Ga naar inhoud


Qbox HD binnenkort leverbaar


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Daarom vroeg ik mij dat ook (zonder de qbox ook maar enig onrecht aan te doen) af.

Ik zeg niet dat ze een licentie inbreuk plegen, ik vroeg me uitsluitend af hoe ze dat hebben "opgelost".

En eh..... wat er ook in die door jou geplaatste tekst staat, enigma 1 is op geen enkel vlak te vergelijken met enigma 2.

Enigma 2 is totaal anders opgezet en niet alleen een herschreven enigma 1.

De enige overeenkomst is dat het allebij voor het overgrote deel door programmeurs van Dream Multimedia geschreven is wink

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 91
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Mss brengen ze hem uit met een soort mini firmware. De gebruiken kan dan er opzetten wat hij wil, en duolabs kan niets verweten worden. Net zo min als men dream multimedia kan verwijten dat gebruikers gbox en cccam op hun boxen zetten en gaan sharen.

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is nou eigenlijk de meerwaarde van een dreambox ????

Als je deze bekijkt met de originele software ,wat kan hij op dat moment meer dan een willekeurige pvr ontvanger???

De box is maar om één reden populair en dat is doordat er alternatieve software voor bestaat. En worden deze geschreven alternatieven door dream gemaakt???

Het succes van de Qbox zal puur te maken hebben wat er voor software gemaakt gaat worden door hobbyisten.

Dream multimedia is natuurlijk wel de eerste geweest met deze opzet en dat heeft hen wel een voorsprong gegeven.

En daarbij , bij bijna alle releases van de dreamboxen was er altijd wel wat aan de hand.

Dus de stelling dat iedereen wel hardware kan maken klopt ten dele.

Maar goede hardware maken blijft zeer zeker een kunst.

Ik blijf mij overigens wel afvragen of die hoge prijs voor een 8000 zich wel rechtvaardigd ! Naar mijn mening niet omdat je met losse componenten bijna net zo duur uit bent als met een 8000 zonder alle toeters en bellen.

Verder zal het mij wat schelen op wat voor software deze draait als er maar voldoende alternatieve software voor komt.

Als de makers zich in ieder geval zich netjes aan de regels houden met betrekking tot licenties t.o.v. dream is er ook niets aan de hand.

Wat ik wel een opvallend detail vind is dat er wel een hdmi uitgang op zit. Was dit er bij de 8000 eruit gelaten vanwege kosten??? Grappig dat een box die de helft kost dit wel heeft.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: freaky
Wat ik wel een opvallend detail vind is dat er wel een hdmi uitgang op zit. Was dit er bij de 8000 eruit gelaten vanwege kosten??? Grappig dat een box die de helft kost dit wel heeft.

Nee.. Vanwege een licentie issue... Maarja, de vraag blijft dan wel staan: Waarom deze box wel en de DM8000 niet. Maargoed, echt uitmaken doet het niet: De functionaliteit van de DM8000 wordt niet beperkt wegens het feit dat er een DVI uitgang opzit, welke met de bijgeleverde kabel uiteindelijk zich gedraagt als een HDMI aansluiting.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja volgens mij was het een slimme truuk om de licentie kosten te omzeilen.

Ik ben het er wel met @tfh eens dat de functionaliteit dvi/hdmi grotendeels hetzelfde is.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

De Qbox HD satellietontvanger van DuoLabs is naar verwachting over 3 weken leverbaar.

 

Dat van die 3 weken hoop ik maar. Mocht het werkelijk zo zijn en als alle beloofde specs aangehouden worden: dus plug&play en niet plug&pray, dan kan ik me voorstellen dat de makers van de DM8000 hun prijspolitiek overdenken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
De Qbox HD satellietontvanger van DuoLabs is naar verwachting over 3 weken leverbaar.

 

Dat van die 3 weken hoop ik maar. Mocht het werkelijk zo zijn en als alle beloofde specs aangehouden worden: dus plug&play en niet plug&pray, dan kan ik me voorstellen dat de makers van de DM8000 hun prijspolitiek overdenken.

 

 

En dat laatste......daar ga ik nou een lekker op wachten.

 

Wat ik overigens echt spuuglelijk vind aan die Qbox is de veel te grote en schreeuwerige belettering op de voorzijde!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: freaky

De box is maar om één reden populair en dat is doordat er alternatieve software voor bestaat. En worden deze geschreven alternatieven door dream gemaakt???


Het had er toch wel de schijn van toen Gemini 4.3 voor de DM500 verscheen. Maar dan gaat het over slechts één van de alternatieven.

----- Wavefrontier T90, 2 X Dreambox 8000 ( DVB-S & DVB-C ), Sky Italia, Tivusat, Ziggo -----

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik ben erg benieuwd naar deze DM killer...

 

Maaaaaaaaaaaaar, Ik hoor van alles over HDMI, maar kijk eens op http://www.q-box.tv/rear.html . Op de achterkant zie ik geen HDMI, geen DVI, maar hooguit bagger scart. Hoezo HD tv?

 

En dit is de officiele site, via duo labs . com, naar q-box . tv

 

En nu? Einde verhaal zou ik denken.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je het plaatje bekijkt zie je ook dat dit een andere ontvanger is namelijk de qbox one blush

@wimpie was me net voor.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Heb je die AB gezien? Die is echt gekopieerd van DMM kijk maar eens naar de vorm van de knoppen.

Jatwerk.


Sorry hoor, maar die AB is gewoon een "out of the rack" model dat door de fabrikant o.a. aan Dreammultimedia wordt geleverd. Daar is niets eigens van DM aan, behalve dan het logo.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...