Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Uit eindelijk toch maar gezwicht om een abbo te nemen Canal Digitaal. Inclusief de stuf op 23.2

Blijkt dat ik problemen heb om 23.2 te ontvangen. Ik krijg er wel de BBC etc. maar de nederlandse kanalen niet! als ik naar de signaalsterkte etc kijk dan zie ik BBC Scotland 8,3 64% 2,8. Is dit dan weer een sterkere transonder dan die voor de NL kanalen?

Toen ik e.e.a. checkte op 19.2 zag ik het volgende:

SBS6 9,5 62% 3,0 NED1 8,7 67% 4,0.

Dat mijn schotel mogelijk niet meer goed afgesteld staat weet ik, maar het ene deel van een sat wel en het andere deel niet? Herkenbaar probleem?

Geplaatst:

Als je in plaats van de Nederlandse regionale en themazenders BBC-kanalen aantreft is er duidelijk iets mis met je schotelafstelling. Die zenders zitten namelijk niet op 23,5 maar op 28,2/28,5 graden. Ik neem aan dat je geen DUO-LNB maar 2 losse LNB's gebruikt? In dat geval zal je de LNB voor 23,5 dichter bij (zelfs helemaal tegen) de LNB voor de Astra-1 moeten plaatsen. Afhankelijk van de schotel heb je voor 23,5 een LNB met smalle kop (bijvoorbeeld ALPS) nodig om zowel 19,2 als 23,5 te kunnen ontvangen.

Succes,

Ger

Geplaatst:

Kom op Ventura, dat moet met een beetje hulp toch wel lukken?

Je zorgt dat de Astra-1 optimale ontvangst heeft (die kan zo te lezen best nog wat beter) en vervolgens de Astra-3 zodanig plaatsen dat ook die optimaal resultaat opleverd. Het is even priegelen dat geef ik toe, maar het is niet onoverkomelijk.

En anders is er nog altijd de DUO-LNB........

Ben je toch nog voordeliger uit dan dat een installateur "even" langskomt.

Ger

Geplaatst:

't is nog veel erger: draaibaar.

Ben er wel achter wat er ongeveer gebeurd is. Mij nageslacht wat denkt even veel verstand te hebben van Satelliet ontvangst :D hebben gespeelsd met de rotorinstellingen in de veronderstelling dat je niet zo maar belangrijke zaken kan overschrijven. Waarschijnlijk de rotor positie voor 28.5 overschreven met de positie voor 23.2

Ik gan nu maar sat voor sat na of ik inderdaad ontvang wat ik denk te ontvangen........

Dat van die 23.5 versus 28.5 is wel een sterke!

Origineel bericht van: wageral
Als je in plaats van de Nederlandse regionale en themazenders BBC-kanalen aantreft is er duidelijk iets mis met je schotelafstelling. Die zenders zitten namelijk niet op 23,5 maar op 28,2/28,5 graden. Ik neem aan dat je geen DUO-LNB maar 2 losse LNB's gebruikt? In dat geval zal je de LNB voor 23,5 dichter bij (zelfs helemaal tegen) de LNB voor de Astra-1 moeten plaatsen. Afhankelijk van de schotel heb je voor 23,5 een LNB met smalle kop (bijvoorbeeld ALPS) nodig om zowel 19,2 als 23,5 te kunnen ontvangen.

Succes,

Ger

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen