Ga naar inhoud


Hoe webinterface beveiligen in DM800


B17

Aanbevolen berichten

Waar kan ik de webinterface beveiligen met een password, zodat niet iedereen van buitenaf de Dreambox kan benaderen? In de DM7020 kon je dat zo aanvinken maar in de DM800 kan ik dat niet vinden...Ik gebruik Pli Jade Final

 

B17 frown

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: paardengek
Van buiten af bereikbaar ?? Zet er a.u.b. een router er tussen. Probleem opgelost.

Met vriendelijke groet, paardengek


Er zit uiteraard een modem tussen, maar is dit niet in de dreambox zelf instelbaar. Passwoord e.d kan ik wel via telnet veranderen, maar activeren van de beveiliging kan ik niet vinden....

B17

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof, dat je me niet begrijpt.

 

Wanneer je een kabelmodem hebt en daar rechtsstreeks de dreambox aansluit, dan is de dreambox vanaf buiten bereikbaar.

Echter, wanneer je een router ( of een ADSL modem/router ) er tussen hebt, dan is de dreambox vanaf buiten niet bereikbaar. In een router zit namelijk een hardware matige firewall, welke internet verkeer vanaf buiten tegen houdt.

 

Dus je hoeft op je dreambox niets in te stellen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: allez l'om
volgens mij wil de topicstarter juist wel zijn dreambox van buitenaf kunnen benaderen (de webif) mar deze wel met een goed wachtwoord beveiligen


Inderdaad, zoals ik dat ook op de dreambox 7020 heb en op afstand de dreambox kan laten opnemen e.d.
Dat wil ik eigenlijk ook voor de DM800, alleen als ik 'm in m'n modem forward kan iedereen erbij, ik wil dat net zoals op de DM7020 beveiligen met een wachtwoord, maar kan nergens vinden waar dat in te stellen is in Pli Jade.

B17 frown

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

nee, je kunt authenticatie toch gewoon aanzetten in de webinterface settings, in het plugin menu?

Wel zorgen dat je een wachtwoord instelt (passwd), volgen mij gebruiken ze namelijk de unix users.

 

edit: maar ik zou dit niet direct 'beveiligen' willen noemen.

Wat het feitelijk is, is het onveilig maken van je hele box, omdat je steeds het root wachtwoord plaintext de lijn over gaat sturen.

Dus alleen gebruiken op je lan, niet om van buitenaf via het internet bij je webinterface te kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
nee, je kunt authenticatie toch gewoon aanzetten in de webinterface settings, in het plugin menu?


Jawel, helaas missen de knoppen in het setup menu. Maar met 2x de gele knop op de AB heb ik het dan toch kunnen doen ....

Bedankt voor de feedback !

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad met een bepaalde skin (cobalt) missen de knoppen, maar als je in het juiste menu de gele knop indrukt is het wel in te stellen.Toevallig had ik natuurlijk ook de skin zonder de knopaanduiding laugh

 

B17 smile

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...