Gast tzrider Geplaatst: 12 november 2008 Geplaatst: 12 november 2008 Ik heb nu een HD TV met een digitale uitgang voor een home theater systeem. Weet iemand of een AC3 signaal van b.v. de HD satelliet ontvanger via de HDMI verbinding doorgegeven wordt aan de TV ?? En of deze het dan vervolgens doorstuurt naar de versterker ?? Dus zo: HD onvanger -> HD TV -> DTS/AC3 theater versterker Op deze manier hoef ik dan alleen de TV te verbinden met de versterker.
winwiz Geplaatst: 12 november 2008 Geplaatst: 12 november 2008 Soms wel soms niet, hangt van de tv af. Je gebruikt nog steeds even veel kabels hoor. HD onvanger -> HD TV -> DTS/AC3 theater versterker of HD onvanger -> HD TV met HD onvanger -> DTS/AC3 theater versterker Beiden situaties met 2 kabels Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast tzrider Geplaatst: 12 november 2008 Geplaatst: 12 november 2008 Volgens mij minder. Ik moet elk apparaat sowieso met de TV verbinden (3x HDMI). Maar van de TV loopt er maar 1 digitale audio verbinding naar de versterker. Dus inplaats van 6 kabels nu maar 4 en geen geschakel op de versterker. De media speler geeft het al prima door, ben nu met de DVD en satelliet ontvanger aan het proberen.
winwiz Geplaatst: 12 november 2008 Geplaatst: 12 november 2008 Ja, dat vertelde je er niet bij dat er nog meer apparaten zijn. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Alfons Verbiest Geplaatst: 12 november 2008 Geplaatst: 12 november 2008 Mijn Home Cinemaset heeft 3 HDMI in en 1 HDMI uit. Alleen die HDMI uit gaat naar de TV en de 3 HDMI ingangen worden gebruikt door de DVD Recorder, Satelliettuner en de UPC box. Dus geen 3 HDMI kabels in de TV en ook geen digitale audiokabels. Alleen maar HDMI (beeld en geluid, ook 5.1). Werkt prima, alleen kan ik niet opnemen op de DVD Recorder. Maar dat is geen gemis. Zowel de Topfield als de UPC Box hebben een harde schijf aan boord.
Fatfreddy Geplaatst: 12 november 2008 Geplaatst: 12 november 2008 Bij mij loopt alle hdmi signaal via de home cinema omdat alle apparatuur in 1 kast staat is dit voor mij het handigst zodat er vanaf de kast maar 1 hdmi kabel naar de tv loopt.
Gast tzrider Geplaatst: 13 november 2008 Geplaatst: 13 november 2008 Citaat: Ja, dat vertelde je er niet bij dat er nog meer apparaten zijn. Altijd
Gast tzrider Geplaatst: 13 november 2008 Geplaatst: 13 november 2008 OK, de score tot zover: alle 3 apparaten geven altijd geluid via HDMI maar alleen de Topfield 7700 HSCI geeft altijd alle kanalen van het surround geluid door. De PopCornHour A-100 doet het heel soms, en de Samsung DVD speler (geen Blu Ray) doet het helemaal niet. Bij rechtstreeks aansluiten doen de Poppy en de Samsung het ook meteen. Dus er blijft onderweg via de HDMI iets hangen, ik test door. Kan ook zijn dat de versterker het niet goed doorgeeft want als de PCH-100 een test afspeelt hoor je wel via de 5 verschillende speaker het afzonderlijke geluid .... (en met alles doorgeven bedoel ik: alle kanalen conmtrole LED's op het display gaan branden)
Gast tzrider Geplaatst: 15 november 2008 Geplaatst: 15 november 2008 Alles werkt, helaas geeft de TV geen DTS signalen door
grunnsat Geplaatst: 15 november 2008 Geplaatst: 15 november 2008 Dat kan liggen aan de HDMI versie. De 1.3 versie laat de meeste soorten geluidsignalen door.
Gast tzrider Geplaatst: 15 november 2008 Geplaatst: 15 november 2008 Zou het niet iets te maken kunnen hebben met licenties ??
grunnsat Geplaatst: 16 november 2008 Geplaatst: 16 november 2008 Dat is ook feitelijk één van de zaken die bij HDMI 1.3 geregeld is voor divere soorten audio signalen. Over oudere versies HDMI kunnen/mogen die audio signalen niet lopen.
Gast tzrider Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 De mijne heeft HDMI 1.3a, dus dat zou dan ook niet de oorzaak zijn .... heb een mailtje naar Philips gestuurd met een vraag over de doorgave van DTS via HDMI in en SPDIF uit. De handleiding raadt overigens aan deze uitgang te gebruiken en de apparatuur niet rechtstreeks met de versterker te verbinden i.v.m. de beeld/geluid synchronisatie. Mocht dat niet lukken dan dient HD Natural Motion uitgezet te worden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen