Ga naar inhoud


Smoelenboek voor Intranet, wat mag en wat niet?


view

Aanbevolen berichten

Zoals de titel het al zegt ben ik op zoek naar bepaalde regels voor een smoelenboek.

Ik heb een soort van "online telefoongids" gemaakt, daarbij kun je op de naam klikken.

De gegevens die je dan ziet zijn als volgt:

- Naam

- Toestel (evt. ook externe nummers

- Fax

- Afdeling

- Kamernummer

- Foto

Door een foto toevoeging kreeg ik een vraag van de afdeling personeelszaken of ik hiermee niet de privacy wetgeving overtreed.

Goede vraag, maar met zoeken op Google kom ik niet verder daar er alleen regels staan die door bedrijven zelf opgezet zijn.

 

Zijn hier ergens vaste richtlijnen voor het plaatsen van foto's?

Let wel, het wordt op een niet openbaar netwerk gebruikt.

 

Wie kan mij hiermee verder helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Pedro Newbie

De geportreteerde zal ten alle toestemming moeten geven om zijn/haar foto te laten gebruiken.

Wil hij of zij dit niet (ook al is het op een bedrijfsnetwerk) dan krijg je problemen i.v.m. het portretrecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pedro Newbie,

 

daar zit juist de pijn, een jaar of 3 terug moesten we allemaal gefotografeerd worden voor pasjes die we moesten dragen.

Daar stond de foto op en moest zichtbaar gedragen worden binnen de firma.

Is dit niet hetzelfde of zijn de regels intussen veranderd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij meerdere bedrijven gewerkt waar zo iets bestond.

Zo lang de informatie geen prive adressen/tel nummers etc.etc bevat, maar puur bedrijfs gegevens en deze niet openbaar zijn voor externe bezoekers.

Denk ik niet dat je de wet op privacy overtreed.

 

Er zijn genoeg bedrijven waar je met een badge op loopt waar al die informatie ook op staat.

Dit zou dan ook de privacy schenden.

 

Maar mischien zijn er mensen op het board die er meer verstand van hebben dan ik.

 

 

 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

@a_noot,

 

dank voor de waardevolle link!

De "zaak" ligt nu bij de pers.zaken en zal deze info toevoegen aan het geheel.

Als ik het verhaal lees komt er 1 ding in mij op. Stel je deze situatie voor, ik draai de regel even om.

Ik zie "iemand" op de werkvloer en vraag zijn naam, als je de regel in de praktijk toepast mag de ander zich niet voorstellen. Krom eigenlijk ...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag View,

 

Een oplossing die vaak wordt aangeboden is de werknemer de mogelijkheid te geven een deel van de gegevens zelf te laten onderhouden. Een aantal vaste gegevens komt uit de systemen van de organisatie en een aantal andere vult de werknemer zelf in of aan. Dat kan dan ook het uploaden van een foto zijn, maar ook bijv. aangeven welke hobbies iemand heeft. Collaborationoplossingen zoals sharepoint of alfresco (open source) zijn daar geschikt voor.

 

Groet, Albert!

Vu+ Uno (VTI), Vu+ Duo (OpenPLI), Xtreamer, Panasonic PV80, Sony Bravia 24EX320, Sony DTS, T55 met Satcon 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...