Ga naar inhoud


Qbox HD binnenkort leverbaar


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Het ziet er echt naar uit dat hier iets niet klopt... HDMI op linux is onmogelijk en illegaal. Enigma2 is echt wel gemaakt voor de Dreambox alleen(!)

 

Het lijkt voor mij echt op een product van de "clone" maffia(!)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 91
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Littlesat
Het ziet er echt naar uit dat hier iets niet klopt... HDMI op linux is onmogelijk en illegaal. Enigma2 is echt wel gemaakt voor de Dreambox alleen(!)

Het lijkt voor mij echt op een product van de "clone" maffia(!)


Nee hoor, dat is de grootste onzin die er bestaat. HDMI is zeker wel mogelijk en geheel niet illegaal. Mijn HTPC heeft ook een HDMI aansluiting en die kan ik zonder problemen gebruiken voor output in combinatie met Xubuntu door middel van de nvidia drivers. Ook kan ik met mijn eHD in combinatie met HDMI gewoon DVB-S en DVB-S2 signalen bekijken.

Waar jij over spreekt, is het gebruik van HDCP. Daar moet een licentie voor afgegeven worden. Maar, ook dit is niet illegaal en/of onmogelijk. ATI heeft al drivers waarin het mogelijk is om copyprotected items zoals BluRay hardware accelerated af te spelen (of moeten zijn). Het enige wat ontbreekt is alleen de software om dit te doen.

Dus, het is zeker niet onmogelijk. Het is alleen de vraag of de HDMI valt onder HDCP compatible (dus HDCP zou kunnen worden geactiveerd op een later ogenblik), geen HDCP heeft (HDCP is gewoon niet aanwezig) of dat HDCP per direct geactiveerd wordt (en dit zou je weer binnen de hardware kunnen afvangen, HDCP hoeft niet per definitie softwarematig te zijn).

Wat betreft Enigma2. Dit is een discutabel punt. Naar mijn belevering en na het doornemen van de Enigma2-core en Enigma2-plugin licenties, lijkt het mij dat het porten overeenkomt met deriven. En dit mag volgens de licentie zonder restricties gebeuren. Het locken van een programma op een specifiek platform is volgens de licentie niet toegestaan, dit heeft te maken met de onderhandelingen tussen de personen van de Creative Commons Foundation en de Debian/GNU groep.

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Het ziet er echt naar uit dat hier iets niet klopt... HDMI op linux is onmogelijk en illegaal. Enigma2 is echt wel gemaakt voor de Dreambox alleen(!)

Het lijkt voor mij echt op een product van de "clone" maffia(!)

Is dat zo? Dan heb ik toch een hoogst illegale HTPC thuis staan. Maar het installeren van Linux op mijn Asus-systeem ging toch echt zonder problemen en werkt ook nog wink

En als Enigma echt alleen maar op een DMM product mag draaien, dan lost dit probleem zich zo op. Maar ik vermoed dat dit wel mee zal vallen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MagicOnline
Ik zie het ook net.
De 8000 is dus ook snel genoeg om BLU-RAY af te kunnen spelen en heeft 1080P en 24/30 voor true movie.
Hoop dan wel dat ze om de hdcp blacklisting heen kunnen (alternative firmware) anders zou dat echt zonde zijn.


Dat soort zaken (decoding en scaling) gebeuren in hardware, daar heeft de processor (core) niks mee te maken. Geen enkele processor kan dat zowiezo realtime in software.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Heb je die AB gezien? Die is echt gekopieerd van DMM kijk maar eens naar de vorm van de knoppen.

Jatwerk.


@Neptunus,

Hetgeen satvet schrijft kan ik bevestigen.

Het is geen jatwerk.
Dan zou immers DMM zijn afstandsbediening ook al gejat hebben.
Als aanvulling wil ik verwijzen naar de afstandsbediening van de Echostar 3000
die omstreeks 2000 of daaromtrent op de markt is gekomen.

De afstandsbediening van Qbox, Dreambox en Echostar is uitbesteed aan een extern bedrijf.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
in China....lekker goedkoop.

 

Volgens mij komen de door Dream gebruikte AB's toch echt uit Nederland. Op mijn Dream AB staat het logo van UEI (Universal electronics) uit Enschede. Echostar haalde hier trouwens ook de AB's vandaan.

 

Nix China, Tukkerije ! :D

 

groeten,

Peter.

 

Ps. Universal Electronics, model Omega. Ziedaar, de AB van de Echostar 7000, Dreamboxen.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Google maar eens op uei remote en kijk bij de eerste link, plaatje rechtsonder gaat toch erg bekent voorkomen.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Die van de Q-box lijkt wel erg veel op die van de DM500(!)


@Littlesat,

Voor de volledigheid hierbij dan ook de afstandsbediening van de Dreambox 500.

De door mij al eerder geplaatste foto van de afstandsbediening van de Qbox is niet
van het nieuwe model Qbox HD maar van zijn reeds langer op de markt zijnde kleinere broertje Qbox One.

Van de Qbox HD ben ik nog geen foto van de afstandsbediening tegengekomen.
Ik verwacht wel dat die ongeveer hetzelfde zal zijn als van de Qbox One.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz

post-2143-1318259999,5835_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over die remotes is toch al een keer een topic geweest?

Kan het zo 1 2 3 niet meer vinden, maar het kwam er op neer dat een of ander kabel bedrijf die remotes al gebruikte voor DMM.

Ze waren daar alleen blauw/paars dacht ik.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...