Ga naar inhoud


Probleem met installeren netwerkprinter


Jürgen

Aanbevolen berichten

Soms begrijp ik de door Windows bewandelde wegen echt niet meer.

Het volgende probleem.

Ik heb 2 netwerkprinters maar voor het gemak hebben we het nu alleen over de HP LaserJet 4100TN want het probleem heeft betrekking op beide printers.

Verder gebruik ik o.a. een Desktop en een Laptop.

De Desktop is alleen via UTP op het LAN aangesloten en de Laptop via WLAN. Om het eenvoudig te houden zal ik gelijk ook even melden dat het probleem ook aanwezig is als ik de Laptop alleen via UTP op het LAN aansluit.

Op zowel de Desktop als de Laptop draait Win XP PRO met SP3.

Tot voor kort kon ik zowel via de Desktop als via de Laptop op mijn HP netwerkprinter printen.

Sinds vandaag lukt het alleen nog maar op de Desktop.

Op de Laptop wordt geen van beide geinstalleerde netwerkprinters meer herkend.

De HP printer heeft de hostnaam HP_Laser en het IP-nummer 192.168.2.12.

Ik kan de netwerkprinter op de Desktop verwijderen, opnieuw aanmaken en gewoon printen, dus hier geen probleem.

 

Het aanmaken op de Laptop lukt echter niet, als ik op de aanmaakregel intoets 'http://192.168.2.12/HP_Laser' komt de melding 'Kan geen verbinding met de printer maken'...'.

Ik kan echter vanuit de laptop het IP-nummer met succes pingen en via de IE Browser de HP Web interface openen.

Zoals ik al schreef heeft het tot gisteren wel allemaal goed gefunctioneerd. Als ik het menu-item 'Printers en faxapparaten' open dan zie ik bij beide netwerkprinters de melding 'Kan printer op de server niet vinden'. Op zich een vreemde melding want we hebben het hier niet over een server.

 

Herkent iemand dit probleem?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het probleem is inmiddels opgelost.

Weliswaar weet ik de reden niet waarom iets dat eerst goed functioneert daarna het met eens niet meer doet maar ik heb wel de oplossing.

Terwijl de TCP/IP poort al aanwezig was heb ik gewoon weer via Toevoegen locale printers een nieuwe TCP/IP poort aangemaakt met het IP-nummer 192.168.2.12 en daarna functioneerde alles weer.

Het is zo simpel maar je moet het wel eerst weten.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...