Ga naar inhoud


Qbox HD binnenkort leverbaar


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

bedankt voor uitleg. :D

Origineel bericht van: MagicOnline
Sommige ontvangers kunnen alleen 3.57Mhz aan en geen 6Mhz, het kan ook zijn dat deze een vaste kloksnelheid hebben d.m.v. een kristal.

 

Op de Qbox kun je dus ook je kaartlezers ook op andere snelheden instellen bijvoorbeeld 4.8Mhz voor een SECA2 kaart overklok.

groeten bully2

______________

vu plus duo paint it black.sam.640gig .azbox primium + paint it black. jaeger 1224 el .no name dish 120 cm.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 91
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Tonskidutch
dat de data snelheid onboard helemaal niet van belang is in dat verband is mij helemaal duidelijk (bitstream)
maar dat de externe data in netwerken wel van belang is kun je toch niet weg argumenteren.

het feit blijft staan dat men
en een diabolo com
en een CI interface
en een besturingssyteem voor mogelijke softcam
inbouwt is nu niet bepaald richtinggevend

met permissie maar het lijkt me allemaal oude technologie met de strekking meer is beter om gebruikers te imponeren.

en uh ja ik zal geen nieuwe receiver op de markt brengen
de tonskibox :D

chiao


Dat bedoel ik niet.
De snelste Set-top-Box chipset op dit moment is de chip die in de DM8000HD PVR DVD gebruikt wordt en dat is de Broadcom 400Mhz core.
Heb je ooit een PC gezien op 400Mhz die een embedded OS draait en dan nog in staat is de 1GB over het netwerk te duwen en daarnaast ook nog gewoon andere taken uit kan voeren?
Ik niet. Ik vrees dat iedere set-top-box dan wel heel erg traag zou gaan worden en zelfs dan nog niet de normale 1GB netwerk snelheid haalt die je op een snelle PC wel kunt halen.
Deze qbox heeft zelfs "maar" een 266Mhz core.
1GB netwerk heeft dus helemaal geen zin!

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

aha,

ja in relatie tot die feiten die jij noemt kan enkel de opmerking 10/100 ten opzichte van 1000 niet overeind blijven.

 

maar mijn kritiek was dus niet alleen over deze ethernet snelheid.

 

vreemd dat er dan ook zo een lage CPU kloksnelheid aanwezig is en toch de consumenten al beginnen watertanden

 

hebben we als consument dan wel genoeg bergip en verstand van de specificaties,

blijkbaar niet

dus nogmaals is het eerder een bevestiging van mijn automatische gedachte "overbluf"

 

chiao

Baby Did a Bad Bad Thing

Chris Isaak

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel sneller valt ook nog wel mee:

 

BCM7401 CPU DM800/DM8000 450 DMIPS

STI710x CPU Qbox/UFS 910/IPBOX etc. 400 DMIPS

 

De BCM is sneller maar de STi doet meer per clock

 

Net zoals het AMD XP / Intel P4 verhaal

 

De STi zal dus voor de meeste taken sneller zijn alleen wanneer er brute kracht geleverd moet worden wint de BCM.

 

Dat kon je ook al zien bij het youtube filmpje van de 9000 met enigma2.

De 9000 heeft ook de STi en was veel sneller in de menu's dan een 800.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een beetje extra hardware dedicated voor netwerk zou dat toch oplossen. Die broadcom hoeft niet alles te doen.

En Gigabitnetwerk zou eigenlijk alleen voor datatransport van opnames op de HD nodig zijn, dus het zou het enige kunnen zijn wat de box op dat moment hoeft te doen. Voor streamen en opnemen is Gigabit niet de beperkende factor.

Een NAS met gigabit heeft tenslotte ook maar een simpel processortje.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MagicOnline
Veel sneller valt ook nog wel mee:

BCM7401 CPU DM800/DM8000 450 DMIPS
STI710x CPU Qbox/UFS 910/IPBOX etc. 400 DMIPS


De DM800 en DM8000 hebben een verschillende core (de DM8000 heeft geen 7401!
DM800 = 1000DMIPS dual-threaded MIPS32bit core!!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het ook net.

De 8000 is dus ook snel genoeg om BLU-RAY af te kunnen spelen en heeft 1080P en 24/30 voor true movie.

Hoop dan wel dat ze om de hdcp blacklisting heen kunnen (alternative firmware) anders zou dat echt zonde zijn.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat scrollen van jou op een filmpje is ook kul.

De DM800 scrolt en werkt prima snel. Ook als hij het zwaar voor zijn kiezen krijgt.

Scrollen zegt niets over de werkelijke snelheid. Windows kan ook langzaam scrollen, zelfs al zit er een Intel quad core 2500 in!

Dat is allemaal een kwestie van instelling.

ON TOPIC:

Ik vind die Qbox overigens (op papier) wel een leuk ding, maar denk er toch niet te veel van te verwachten. Als een "fabrikant" al software bij een andere fabrikant moet "lenen" zegt dat denk ik al genoeg. Hardware kan iedereen laten maken.

Het zal wel net zo'n succes worden als die eerste qbox wink

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat "lenen" heeft DMM ook gedaan met o.a. de bootloader (dbox2 code)

 

Maar waarom zou je nog een keer het wiel uitvinden als je het via GPL software gewoon kan implementeren?

 

Snap dan ook niet waarom o.a. de Qbox HD al deze verwijten krijgt.

Als de box naar behoren functioneerd en Enigma2 ook goed draait dan is het toch prima?

 

Iedereen heeft een ander budget en andere wensen, dat is wat de satelliet hobby ook zo leuk en veelzijdig maakt.

 

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: soktic
Ik lees steeds dat dreambox enigma1/2 heeft "uitgevonden" maar dat draaide toch al op een dbox2 voor de dreambox?, of heb ik het mis.


Enigma en nog vele andere dingen zijn geleend onder de gpl van tuxbox.org

Dream baalt nu dat andere ook enigma2 gebruiken waaraan ze zelf veel werk hebben gehad.
Maar enigma2 is in principe een grotendeels herschreven enigma1 in een andere taal.

Daarom moesten ze enigma2 ook onder de gpl naar buiten brengen.
Alleen de 100% eigen code hoeven ze niet beschikbaar te stellen, maar dit is beina niets.

Daarom kunnen andere fabrikanten/ontwikkelaars gewoon de beschikbare code gebruiken.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet waar jij al die informatie vandaan haalt, maar enigma II lijkt in de verste verte niet op enigma 1 (zowel inhoudelijk als technisch niet).

Het is in ieder geval zeker geen herschreven enigma1.

Enigma 1 is het oude EliteDVD van voornamelijk Felix Domke en Andres Mossner. Dat is dus grotendeels geschreven door Dream Multimedia programmeurs. Wat jij zegt is waar voor Neutrino, maar zeker niet voor enigma1.

Enigma 2 is eveneens voor het leeuwendeel geschreven door de programmeurs van Dream Multimedia. Een groot aantal zaken in enigma 2 (plugins, extentions en system plugins) zijn NIET GPL zoals ik eerder al schreef en mogen uitsluitend gebruikt worden voor door Dream Multimedia GmbH gelicenceerde hardware.

Het enige dat ik mij dan ook afvroeg (zonder ook maar ergens afbfreuk aan te doen) is hoe Duolabs dat licentiematig geregeld heeft, of dat ze alle benodigde system plugins helemaal zelf herschreven hebben, hetgeen ik ten zeerste betwijfel.

Dat is een zeer valide vraag waar ik zeker niet door onwentenden over afgezeken hoef te worden.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ron de systeem plugins zijn volgens my ook door DMM geschreven dat bedoelde ik ook met 100% eigen code.

Als andere daar gebruik van maken zonder toestemming is dat een zeer kwalijke zaak.

 

\\

Enigma 2 is a rewrite of Enigma 1 (or mere “Enigma")

 

The most striking difference between the two Enigmas is that Enigma 1 is a C++ application through-and-through whereas Enigma 2 only has a relatively compact C++ core for the lower level stuff and handles much of its internal logic in Python. For instance, in Enigma 2, the user interface logic and menu structures are all handled by Python modules and they could be completely rewritten by merely altering the Python code. In Enigma 1, similar changes would require altering the C++ code and recompiling the binary. In addition to that, Enigma 2 also includes a new plugin interface that allows writing plugins as Python modules. The old Enigma 1 only allowed binary plugins.

\\

 

Dus een herschreven enigma1 met Python systeem plugin functionaliteit.

 

Mochten de plugins met 100% eigen code gestolen zijn (zonder toestemming verkregen) dan sta ik in die zaak volledig achter DMM.

Maar op dit moment is daar nog niets over bekend of te zeggen aangezien de Qbox HD nog niet uit is.

Over 3 weken zullen we dat pas weten.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...