Ga naar inhoud


Ervaringen gevraagd met Vantage 8000s


Patrick R.

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: JoopSiroop
Origineel bericht van: Jurgen36
De bracket zit er bij in de doos. Ik stoor me af en toe aan het geluid dat de ontvanger maakt, dit door vibratie van de harde schijf, hebben andere gebruikers hier ook last van?


Zie dit bericht: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1599714#Post1599714
Hitachi heeft speciaal voor pvr's een hd gemaakt!



Ik heb zelf een 750 GB. Toshiba extern gedemonteerd en de harddisk in de Vantage 8000s gebouwd.
Resultaat, perfect geen resonanties.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: xarxar2
Origineel bericht van: Jurgen36
Ik gebruik Disecq 1.2.

De grote knop inderdaad met de pijltjes (driehoekjes)

De bediening is inderdaad wennen, ik ben er nog steeds niet helemaal uit hoe alles werkt en ik heb hem al een paar maanden. Ik ben Topfield gewend, die heeft een voor mij veel handiger bediening. Je kunt niet alles hebben, afgezien van de bediening kan geen Topfield aan de Vantage tippen.


Werkt de EPG op alle Nederlandse Zenders (HDTV en SDTV)??




Werkt de EPG op alle Nederlandse Zenders (HDTV en SDTV)??
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Heb inmiddels de vantage 8000s alweer een tijdje binnen en moet zeggen dat ik tot nu toe tevreden ben.HDTV beelden zijn echt strak.

Heb zelf een seagate pipeline 500Gig harde schijf in gezet en moet zeggen dat hij onhoorbaar is.Zorg wel dat je de meegeleverde rubbertjes ertussen plak anders kan hij gaan resoneren.Na een aantal minuten niet gebruikt gaat hij in standby modus dus dat is helemaal perfect.Het zappen gaat stukken sneller dan mijn vorige Topfield.Soms krijg ik bij het zappen op de zelfde satelliet de melding draaien en dan duurt het even voor ik beeld heb,weet eigenlijk niet of hij dan werkelijk draait want hij staat op het dak.

Ik heb de tuners doorgelust met het meegeleverde kabeltje maar dan heb je toch heel wat beperkingen wat betreft het opnemen en tegelijk kijken van een andere zender,dus ik ga toch maar een tweede schotel erop zetten voor het beste resultaat.Weet iemand of ik dan ook twee officiele cd kaarten erin moet hebben of kan de tuner dat met één kaart af.

Heb de nieuwste officiele firmware "versie 024101" eropgezet maar weet niet of daar emu software bij zit want ik wil er nieuwe k**s opzetten maar dat lukt niet of heb je er nog een speciale kaart voor nodig.Ben eigenlijk niet zo thuis in die dingen maar wil toch wel de volledige functies van dit apperaat benutten.Mijn visitekaartje is nog niet bijgewerkt maar de topfield is definitief vervangen voor de Vantage.

Groeten Dokie cool

 

Vantage 8000s,500Gig. Tuner1 ,draaibaar Gibertini 80cm schotel met Stab h100 en Alps lmb. Tuner2 ,vaste schotel Triax 78,multifeed astra 1-2-3 en hotbird met alps lmb's via diseqc 4-1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook de stap gewaagd naar de Vantage HD-8000 S als eerte settopbox ontvanger. Voorheen enkel gewerkt voor satellietontvangst via PC.

 

Sinds maandag is het toestel in mijn bezit.

 

Diverse functies reeds getest, maar nog niet alles.

Sommige dingen zijn nog niet zo duidelijk of zijn mij waarschijnlijk nog niet opgevallen. Moet handleiding eens helemaal doornemen. Het verbinden met de router op het netwerk is vlot gelukt. Verbinding naar de FTP site van Vantage via de receiver werkt zonder problemen. Het is mij echter niet duidelijk hoe ik via mijn PC de receiver kan benaderen. Als dit laatste überhaupt mogelijk is natuurlijk. Ik heb zeker nog niet alles ontdekt en / of uitgeprobeerd.

 

Ik gebruik hier de officiële Mediaguard CAM met smartcard van TV-VL. In combinatie met de laatste firmware 2.41 (.dlp bestand) welke er al op stond, gaf dit wel soms problemen met decrypteren. Alternatieve firmware (.hdp bestand) biedt extra mogelijkheden en de CAM loopt nu heel goed.

 

De rotor wordt via de receiver via USALS aangestuurd en werkt goed.

 

Mooi toestel met standaard al wat mogelijkheden en naar de toekomst uit te breiden veronderstel ik.

 

Beeld is zowel in SD als in HD zeer goed. Het SD signaal laat ik wel upscalen naar 1080i. Het is dan merkbaar beter dan in 576p. Ik gebruik component video. Alhoewel er waarschijnlijk minimaal verschil is, lijkt mij dit beter dan via HDMI waar de kleuren en intensiteit van het beeld wat te hoog uitkomen (vind ik).

 

Zappen is verbazend snel tussen allerlei combinaties van zenders (SD, HD, ongecodeerd of gecodeerd).

 

Toch wel al een minpunt. Maar dat hadden we al kunnen verwachten. De EPG van TV-VL geeft enkel now en next aan. Dit is wel erg jammer voor een PVR. Maar ik heb er hoop in dat er mogelijkheden kunnen komen om bijvoorbeeld een XMLTV bestand te kunnen uploaden naar de receiver. Ik heb alvast hieromtrent een vraag gestuurd naar Vantage hieromtrent. Nog geen antwoord.

 

Tot zo ver mijn impressie. Anders wordt mijn bijdrage veel te lang.

Graag jullie meningen en antwoorden op mijn vragen.

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil alleen maar toevoegen dat je om een waardeoordeel te vellen over een receiver, je ook meerdere vergelijkbare receivers geprobeerd/getest moet hebben. Anders zeggen dingen als "zapt heel snel", "heel mooi beeld" of "werkt vlot" niet zo veel. Dat is dan allemaal heel erg subjectief.

Voor de rest niets dan lof voor het delen van bevindingen. Waren er maar meer zoals jullie die laten weten wat ze van hun receiver vinden.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

@toxic

 

Inderdaad heb je gelijk. Gebruikerservaringen zijn altijd wel een beetje subjectief.

 

In mijn eerste posting hierboven kan je lezen dat ik voorheen altijd een PC heb gebruikt. Dit ruim 4 jaar ondertussen. Ik heb hier een paar oudere tunerkaarten liggen en momenteel de Technotrend S2-3200 en FloppyDTV-S2 ingebouwd.

Dus ik kan toch wel een aantal vergelijkingen doen betrefende de beeldkwaliteit tussen de Vantage en een paar andere tuners / appparaten.

 

Mijn Vantage receiver is aangesloten op een Panasonic plasma (TH-50PZ800) voor het beeld en op een Denon AVR-3803 7.1 receiver voor het geluid. Ik maak gebruik van een optische kabel voor het geluid trouwens.

 

 

 

 

 

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb vandaag m'n Vantage 8000 opgehaald. ik zit met 1 probleem.

ik heb 'm aangesloten op 2 schotels. als ik 1 zender, bv RTL 4, opneem kan ik die niet meer kijken op de andere tuner. Heeft iemand hier ervaring mee? op m'n topfield kon ik dat wel.

 

verder is de epg erg beperkt

TF7700HDpvr-750GB-Aston 1.07 (2.18)

Ø80dualvast - Ø80draaibaar

TF5500pvr-Matrix rev-Ø80dual vast

Humax 5400

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het menu moet je bij Tuner 2 'Seperate' kiezen en nogmaals scannen naar zenders. Je kan ook FastScan gebruiken voor Tuner 2, scheelt weer wat sorteerwerk.

 

De EPG is inderdaad beperkt tot Now&Next bij CDS/TVV, maar meestal moet men niet meer verwachten van een niet CDS/TVV-gecertificeerde ontvanger die in dit geval eerder vooral op Duitsland gericht is en nooit gecertificeerd kan worden door zijn (te) vele mogelijkheden.

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf het volgende probleem hebben met opnemen.

 

-tuner 1 op draaibaar

-tuner 2 astr-hotbird (separate)

 

als ik op T1 Ned1 opneem kan ik op T2 geen RTL4 kijken of opnemen. ik heb dus beide tuners alle zenders in de kanalenlijst staan en heb dus alles dubbel. alsw ik dus Ned1 op positie(1) opneem kan ik Ned1 op positie (3456) kijken maar RTL 4 op pos (4) en pos (3457) niet ???. kon met mijn topfield 5500 wel !

graag spoedig hulp

 

wie weet hoe je de cardreader kan programmeren naar Madiaguard?

TF7700HDpvr-750GB-Aston 1.07 (2.18)

Ø80dualvast - Ø80draaibaar

TF5500pvr-Matrix rev-Ø80dual vast

Humax 5400

Link naar reactie
Delen op andere sites

toch bij mij problemen:

als ge twee modulen wilt gebruiken (in mijn geval een diablo cam samen met een polsat module) krijg ik veel storingen en geen beeld op de verschillende gecodeerde zenders

blijkbaar kan de diablo cam slechts alleen werken in deze ontvanger en niet samen met een polsat module

Ook als ge een zender opneemt en ondertussen zapt door de andere zenders krijgt ge later als ge de opname bekijkt zeer luidt lawaai tijdens het afspelen van de opname

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben er uit.

 

heb de Vantage terug gebracht. het gecodeerd opnemen ( van zelfs 2) zenders kan niet. met de topfield 5500 en 7700 is dat geen probleem en doet ze bij het afspelen decoderen.

 

TF7700HDpvr-750GB-Aston 1.07 (2.18)

Ø80dualvast - Ø80draaibaar

TF5500pvr-Matrix rev-Ø80dual vast

Humax 5400

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Afgelopen kerstvakantie heb ook ik de stap gezet (eigenlijk meer een megasprong van de Philips DST 5816-33) naar de Vantage HD 8000S Twin PVR. Dit in combinatie met o.a. de 'officiële' Canaldigitaal 'gecertificeerde' CAM. De firmware op de 8000s uit de doos was 2.26T-O. Best een risico met die Canaldigitaal CAM, want ik hoorde al verhalen dat de Humax en Topfields tuners er in het verleden veel problemen mee hadden, terwijl andere mediaguard / irdeto / seca / seca II CAM's daarmee wel fatsoenlijk werkten.

 

De CAM gaf voor de Canaldigitaal kanalen inderdaad wat problemen met decoderen kennelijk, want om de paar tellen bevroor het beeld een paar tienden van seconden. Kennelijk iets andere problemen als die ik las i.c.m. TV Vlaanderen, maar toch ook niet vlekkeloos vanuit de doos. De 8000s firmware geupgrade naar 2.44T-O (van 30-12-2008) en het probleem was verholpen. Wellicht overbodig te melden, maar de free to air kanalen werkten overigens met 2.26 al perfect (geen decodering nodig), ook de HD kanalen zoals Astra HD+ en Anixe HD.

 

Komende week verwacht ik de Hitachi 1TB Cinemastar schijf binnen te hebben. Zal mijn bevindingen daarmee ook posten. Het hdd bracket met schroefjes en sata kabeltje zitten ook bij mij trouwens keurig erbij in de doos van Vantage.

 

Kan iemand mij s.v.p. adviseren welke diseqc ik het beste zou kunnen aanschaffen i.c.m. de VisioSat BigSat schotel en de Vantage 8000s? Ik lees op deze pagina's namelijk al dat volgens de Vantage importeur er enkele niet samenwerken met de 8000s?

Het liefst zou ik 8 tot 10 LNB's op de BigSat schotel zetten om zoveel mogelijk zenders te kunnen pakken.

Ik heb al twee kabels in de grond zitten vanaf m'n huidige schotel en deze zijn reeds aangesloten op de 8000s.

Ik wil dus kunnen schakelen tussen twee tuners/kabels en 8 tot 10 LNB's. Maximaal 8 zou eigenlijk ook al wel voldoende zijn, maar 10 is natuurlijk altijd leuker smile .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...