen om de meest oostelijke en westelijke saetellieten op z'n best te krijgen.<p>Harry

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.