Ga naar inhoud

Nec-Sony Optiarc dvd writer geeft steeds problemen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Geregeld kon ik geen dvd lezen... er was een flash-update beschikbaar voor deze drive: Optiarc-AD7170S_GN_103_080415.exe

Deze geinstalleerd, en opnieuw Nero-8 geinstalleerd, maar nog steeds geen schrijffunktie!!!???

InCD zegt steeds mounted als alleen lezen funktie.

Heeft iemand daar weet van en een remedie?

Ook nog op een side dit gevonden:

Start > Ausführen > regedit

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

Nach Auswahl des Schlüssels, stehen rechts die Einträge dazu. Hier nun alle Einträge mit dem Namen Lower oder UpperFilter löschen.

Führe anschließend einen Neustart durch.

Geplaatst:

Die lower en upper filters weghalen gebruik je gewoonlijk alleen als de cd/dvd speler helemaal niet meer wordt herkent.

Heb je hem al eens in een andere pc getest? Misschien is hij gewoon defect.

Maar ik zou er niet te lang moeilijk over doen. Voor rond de € 25 heb je weer een nieuwe en ben je van een hoop gezeur af.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

't Is een te machine...

Type maar eens in google de type benaming in en even wachten...

Iedereen die het gekocht heeft, heeft het zitten werkt wisselvallig soms goed en nu herkent ie de write funktie niet...

En de driver is de laatste voorjaar 2008...

Geplaatst:
Origineel bericht van: Jan Ambers
't Is een te machine...
Type maar eens in google de type benaming in en even wachten...
Iedereen die het gekocht heeft, heeft het zitten werkt wisselvallig soms goed en nu herkent ie de write funktie niet...
En de driver is de laatste voorjaar 2008...

wisselvallig dus niet betrouwbaar.... Ik zou dan geen moment nadenken.. andere kopen.

Alleen wat is een te machine?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

typefout, moest zijn K L O T E machine!

Eigenlijk gek, dat zo een paar merken zich zo iets kunnen permitteren!

Ik ga eens bellen met Plexstore in Zaventem...

Mijn vroegere writers waren van hen, NOOIT problemen, en altijd vriendelijke service...

Maar de zwarte afdekplaat die ik wilde hadden zij niet...

't Oog heeft de wijsheid bedrogen...

Blijkbaar zijn er geen op het forum die er problemen mee hebben???!

Geplaatst:

Ik heb ook altijd plextor gehad, echter rechtvaardigen ze niet de meerprijs meer. Ze gebruiken tegenwoordig vaak andere merken (o.a. lg) als basis en voorzien ze van eigen firmware en buitenkant.

Degene die ik gehad heb hadden altijd 2 voorfrontjes meegeleverd: zwart en creme kleurig.

Geplaatst:

Zo nu eens misschien een andere richting.....Heb je niet een of ander cd emulatie progje erop staan(b.v. deamon tools??)Ik werk zelf met de nec/optiarc writers al een hele tijd en dat probleem nog nooit gehad(wel al laser defect...kon alleen nog maar cd's of alleen dvd's schrijven en lezen)...Maarja ze kosten ook helemaal niets meer(1200 gulden voor die philips cdd2000.. dat eng ding was toen duur)..

Geplaatst:
Origineel bericht van: Lemming
Zo nu eens misschien een andere richting.....Heb je niet een of ander cd emulatie progje erop staan(b.v. deamon tools??)Ik werk zelf met de nec/optiarc writers al een hele tijd en dat probleem nog nooit gehad(wel al laser defect...kon alleen nog maar cd's of alleen dvd's schrijven en lezen)...Maarja ze kosten ook helemaal niets meer(1200 gulden voor die philips cdd2000.. dat eng ding was toen duur)..

O jij had een koopje met die cdd2000. De mijne was toendertijd bijna 2000 gulden wink En dan maar hopen dat de cd (van 15 gulden) niet mislukte frown

Weer even bij de les. Hij zou het simpel kunnen proberen door eens met ubuntu live op te starten. Ik had ook al voorgesteld om hem in een andere pc te proberen.

Geplaatst:

Ben verder gaan zoeken, en vond die side van nVidia:

http://www.msfn.org/board/Integration-NVIDIA-nForc-t51140.html

Maar da's nen hoop leesvoer(engels), en komt erop neer dat hun drivers voor de MB chipset geupdated moeten worden... dan nLite laden/installeren, en een installatieCD branden sick....

Dus zit ik in een cirkel, want de brander doet het niet... omdat er waarschijnlijk verkeerde drivers geinstalleerd zijn...

Ook is de vraag waarom deed ie het anvankelijk perfekt en nu niet meer?

Hoe uitvissen welke chipset er op m'n MB nVIDIA 680i-SLI zit?

Hoe herinstalleren zonder windows te moeten herinstalleren, of HDD-format?

Geplaatst:

Ik heb vroeger ook wel nvidia chipsets gebruikt. Ik installeerde echter nooit de drivers van nvidia ervoor, maar liet windows zelf de drivers installeren.

Waarschijnlijk kun je nog hetzelfde doen door de nvidia drivers te deinstalleren.

Geplaatst:

Die nForce-680i-SLI (122-CK-NF68)chipset in een moederbord door EVGA schijnt met de windows drivers niet goed te zitten, en dus neem ik de hunne...

Maar reeds bij het installeren loopt het fout, het progr vindt setup.exe niet van C:\Program Files\Installshield Installation???

Terwijl daar een setup file staat...

De update 17/6/2008 zou de recentste zijn...

Ik denk dat in EVGA eens ga mailen, hopelijk is er een after sales service...

Geplaatst:

kun je niet gewoon bij nvidia kijken? Er is ook een driver uninstaller die alles van nvidia, ati, creative kan deinstalleren.

Trouwens, heb je geen vriend, vriendin od familie lid waar je die brander uit kan testen... Dan weet je binnen een paar minuten of hij nog goed is of niet.

Geplaatst:

Woeps mijn Nec-Sony Optiarc dvd writer doet het in write mode!!!

Vraag me niet hoe het me gelukt is, want ik heb zooo veel gedaan en geprobeerd dat ik het bijn niet meer weet!

Ik heb 'm verwijderd en opnieuw geinstalleerd,nada!

Ook nieuwe nVidia drivers opgespoord omdat m'n MoBo met de 680SLI chipset was uitgerust... ook opnieuw de orig CD geprobeerd die bij de drive geleverd is allemaal nada!

Elke keer opnieuw Nero verwijderd en opnieuw geinstalleerd,maar niks mocht helpen???

Ondertussen heb ik een autom update van Win-XP-SP3 automatisch installeren laten...

HDD C compressen, (met die update veeeel ruimte op Cdrive weg...) want Nero wilde dié persé hebben om te expanden... en nu schrijft ie???

Ik vermoed dat de laatste drivers voor DVD en SATA acces voor MoBo die zijn welke bij het MoBo geleverd zijn...

Blijft nog de vraag waarom dvd ermee gestopt is te schrijven???

Er worden zoveel progjes geprobeerd en verwijderd... en niet altijd wordt alles getest...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen