Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

In Beeld en geluid Hilversum werd 11-11-2008 een update-conferentie gehouden over de introductie van HDTV in Nederland.

Distributie

Namens de distributiepartijen mochten Ivo Lochtman (UPC), Frans Schrijver (ZIggo) en Kees Färber (CDS) een verhaaltje vertellen. Alleen CDS kwam met concrete cijfers over het aantal HDTV-abonnees, en met 5.000 eind oktober gaf Kees Färber toe dat dat teleurstellend was. Ziggo vertelde dat er ongeveer 42.000 HD-geschikte decoders zijn verkocht, waarvan de meeste in Ziggogebied worden gebruikt. Verder bleek uit de ervaringen van zowel UPC als CDS dat de meeste HD-abonnementen verkocht worden als upgrade aan bestaande abonnees (met meestal uitgebreide pakketten), er worden dus weinig nieuwe klanten mee getrokken.

Omroepen

Egon Verharen van de Publieke omroep vertelde dat aan het eind van het eerste kwartaal 2009 de PO met de drie HD-versies van Ned 1, 2 en 3 gaat beginnen. Hij verwachtte dat na een jaar pas 15% van de content van deze zenders op prime-time echt HD zal zijn.

Bron: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

vinden ze dat nu echt zo merkwaardig en telleurstellend?

wij consumenten moeten immers alles voorfinancieren middels abonnementen en wachten dan nog maar af of het ook geleverd wordt.

zijn die distributiepartijen (providers) nu echt van de pot gerukt?

er is bijna geen behoefte en degene die het eens wilt ervaren betaald exorbitant veel meer.

als je niet een gecalculeerde verliespost ter introductie van vernieuwingen meeneemt over 5 jaar verspreidt ben je "gewoon" een slecht visionair

laat staan dat ze visie hebben die managers.

chiao

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Geplaatst:

Het is niet dat de consument het niet wil, het is gewoon te duur.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

• Moderator
Geplaatst:

Dat laatste bergrijp ik niet, je koopt voor heel veel geld een hd-scherm en vind dan 9 euro zoveel te duur, om er hd op te kunnen zien.

Het is het kip-ei verhaal.

Zonder klanten geen aanbod versus zonder aanbod geen klanten.

Een ding is duidelijk, met maar 5.000 klanten is er voorlopig geen zicht op spectaculaire dingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Its_Johan

Sky-HD bewijst dat er wel degelijk een markt is voor (prijzige) HDTV betaal-tv. Maar daar moet wel een goed aanbod tegenover staan, met o.a. Film- en Sportkanalen in HD. Dit zijn dé publiekstrekkers, en Sky-HD levert dat.

Bij CDS ontbreekt dus gewoon een goed aanbod om een grote klantenschare mee te trekken. Ik weet niet hoe lang ze het nog volhouden om geen film en sport in HD aan te bieden maar als ze dat nog lang van plan zijn dan kunnen ze beter gelijk de tent sluiten. Een HDTV pakket is zonder film en sport niet levensvatbaar.
Geplaatst:

Het is 10 euro voor 4 zender (niet 9), BravaHDTV, Nat Geo HD, Discovery Channel HD, Eén HD, dat vind ik erg duur. Zeker omdat het al zenders zijn die zoiezo niet veel kijkdichtheid hebben.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Geplaatst:
Het is 10 euro voor 4 zender (niet 9), BravaHDTV, Nat Geo HD, Discovery Channel HD, Eén HD, dat vind ik erg duur. Zeker omdat het al zenders zijn die zoiezo niet veel kijkdichtheid hebben.

Ja het zijn vier HD zenders maar je krijgt wel de thema kanalen bij dat zijn er ook een stuk of tien voor die € 10 euri.
Dus totaal een stuk of veertien dus tien waar je niet om gevraagd hebt. laugh
Geplaatst:
Origineel bericht van: aart44

Ja het zijn vier HD zenders maar je krijgt wel de thema kanalen bij dat zijn er ook een stuk of tien voor die € 10 euri.

Ik vind dit hetzelfde als naar de videotheek gaan, daar 4 Blu-Ray schijfjes huren, 10 euro op de toonbank leggen, en je als extra'tje een tas vol met 10 oude VHS tapes met louter B-films meekrijgt (waar ik totáál niet op zit te wachten).

Bij de videotheek verderop krijg je voor 5 euro 4 Blu-ray schijfjes maar geen "extra'tje".

Rara waar de meeste mensen hun films huren. :D
Geplaatst:
Origineel bericht van: Apple740

Bij CDS ontbreekt dus gewoon een goed aanbod om een grote klantenschare mee te trekken. Ik weet niet hoe lang ze het nog volhouden om geen film en sport in HD aan te bieden maar als ze dat nog lang van plan zijn dan kunnen ze beter gelijk de tent sluiten. Een HDTV pakket is zonder film en sport niet levensvatbaar.

Ik ben bereid me te abonneren op een HD dienst van CD, maar kan er dan eindelijk eens een fatsoenlijk geluidsformaat vanaf?
Ik heb nu ook een abo op film1, maar er zit nog (steeds) geen DD of DTS bij. Gewoon stereo.
Dat weerhoudt mij om de gids door te spitten naar films. Vaak heb ik die al gekocht. (Ja, zo suffe ben ik, gewoon originele kwaliteit van de schijf)

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Ik wil dat HDTV pakket van Canaal Digitaal wel hebben voor 5 euro per maand, maar dan ZONDER dat themapakket!

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Geplaatst:

Je praat wel over de kwaliteit van films, maar niet over de beeldkwaliteit van het aanbod HDTV.

Als jij SkyHD namelijk "tof" vind, wordt het toch tijd voor een bril.

4 a 5 HD zenders op één transponder douwen kan ik ook, maar dan durf IK het geen HDTV meer te noemen wink

Wat is de kwaliteit van een aantal van die zenders slecht zeg!

Ron

Geplaatst:

Op de transponders waarop Sky 4 tot 5 HD kanalen plaatst gaat het om zenders die niet gedurende de gehele dag te zien zijn. Sky plaatst meestal 3 24/7 HD zenders op één transponder. Daarnaast zijn er aardig wat filmzenders bij Sky die oudere films uitzenden die niet echt native HD zijn.

Ik vind Sky persoonlijk ook één van de betere HD aanbieders van Europa. Voetbal en de nieuwere films worden op de HD zenders allemaal met een bandbreedte van meer dan 15 Mbit doorgegeven. Alleen Canal Digital Nordic doet dit hen na. Maar dat is met Sky echt op HD gebied één van de pioniers op HD gebied in Europa.

Satwatcher

---------------------------------------

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen