Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 11 november 2008 Geplaatst: 11 november 2008 Bij Radio Shack in Amerika volgens het filmpje.
boaz Geplaatst: 11 november 2008 Geplaatst: 11 november 2008 Vorig jaar nog eentje gekocht gewoon hier op 't dorp bij de plaatselijke ketenwinkelier. Ding kwam wel van de zolder, met heel veel stof en een prijsje van 25 gulden, maar werkt wel voor DAB. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
EdjeKroketje Geplaatst: 11 november 2008 Geplaatst: 11 november 2008 Wij deden dat vroeger altijd met coax baluns. Ik weet niet hoe breed ze in zijn, kwam zoiets tegen op http://www.pi4lwd.nl/bnt11.htm plaatje 28.
W3ird_N3rd Geplaatst: 12 november 2008 Geplaatst: 12 november 2008 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Nou, als ik op de Kathrein webseite kijk, heb ik toch echt een ruime keus. Ik weet dar Kathrein niet goedkoop is, maar het is gewoon goede kwaliteit. En als ik op UHF raster antenne googel, dan rollen de rasters er uit. Is gewoon te koop hoor. Met die zoekopdracht rollen er hier geen rasters uit. Nouja, wel rasters, maar geen winkels. En dat er nog fabrikanten zijn die ze maken ontken ik ook niet, maar er zijn weinig winkels die ze aanbieden. Ik bestel ook liefst spullen op internet omdat spullen van ver ophalen voor mij vaak wat lastig is. En hier in de stad kan je nog niet eens iets doodnormaals als een UHF-modulator kopen, laat staan een Yagi of een raster. Een Yagi heb ik dan nog bij een groot bekend elektronica postorder bedrijf met een C gekocht, maar rasters zijn echt lastig te vinden. Zelfs op de grote bekende veilingsite met een E zijn die niet te vinden. Maar zoals matthew al aangaf: "digitale" binnenantennes kan je overal kopen en dan heb je ook keuze uit 10.000 verschillende modellen die het allemaal bij elkaar nog niet halen bij een Yagi. Origineel bericht van: crepion waar een 300>75ohm balun koopen ??? Die van mij heb ik van iemand die op vakantie was in Japan en die voor mij heeft meegenomen, mooi in een zakje met Japans stickertje erop. Je weet dus vast in welke richting je je volgende vakantie moet plannen. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
satharry Geplaatst: 13 november 2008 Geplaatst: 13 november 2008 Zou deze beter werken ? http://www.w6pql.com/antennas.htm
EdjeKroketje Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 of anders deze wel een zelfbouw logper
Saterke Geplaatst: 23 november 2008 Geplaatst: 23 november 2008 Aan mijn volgende vraag zul je wel merken dat ik een leek ben wat betreft zo'n antennes, maar ik stel ze toch maar want zo is het de enige manier om toch nog eens hierover kennis op te doen... Mijn ouders hebben nog een mooie grote analoge antenne van zo'n 3 meter hoog, met zowel verticale als horizontale stukken. Kan deze omgebouwd worden om ontvangst te verkrijgen van DVB-T? Als je eens goed moet lachten met deze vraag, niet erg, want lachen is gezond ! Groeten, Saterke
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 23 november 2008 Geplaatst: 23 november 2008 Ik ben nu uitgelachen. :D Maak er eens een foto van en plaats die hier. dan kunnen we je vertellen wat je daar hebt en wat je er mee kan doen.
TokeMUp Geplaatst: 23 november 2008 Geplaatst: 23 november 2008 Origineel bericht van: Sjaak(k) Toch wel leuke mensen die Vlamingen Ik ben blij dat je Vlamingen zegt (lees schrijft). mvg
Saterke Geplaatst: 23 november 2008 Geplaatst: 23 november 2008 Awel, de foto komt er in de loop van de volgende dagen eraan! Groeten, Saterke
matthew_be_wvl Geplaatst: 23 november 2008 Geplaatst: 23 november 2008 Insgelijks. En ik ben eens benieuwd welk een antenne dat is, zo met horizontale en verticale elementen. Want in het platte West-Vlaanderen klinkt dat een beetje als windschade... dus vrees ik er voor. Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
ghostecho Geplaatst: 23 november 2008 Geplaatst: 23 november 2008 Leuk al dat zelf knutselen, maar neem eens een camping antenne, je zult er van verstelt staan hoe goed die het doen. Wil je de belg dan hoef je hem alleen verticaal te draaien, en klaar. De nl kommen desondanks door.
leo1949 Geplaatst: 24 november 2008 Geplaatst: 24 november 2008 Horizontale en vertikale elementen. Dan is het een kruisyagi. Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Gast jaap1978 Geplaatst: 3 april 2009 Geplaatst: 3 april 2009 Ik zoek een Markelo antenne met 1 dipool voor VHF en UHF . Deze kan ik hier perfect gebruiken voor TDAB radio en DABT TV.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen