NL1PDV Geplaatst: 12 november 2008 Geplaatst: 12 november 2008 hallo, ik heb 2 draadloze laptops en 1 bedrade pc in mijn netwerk.. nu komt het vaak voor dat ik de pc niet zie in mijn netwerk locatie's ook als ik doe zoek computers in netwerk vind hij deze niet. als ik het ip nr invoer kom ik er zo in en kan alles doen .. waarom ziet hij deze pc nu niet in mijn netwerk locatie's ?? op alle drie pc's dezelfde win xp de laptops zien elkaar altijd wel ??? help hoe kan dit nu ?? M.vr.gr Peter - de NL1PDVVU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscamuit de Friesche Havenstad HarnsTriax 80 cm 19.2 - 23.5
Gast ozzo Geplaatst: 13 november 2008 Geplaatst: 13 november 2008 Wellicht staat niet bij alle PC's dezelfde werkgroep naam ? Check dit even....
NL1PDV Geplaatst: 13 november 2008 Auteur Geplaatst: 13 november 2008 Dat heb ik gecheckt en dat is overal hetzelfde, Ook al eens een nieuwe werkgroep aangemaakt.. het stomme is soms staan ze wel alle drie in mijn netwerk locatie's ?? begrijp er niets van .. M.vr.gr Peter - de NL1PDVVU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscamuit de Friesche Havenstad HarnsTriax 80 cm 19.2 - 23.5
WPW Geplaatst: 13 november 2008 Geplaatst: 13 november 2008 Dat is ook logisch dat je het niet begrijpt want niemand begrijpt dit. Als je een pc wilt benaderen via een 'naam' dan mot er ergus iemand zijn (een pc) die een lijst met namen en IP adressen bijhoudt, bewaard en beschikbaar steld en als zodanig is toegewezen(wins/dns cache) EN waarbij alle andere pc's weten wie deze pc is(dns1/dns2/wins1/...). En dat heeft bijna geen hond, met als gevolg dat alle pc's zo ongeveer 1x per dag met elkaar in gevegt gaan over WIE er de master browser is, wie er wint mag dan voor 1-24 uur die lijst met namen bijhouden. Gaat de pc van de winnaar uit of zo iets dan begint de sjit weer opnieuw. Kortom: werken met namen op een lokaal netwerk is WAANZIN en vragen om problemen (goh gisteren kon ik nog bij de pc van xxx komen en vandaag niet meer...) Dat is dus de reden dat het via een IP adres wel altijd werkt. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
NL1PDV Geplaatst: 13 november 2008 Auteur Geplaatst: 13 november 2008 Okee dan , da's duidelijk.. Maar windows geeft zelf de namen toch dus zou je dan toch denken dat het goed zou moeten zijn .. effin begrijp het nu maar snap het nog steeds niet hihi.. bedankt M.vr.gr Peter - de NL1PDVVU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscamuit de Friesche Havenstad HarnsTriax 80 cm 19.2 - 23.5
Ome Merde Geplaatst: 13 november 2008 Geplaatst: 13 november 2008 je kan het hosts bestand toch aanpassen en die op alle clients in de juiste map knijteren ? \\pc_van_lullo_boven merDe deze ruimte is te huur
WPW Geplaatst: 13 november 2008 Geplaatst: 13 november 2008 Origineel bericht van: Ome Merde je kan het hosts bestand toch aanpassen en die op alle clients in de juiste map knijteren ? \\pc_van_lullo_boven merDe Ja lekker... en lullo 4/5/6 maar lekker alles via DHCP laten lope en dan weer hier klage dat nadat de pc 2 dage uit is geweest weeeer niet bij een share kan.... gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Ome Merde Geplaatst: 13 november 2008 Geplaatst: 13 november 2008 neuj, statisch, dhcp is zooo 2007 merDe deze ruimte is te huur
WPW Geplaatst: 13 november 2008 Geplaatst: 13 november 2008 Origineel bericht van: nl1pdv Maar windows geeft zelf de namen toch dus zou je dan toch denken dat het goed zou moeten zijn .. Ja en nee, ja windows geeft alles een naam, nee windows heeft geen ruk idee dat er andere pc's zijn dan zichzelf. Windows_PC_1: ik ben de enige pc in de wereld. Windows_PC_2: ik ben de enige pc in de wereld maar ik wil wel bij PC_1 dingen kunnen doen. Windows_PC_1: he pc_2 jou ken ik niet dus jij mag niks en jij bestaat niet! Windows_PC_2: gvd.. pc_1 reageert niet Windows_PC_1: hahahaha lullo! Windows_PC_2: wagt effe, als ik nou pc_1 benader met zijn absolute adres en niet via die alleen op de wereld naam... Windows_PC_1: f*ck pc_2 heeft het door hoe het werrukt... gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
NL1PDV Geplaatst: 13 november 2008 Auteur Geplaatst: 13 november 2008 goed uitgelegd, is duidelijk nu snap het hahaha simpel toch .. M.vr.gr Peter - de NL1PDVVU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscamuit de Friesche Havenstad HarnsTriax 80 cm 19.2 - 23.5
WPW Geplaatst: 13 november 2008 Geplaatst: 13 november 2008 Sorry dat het een beetje cru klinkt maar ik word zo ontzettend moe van al dat gedoe wat al jaaaaaaaaren bekent is bij microsoft en waar ze al jaaaaaaren geen ruk aan hebben gedaan maar wel al jaaaaaren roepen dat je gerust namen kan gebruiken... arg... het is net dezelfde grote lulonzin als virus scanners je door de strot dauwen dat je eerst een scan moet doen en deze ook elke dag/week moet herhalen... totale onzin/crap! dat scannen komt uit de tijd dat er geen realtime detectie was, dus je moest wel scannen, de laatste 5 jaar heeft scannen totaal geen zin want als je daarmee wat vind ben je al de lul, en dat scannen levert alleen maar ellende op zoals wel bekent deze week... Maar erover klagen bij de antivirus bouwers heeft geen zin dus blijft scannen standaard aanstaan en geen hond die het uitzet en viola we hebben weer retetrage pc's en de nodige fatale valse meldingen...arg... gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
grunnsat Geplaatst: 14 november 2008 Geplaatst: 14 november 2008 Tsja, het prachtige Microsoft Wins, ofwel Netbios over IP. Alle Wins systemen staan de hele tijd tegen elkaar te roepen "hallo, ik ben er ook!", en je netwerk staat bol van die broadcasts. Microsoft heeft Wins ooit eens als RFC voorstel ingediend. Toen de IP gemeenschap uitgelachen was, hebben ze Microsoft beleefd medegedeeld dat hun dit niet zo'n goed idee leek. Maar er zijn nog wel een paar meer voorbeelden die duidelijk maken hoezeer Microsoft belang hecht aan een goed functionerend systeem. De registry bijvoorbeeld is één van de belangrijkste onderdelen van Windows. Je zou dus mogen verwachten dat Windows een tool heeft om die registry te controleren, te repareren, en te optimaliseren. Dus wat zit er niet in Windows ....... Nog een voorbeeld. Schijven hebben al sinds jaren de S.M.A.R.T. technologie. Dat zijn o.a. tellers die bijhouden of er meerdere pogingen gedaan moeten worden om de schijf te lezen. Beginnen die tellers op te lopen, dan is je schijf aan het overlijden. De device driver voor de schijven zou die waardes dus doorlopend moeten uitlezen, en jou waarschuwen als er problemen ontstaan, dan kun je tijdig maatregelen nemen. Dus wat zit er niet in de device driver van Windows ......
Thomas2000 Geplaatst: 14 november 2008 Geplaatst: 14 november 2008 Raar maar waar, hier werkt het altijd. Pc's staan (met uitzondering vd laptop) altijd aan. Ikheb nog niet meegemaakt dat het niet werkt. Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
WPW Geplaatst: 14 november 2008 Geplaatst: 14 november 2008 Origineel bericht van: Thomas2000 Raar maar waar, hier werkt het altijd. Pc's staan (met uitzondering vd laptop) altijd aan. Ikheb nog niet meegemaakt dat het niet werkt. Gek he dat het werkt als alles altijd aanstaat? gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Ome Merde Geplaatst: 14 november 2008 Geplaatst: 14 november 2008 dhcp + mac-reservering problem solved, merDe deze ruimte is te huur
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen