Ga naar inhoud


Qbox HD binnenkort leverbaar


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Gast Drs. IJzerbout

Qua specs is het inderdaad een interessante box voor de prijs, afgezien van het foeilelijke design (sorry mijn smaak).

 

Maar waarom zit er nou geen USB aan de voorkant. Altijd dat gefrunnik aan de achterkant.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 91
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Waarom heb je een aansluiting aan de voorkant nodig dan?

De 2,5" HDD kan intern en de firmware draait op het interne 1GB geheugen.

 

En als je een externe DVD/BLUE-RAY speler/brander aansluit zitten de kabels mooi uit het zicht.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
Origineel bericht van: bully2
Interne kaartlezers hebben programmeerbare kloksnelheid. Mijn vraag is wat is het nut hiervan is? confused
Dat hebben de Dreamboxen ook. Met newcs kan je die ook netjes handmatig instellen, CCcam doet dat automatisch.
Niets bijzonders dus.


Mijn vraag was niet of andere ontvangers het ook kunnen maar wat hier het nut van is.

groeten bully2

______________

vu plus duo paint it black.sam.640gig .azbox primium + paint it black. jaeger 1224 el .no name dish 120 cm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige ontvangers kunnen alleen 3.57Mhz aan en geen 6Mhz, het kan ook zijn dat deze een vaste kloksnelheid hebben d.m.v. een kristal.

 

Op de Qbox kun je dus ook je kaartlezers ook op andere snelheden instellen bijvoorbeeld 4.8Mhz voor een SECA2 kaart overklok.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hamvraag is dan, als deze box Enigma 2 aan kan, of de diverse images voor dreamboxen hier op kunnen draaien (of eenvoudig geschikt voor gemaakt worden).

Wel opvallend dat er HDMI op zit terwijl Dream een truuk uit moet halen zogezegd wegens licentie problemen met HDMI.........

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enigma2 zal geen probleem zijn aangezien ze hun veranderingen volgens GPL2 ook publiek zullen moeten maken (zie post van Niels)

Het is dus voor image makers zeer makkelijk om een custom image te maken.

 

Als de Qbox HD goed draait denk ik dat het een grote hit gaat worden, en dat het met de image/emu support wel goed komt.

Dit kan wel eens het einde worden van DMM als ze haar prijzen niet drastisch verlaagt.

 

Hij is goedkoper als de DM800, Dm8000 en je hebt meer mogelijkheden.

 

Design is niet super maar ik zie toch alleen maar de voorkant en de voorkant valt reuze mee.

 

 

 

 

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als deze box zijn specs waar kan maken en er komt leuke alternatieve software voor uit dan is dit rechtstreekse bedreiging voor de aanstaande 8000 en zelfs voor de 800 gezien het prijsverschil met de 800 nihil is en veeeeeeeeel meer mogelijkheden biedt.

Als men hier CC-cam op kan laten draaien en er een goede webinterface is en ik beeld kan streamen naar mijn pc.

Dan zou deze box wel eens naast mijn 800 komen staan.

En als je hem echt lelijk vindt spuit je hem toch gewoon voor 10 euro over :D

Net of de 8000 zo'n plaatje is

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niels, heel veel delen van enigma2 zijn als system plugin gebouwd en die hebben vaak een eigen Creative Commons licentie waarin (voor zover ik weet) vermeldt staat dat het niet op andere hardware gebruik mag worden zonder nadrukkelijjke schriftelijke toestemming.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

[offtopic]

 

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Niels, heel veel delen van enigma2 zijn als system plugin gebouwd en die hebben vaak een eigen Creative Commons licentie waarin (voor zover ik weet) vermeldt staat dat het niet op andere hardware gebruik mag worden zonder nadrukkelijjke schriftelijke toestemming.

 

Ron

 

Lees maar even de LICENSE door van Enigma2. Daarin staat heel iets anders met betrekking tot de enigma2-core onderdelen zoals deze via CVS te verkrijgen zijn.

 

Overigens, het is onmogelijk om dezelfde onderdelen uit te brengen in een GPLv2 license en een proprietary license. Dit staat de GPLv2 gewoon niet toe. De enige manier hoe dit kan, is in combinatie met dynamic linking met GPLv2 gebaseerde projecten. En toen ik Enigma2 de vorige keer heb gecompileerd op mijn PC, was dit zeker niet het geval.

 

Als DMM dit probeert in de rechtbank te krijgen, dan trekken zij aan het korte eind. Dit heeft indertijd, Skype ook al vernomen in een (notabene!) Duitse rechtbank.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

[/offtopic]

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet toch vrijwel zeker dat een groot aantal (system) plugins door Dream Multimedia onder Creative commons license uitgebracht zijn en volgens die licentie uitsluitend voor Dream Multimedia hardware gebruikt mogen worden.

Kijk nog maar eens goed, want tmbinc weet volgens mij echt wel hoe licenties in elkaar steken en zal daar heus geen zaken doen die volgens de licenties niet mogen.

 

Citaat:
This plugin is licensed under the Creative Commons

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported

License. To view a copy of this license, visit

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ or send a letter to Creative Commons, 559 Nathan Abbott Way, Stanford, California 94305, USA.

 

Alternatively, this plugin may be distributed and executed on hardware which is licensed by Dream Multimedia GmbH.

 

This plugin is NOT free software. It is open source, you are allowed to modify it (if you keep the license), but it may not be commercially distributed other than under the conditions noted above.

 

Als je dan even goed gaat kijken welke normale plugins, extentions en welke system plugins allemaal onder deze licenties vallen, mis je toch wel een behoorlijk stuk van de software, waaronder:

* CutListEditor

* DVDPlayer

* GraphMultiEPG

* ConfigurationBackup

* Hotplug

* NFIflash

* PositionerSetup

* Satfinder

* Videomode

* Videotune

* Wireless lan

en zo nog een hele lijst!

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

der zit zoveel aan en op, dat je eigenlijk ook weer begint twijfelen

een goldeierlegendewollmichsau.

 

het getuigd niet van ballen hebben en een nieuw concept te brengen maar allemaal dubbel EN van het oude bekende

laat staan of het werkt.

 

zie vol verwachting de ervaringen tegemoet.

 

wat me overigens bij veel nieuwe receivers en dus deze ook tegen valt is 10/100Mbit netwerkkaart.

dat is temeer bewijs voor de stelling "geen ballen hebben"

 

chiao

 

Baby Did a Bad Bad Thing

Chris Isaak

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat de data snelheid onboard helemaal niet van belang is in dat verband is mij helemaal duidelijk (bitstream)

maar dat de externe data in netwerken wel van belang is kun je toch niet weg argumenteren.

 

het feit blijft staan dat men

en een diabolo com

en een CI interface

en een besturingssyteem voor mogelijke softcam

inbouwt is nu niet bepaald richtinggevend

 

met permissie maar het lijkt me allemaal oude technologie met de strekking meer is beter om gebruikers te imponeren.

 

en uh ja ik zal geen nieuwe receiver op de markt brengen

de tonskibox :D

 

chiao

 

Baby Did a Bad Bad Thing

Chris Isaak

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...