Ga naar inhoud

Cat6 of coax

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Cat 5 is voldoende voor in een gewoon huis,omdat hier de afstand van 100 meter toch niet wordt gehaald.

In grote bedrijven waar de utp's grote afstanden moeten afleggen wordt cat 6 gebruikt.

Grtz

Geplaatst:

Ik meen me nog het volgende te herinneren.

Cat 5 100 Mbps afstand 100 meter

Cat 5 e 100 Mbps/1Gbs afstand 100 meter

Cat 6e 100 Mbps/1Gbps/10Gbps afstand 100 meter

Multimode glasvezel in principe niet gelimiteerd. Capaciteit 1Gbps, 10Gbps, 100 GBS. Afstand 550 meter vaak inpandig gebruikt.

Single mode glasvezel in principe niet gelimiteerd. Capaciteit 1 Gbps, 10 Gbps en 100 Gbps. Afstand tot 100 Kilometer en ligt buiten.

Glasvezelbekabeling wordt gelegd of geblazen. Trekken door een buis is geen optie de kans dat je kwetsbare glasvezel stuk trekt is te groot.

Als het voor 30 jaar ligt, zou ik zeggen cat6e omdat het prijsverschil niet zo groot is met de andere Cat specs. In overweging nemen om de bekabeling gelijk te laten trekken door de bouwer. Vaak gaat er nog troep in zitten wat het trekken door een loze buis bemoeilijkt.

Geplaatst:

ik heb CAT6 genomen omdat de pijs niet echt veel scheelde (vriendenprijsje). Ben je wat toekomst zekerder (bijv als je CAT6 gaat misbruiken om er HD video overheen te sturen ;-) )

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Geplaatst:

Waarom zou je kabels gaan trekken als je nog niet weet wat je ermee gaat doen? Loze buizen leggen is natuurlijk helemaal ok. Ik denk dat hier niemand je kan vertellen welke kabel je over pakweg 10 jaar nodig zult hebben.

Voorlopig lijkt het erop dat de gewone man genoeg heeft aan een 100Mb netwerk, en daarvoor is CAT5 UTP voldoende.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen