duc748 Geplaatst: 12 november 2008 Geplaatst: 12 november 2008 hallo. ik wil een externe HDD op mijn server aansluiten via usb, hoe kan ik dit instellen.? op mijn server staat ubuntu LTS. ik wil dan via vista /deze computer/ de usb HDD zien. zoals op foto, maar dan de HDD die via usb op mijn ubutu server is aan gesloten.
Sjattuh Geplaatst: 12 november 2008 Geplaatst: 12 november 2008 via windows vista kun je dit eens lezen: http://www.vista4beginners.com/Map-Network-Drive Ik weet niets van Ubuntu Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
duc748 Geplaatst: 16 november 2008 Auteur Geplaatst: 16 november 2008 ben er nog steeds niet uit... als ik de usb hdd [extern] op de server doe waar kan ik dan via winscp de besstanden zien op de HDD.??
NINjak Geplaatst: 16 november 2008 Geplaatst: 16 november 2008 Als het systeem de USB drive automatisch gemount heb dan zal er waarschijnlijk in /media/<naamusbdrive> de files staan! Met: mount check je gewoon even of je drive eigenliijk ergens gemount is. Als dat niet gebeurt is zal je zelf de USB drive nog moeten mounten. Met: fdisk -l list je alle drives die op het systeem aangesloten zitten en hiermee kan je ook de de USB drive herkennen/vinden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen