Ga naar inhoud


[DM500] Pixelation/Blokken bij canaldigitaal zenders


Gast Sambir

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb de dreambox 500s nu voor 2 weken in bezit. Ik heb er 2 satellieten op aangesloten, één voor turksat 3A en de ander voor astra 19.2. De turkse zenders werken goed zonder enige probleem. De Zenders van canaldigitaal willen maar niet goed werken. Ik krijg steeds blokken door het beeld en wanneer ik bijvoorbeeld de menu in ga terwijl het beeld achter nog actief is, wordt het beeld compleet verstoort door blokken. Het lijkt alsof de signaal constant wegvalt.

 

Ik heb de bekabeling compleet opnieuw aangelegd, de satelliet opnieuw getweakt maar het heeft niks geholpen. Ik heb een andere decoder aangesloten, vervolgens heb ik naar één (de belgische zender) gekeken en op die decoder heb ik helemaal geen last van blokken of signaal verlies. De zelfde zender heb ik op de dreambox geopend en weer heb ik last van blokken/pixelation. De zenders Film 1/Film 2/Film 3 werken goed, hier heb ik geen last van blokken of pixelation (hoe je het ook wilt noemen)

 

Weet een van jullie wat ik hier aan kan doen? Misschien ligt het aan de instellingen van de box of de box zelf :S. (FW: Gemini 4.5 en Ccamm 2.10)

 

LNB: Inverto 0.2db

Switch: Maxdigital 4x1

Signaalsterkte CD(SBS/Veronica/eredivisie) SNR 97% AGC 96%

Link naar reactie
Delen op andere sites


Klopt ik heb een dect telefoon in de buurt van de box staan. Alleen ik heb nog een decoder (geen dreambox) met deze heb ik ook naar BVN gekeken en daar heb ik geen seconde last van pixelation. Verwijdering van de dect telefoon heeft ook niks geholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik weet waar het probleem ligt. Wanneer de dreambox lang aan staat begint er BER te komen. Dus als hij nog koud is heb ik nergens last van maar wanneer hij warmer wordt krijg ik blokken en Bit error rates. Wat kan ik hier aan doen? Is dit al eerder voorgekomen bij anderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herken dit probleem bij mijn DB7000, het vreemde is dat de DM500 die ik heb doorgelust met het schotel signaal een prima beeld heeft en geen BER. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Nokia 9302 S /Humax-5400Z /Dreambox7000-s Rev.4 /Gemini image /Moteck SG2100a /Sagem Sportster 1.03 RC015

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello,

 

@Sambir

 

Origineel bericht van: Sambir
Ik denk dat ik weet waar het probleem ligt. Wanneer de dreambox lang aan staat begint er BER te komen. Dus als hij nog koud is heb ik nergens last van maar wanneer hij warmer wordt krijg ik blokken en Bit error rates. Wat kan ik hier aan doen? Is dit al eerder voorgekomen bij anderen?

 

Dit komt soms voor bij dreambox-en waar een harde schijf is ingebouwd, meer bepaald in de 7000 - 7020 - 7025. De harde schijf geeft vrij veel warmte af waardoor de temperatuur in de dreambox hoger wordt. Nu bij mijn weten zit er geen harde schijf in een dreambox 500, daarmee is het vrij vreemd dat de dreambox 500 problemen krijgt van de warmte?

De oplossing voor de dreambox-en met een harde schijf is een ventilator inbouwen. Ik heb hier ook al een draadje opgestart i.v.m het inbouwen van een ventilator in een dreambox 7020. Maar of dit van toepassing is in een dreambox 500 ...?

 

Mvg,

Tripontin wink

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het is heel raar maar ik denk dat mijn dreambox niet 100% in orde is ik ga hem zaterdag terug brengen. Ik had net flink last van BER en blokken en de dreambox was warm, ik heb de dreambox 10 minuten uit gedaan en laten koelen. Vervolgens weer aan gezet en BER is weer 0...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hij is 3 weken oud. Ik heb hem open gemaakt en het is mij opgevallen dat hij uit 2004 rev 7.0 is, is dat niet een beetje oud? Ik heb er een fan op gezet, nu heb ik geen last van BER smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...