Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoe werkt dat? Er zitten geen metalen contakten aan de buitenkant.

Met inductie of zo?

De onze laadt niet meer op. Wat kan de oorzaak zijn en is het evt. te repareren?

Ik weet het, ze kosten geen drol maar ik vind het ook zonde om zomaar weg te gooien. Daarnaast ben ik gewoon nieuwsgierig naar de werking.

Geplaatst:

Inductief, via een transformator, ivm met veiligheid mag er geen aanraking kunnen zijn. Controleer de batterijen eens.

Vaak is het ook de tandenborstel die vastgelopen is door vocht en vuil.

Succes

Geplaatst:

Wij hebben er twee, en bij één ervan (de oudste) geeft het schakelaartje slecht contact... Meerdere malen drukken ofwel vieze tanden... of het ander machien nemen...

Eddy

Geplaatst:

of een gewone tandenborstel ,werkt altijd geen batt. nodig en is in de werking net zo goed .Volgens sommige reklame lijkt het net of je een houten bek hebt,dit is pure bedrog,en dus zonde van je geld.

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Ik ben ook al lang van de elektrische smoelborstel afgestapt.

Een gewone analoge tandenborstel doet het net zo goed.

Het probleem bij die elektrische krengen is dat de NiCd batterijen altijd maar geladen worden ook al zijn ze randvol en dat vinden ze niet leuk.

Geplaatst:

Citaat:
Een gewone analoge tandenborstel doet het net zo goed.

dat is dus niet waar. Je kan nooit op tegen een elektrische tandenborstel zeker niet als het gaat om het reinigen van het randje tandvlees wat aansluit bij het ivoor.

Geplaatst:

Nou dan vraag het maar eens aan je Tandarts,mits je de goede manier poetst is een gewone net zo goed,je moet hem wel regelmatig vervangen maar met een elektrische moetje ook regelmatig het borsteltje vervangen,er kan trouwens mider tandpasta op zo'n klein borsteltje wat op zig ook weer een nadeel is,overigens hb ik nog al mijn tanden en in goede gezondheid.al tig jaar lang met een gewone tanden borstel.Wel is het van belang een goede tandpasta te gebruiken.Met veel fruit gaat ook je glazuur naar de knoppen.

Geplaatst:
Origineel bericht van: columbo
Met veel fruit gaat ook je glazuur naar de knoppen.

pffff. ben ik weer blij dat ik dat niet te veel binnen krijg (strikt dieet van Patat, chili, Chinees etc.) laugh

Origineel bericht van: columbo
er kan trouwens mider tandpasta op zo'n klein borsteltje wat op zig ook weer een nadeel is

ik dacht juist altijd dat de meeste mensen gewoon veel meer tandpasta gebruiken dan nodig is, dus maakt dat is dat niet zo'n groot nadeel.

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

-George Bernard Shaw

Geplaatst:

Ik heb een electrische tandenborstel van Braun, om deze op te laden, sluit ik het oplaadbakje aan in het stopcontact.

Het valt bij zoiets natuurlijk haast niet te controleren of de tandenborstel genoeg is opgeladen, maar enkele uren zullen wel volstaan.

Verder gebruik ik ook nog Aquafresh blauwe tandpasta voor mooiere witte tanden.

:D Timm1983

post-1826-1318259995,6334_thumb.jpg

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Geplaatst:

Citaat:
Nou dan vraag het maar eens aan je Tandarts

Die zit toevallig naast me :D

Gewone tandenborstel kan niet op tegen elektrische tandenborstel. Je kunt simpelweg de bewegingen niet nabootsen. Als jouw tandarts dat ontkent dan is het tijd voor een nieuwe tandarts. En dat is ook nog eens bewezen:

Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat oscillerende-roterende en sonische elektrische tandenborstels meer plaque verwijderen dan normale handtandenborstels. Het resultaat is een schoner gebit en een verminderde kans op cariës.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektrische_tandenborstel#Wetenschappelijk_onderzoek

Om ook even ontopic te blijven.

Een elektrische tandenborstel oplaadt via drie eenvoudige stappen. Ten eerste, een stroom uit het stopcontact is gericht op de lader en in de basis spoel via een elektrische draad. Wanneer de huidige stromen via het basisstation windingen van de spoel genereert een magnetisch veld dat op zijn beurt leidt tot een stroom levert om stroom naar de spoel aan de tandenborstel handvat. Deze tandenborstel laadt de batterij.

Dit is hetzelfde principe dat de overbrenging van het vermogen wordt ook gebruikt voor andere producten, zoals opladen van de mat en de Powerdesk. Deze producten hebben een ingebouwde opgerold in staat inducerende huidige stroming in de buurt opgerold van compatibele apparaten die deze rollen en de bedrading nodig zijn om de macht overdragen.

Moderne draadloze macht

Moderne draadloze transmissie macht werd mogelijk gemaakt door de bijdragen van de MIT-onderzoekers onder leiding van Marin Soljacic. Dit team heeft een manier gevonden om de beperkingen van Tesla's theorie over elektromagnetische inductie die in wezen de daadwerkelijke korte afstand van de bron van energie in het laden of uitschakelen van een andere eenheid.

Magnetische velden voortplanten in alle richtingen en een afname in sterkte evenredig met het kwadraat van de afstand tot de bron. Zo is het creëren van een krachtigere gebied zou alleen maar leiden tot een daling van de energie-efficiëntie. De onderzoekers van MIT, echter ontdekt dat met behulp van de principes van magnetische resonantie stelde hen in staat om effectief overbrengen machtsevenwicht tussen verschillende rollen meter afstand van elkaar.

Resonantie in termen van geluidsgolven wordt gedefinieerd als de frequentie waarin een object, gezien haar vorm en grootte van nature trilt. In een draadloze energie overdracht met behulp van coils, de resonante frequentie wordt bepaald door de capacitieve waarde van de platen aan de uiteinden van de spoel en de inductantie waarde van de spoel. Met behulp van deze set-up, de spoel zou resoneren wanneer er een stroom door de spoel.

bron: www.tech-faq.com

vertaling is wat rommelig maar als je goed leest is hij wel begrijpbaar.

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Jeetje Alan, van dat Engels krijg ik hoofdpijn.

In zulke tandenborstels zit in het basis station, in het "lulletje" wat in de tandenborstel past, een spoeltje.

Daar staat een wisselspanninkje op met een hoge frequentie, ik schat ongeveer 30 KHz. Dan heb je maar een hele kleine ijzerkern nodig.

In de tandenborstel zit ook een spoeltje, die pikt het magnetisch veld op, gelijkrichtertje en klaar.

Omdat alles zo goedkoop mogelijk moet zijn, zit er geen laad-controle op. Dwz dat de NiCd accu´s overladen worden en onodig snel kapot gaan.

Ik gebruik mijn tandenborstel zolang tot ie helemaal leeg is en laad hem dan een hele dag en nacht op. En dan doet ie het weer enkele weken tot ie leeg is.

Zodoende is die van mij al meer dan 10 jaar oud en hij doet het nog prima met de orginele accu´s.

Het borsteltje wordt regelmatig vervangen. :D :D

Geplaatst:

Ik werk op dezelfde manier als Drs Ijzerbout en ik heb meer dan 10 jaar met de elektrische tandenborstel gedaan totdat deze na enkele dagen leeg was, vond ik het tijd voor een nieuwe.

Deze doet zelfs 2 weken met één lading.

Het zit nu een NiMh cel in, dus een hogere energiedichtheid.

Volgens de beschrijving kan deze niet overladen worden, dus er zal nu toch wel een beter laadregime toegepast worden, want NiMh cellen pikken helemaal geen overlading.

En ja, het is weer een Braun, voor weinig gekocht ( E 19,95).

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

• Moderator
Geplaatst:

Citaat:
Daar staat een wisselspanninkje op met een hoge frequentie, ik schat ongeveer 30 KHz.

Bijna goed, tis 40khz.

Het laden kan je vergelijken met een trafo maar dan zonder ijzeren kern.

De hoge frequentie houdt de spoelen klein. Het kan op gewoon 50hZ maar dan heb je zo'n zware spoel op je tandenborstel. Hoe hoger de freq des te kleiner de spoel kan zijn voor hetzelfde vermogen.

Kan je allemaal berekenen maar ik weet nog goed uit me MTS lessen dat het een hel is om dit te doen.

Flux,permeabiliteit en nog meer van die ongein wat je moest berekenen frown

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen