Ga naar inhoud

Philips FL2.16 chassis start op en slaat af.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben al 2 dagen aan het stoeien met mijn FL2.16 van Philips.

Als ik de tv met de schakelaar aan zet, dan gaat de rode standbye led branden.

Op het moment dat ik de tv aanzet met de afstandbediening tenminste een poging tot dan knippert de rode standbye led.

Als de hoogspanningstorren eruit haal en een gloeilamp op de Collector en Emitter aansluit en weer de tv inschakelt knippert de lamp 1 maal kort.

De 5v van het stanbye circuit is er wel.

Heb reeds vervangen zonder resultaat Hoogspannings trafo, TDA2579(Sync ic), Fet 7501(BSN304), complete stuurprint vervangen.

Wie heeft er nog een suggestie voor dit probleem.

Zie de reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Theo

Geplaatst:

hoi,

vervang t7216, zelfs als deze goed meet.

Controleer ook de 14V (11V i.p.v 14.1V)

controleer de 5V (2.5V i.p.v 5.4V)

controleer D6551

controleer ic7100 (TDA1521QW4)

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

En controleer alsjeblieft of die OostWest spoel wel vastgesoldeerd zit (vierkant 1,5cm/1,5cm) met 4 pootjes

Snurker

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Geplaatst:

Hallo Boarder en Jeevanhoof,

Vandaag weer met volle moed in de tv gedoken, met de volgende resultaten.

T7216, D6551, IC7011 vervangen.

Verders de opstartprocedure opgevolgd van Boarder.

De +11v en -11V, 141V zijn aanwezig.

Lamp brand netjes.

Als ik Pin7 van Raster IC losgooi en Transistor T7481 verwijder en de spoel L5511 brand de lamp 2 a 3 seconden. Nu heb ik het raster ic vervangen (uit een ander chassis gesoldeerd, waarvan ik niet weet of het heel is). Met zelfde resultaat als voorheen. Rode led blijf branden, AB reageert wel, maar helaas blijft de led rood.

Iemand nog een suggestie?

Mvg

Theo

Geplaatst:

Hoi Steve, of ik sturing heb weet ik niet, maar ga der wel vanuit eigenlijk, lijntrafo is vervangen. Startpuls is aanwezig, bij het inschakelen is er een moment hoogspanning, dit hoor je ook. Wordt er ook niet vrolijker van elke keer chassis der in en der uit :-)

Grtz Theo

Geplaatst:

HAllo Boarder,

Helaas na het vervangen van de Diode en de Elco, is het resultaat ook niet beter geworden.

Daar we wat meer risico hebben durven te nemen, heb ik spoel 5701 van de beeldbuisprint verwijderd en de Beeldbuis gloeidraar extern gevoed met een 6volt spanningsbron.

Ook heb ik transistor van het protectie circuit 7384 kort gesloten Basis Emitter om een glimp van een eventuele raster of oostwest fout op te vangen. Helaas toestel doet nog steeds hetzelfde, rode led brand en knippert op reactie van AB.

Echter met uitzetten is er een witte flits waarneembaar.

Iemand nog een oplossing of suggestie.

Mvg

Theo

Geplaatst:

Ben je zeker dat de HS terug wegvalt. Het beeld is misschien enkel geblankt ten gevolge van een fout in de verticale.

Heel vaak zijn er een paar smd weerstanden die aan één zijde zijn losgekomen. Dit aan de onderzijde van de verticale IC. Controleer de SMD-weerstanden eens met een goede lichtbron en vergrootglas.

Meet de spanningen die de HS opwekt (210V en 13V) Zijn deze aanwezig dan zie hierboven.

Geplaatst:

Weer een stap verder, de gloeidraad van de beeldbuis brand reeds ook als die dus voor mij gevoel standby staat(protectie circuit kortgesloten).

Mvg

Theo

Geplaatst:
Origineel bericht van: 404
Wordt er ook niet vrolijker van elke keer chassis der in en der uit :-)

Grtz Theo

Chassis kan aangesloten en werkend op z'n achterzijde staan
moet het wel op een werkbank / tafel staan
kun je blijvend meten en testen.
denk er wel aan .. van tijd tot tijd het toestel ECHT op standby te zetten voor het resetten van de error buffer.
heb je ook DEFAULT getest bij de service pinnen ?

Snurker wink

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Geplaatst:

Als de 200V aanwezig is, dan werkt de hs bnormaal.

Je beeld wordt dan waarschijnlijk onderdrukt door een fout.

Controleer eens of je normaal in std-by kunt schakelen en controleer de fouten eens in het service menu.

Je kan ook eens kijken wat er gebeurt als de G2 opgedraait wordt (regelknop onder de focusregelaar aan de HS-transfo)

Ik denk nog steeds een slecht gesoldeerde weerstand ;ik dacht R3443.

Succes

Geplaatst:

Hallo Boarder,

Wederom met volle moed, en met resultaat smile alleen niet zoals het hoort.

Tip opgevolgd om de G2 op te draaien, dit gaf als resultaat een grijs beeld met terugslaglijnen, eigenlijk logisch die terugslaglijnen.

Verders heb ik hierna de LFR box uitgewisseld, en dit met resultaat dat het toestel weer werkt.

Ik heb daarna van de oude LFR Box de TDA2579 vervangen, en de oude weer teruggezet, helaas zonder resultaat. De rode standbye led blijft branden en de terugslaglijnen zijn er dan ook nog(oorzaak G2 opengedraaid).

Nu kan ik 2 dingen doen, de andere LFR Box plaatsen, deze heb ik ooit eens over gehouden uit een slooptoestel, of de defecte repareren.

Ik weet niet of er verschil zit tussen de LFR Box van een FL2.16 en een FL2.26. Misschien is er wel geen verschil, ik weet het niet.

Andere vraag is wat zou er in de oude nu defect kunnen wezen?

Alvast bedankt in zoverre allemaal.

Met vriendelijke groet,

Theo

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen