Ga naar inhoud

pas op nieuw radar in een auto !!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Die snelheidsbeperking is niet gemaakt voor de WPW's en consorten, die er vanuit lijken te gaan dat God aan de cruise controle zit maar voor de mensen die er duidelijk niet mee overweg kunnen en die zijn er dus wel. Als alle reacties enkel betrekking hebben op de mensen die nooit voor een ongeval in aanmerking zouden komen kan de hele regelgeving op de schop. Het verschil tussen 120 of 150km is niet mijn beperking maar een aanname. Willen jullie de weg enkel delen met mensen die voldoen aan "jullie" profiel? Lekker landje, dan kan sat4all ook in de ramsj.

waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

• Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
Origineel bericht van: waterpas
Die snelheidsbeperking is niet gemaakt voor de WPW's en consorten

Dat hoor ik nou graag :D die ga ik op het deshbord plakke laugh

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Ik vind het asociaal rij gedrag van week tot week

toenemen.

Afgelopen vrijdag was een een typisch voor beeld twee keer in een

zeer gevaarlijke situatie gekomen omdat die eikels zitten te

dringen,persen,lichtsignalen geven om sneller te zijn.

Tussen 08:00 en 09:00 weet je dat je bij de verkeers knooppunten

langzamer gaat en toch doen die idioten persen en met als gevolg

noodafremmen.

Geplaatst:

Het is PLAKKEN WPW, lees je de kilometerteller ook zo uit? Dan is er geen verschil tussen 12 en 120 als je begrijpt wat er wordt bedoeld.

waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

Geplaatst:

In Nederland op de cruisecontrol, halen we met 3 km snelheidsverschil de ander in. En maar op de middelste of linker rijbaan blijven plakken. Als je als automobilist niet van rijbaan "durft" te wisselen moet je gewoon in de bebouwde kom een rondje om de kerk gaan rijden.

Nog zo'n ergenis: Geen richting aangeven op rotondes en verkeerspleinen.

Deze avond nog de weg Zwolle-Ommen gereden, 80 km/u, inhaalverbod.

En dan zijn er automobilisten die 70-75 gaan rijden. mad

Hardrijden gaat het beste over de oostgrens. Daar gaan de langzamere automobilisten gewoon netjes naar rechts. smile

post-3133-1318260000,135_thumb.jpg

CU

Lambik

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Gast Agent Mike
Geplaatst:
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Als ik zo´n kontelikker achter me heb dan ga ik zo snel mogelijk opzij want ik heb er zwaar de pest aan.
Soms hebben ze hetzelf niet eens in de gaten.

Daar helpt (zomers tenminste of droog weer) de ruitensproeier goed tegen.
Als iemand bij mij bumperkleeft, ga ik steevast mijn ruiten sproeien.
Komt dat water/zeep op hun voorruit. Vinden ze irritant
Geplaatst:
Origineel bericht van: Lambik61
Deze avond nog de weg Zwolle-Ommen gereden, 80 km/u, inhaalverbod.
En dan zijn er automobilisten die 70-75 gaan rijden. mad
En dat zijn ook de figuren die het hardst klagen over bumperklevers. Terwijl ze er op de weg gewoon om zitten te bidden. Als je nou 80 of harder rijdt en ze zitten nog op je bumper dan wordt het anders.
Geplaatst:

@Hummiesat,

Citaat:
Als je nou 80 of harder rijdt en ze zitten nog op je bumper dan wordt het anders.

Lees mijn stukje nog maar eens door, het gebeurt mij bijna elke ochtend. En ik rij de maximum toegestane snelheid!

Maar ik denk dat er meer bumperklevers/hardrijders zijn dan mensen die 5 of 10 kilometer langzamer rijden. Met de max.snelheid (80 km/u) hoef ik op een provenciale weg eigenlijk nooit in te halen! Maar irritantjes zie ik bijna elke dag.

Wat mij nog meer opvalt is dat ze het hardst schreeuwen over de langzamere chauffeur in het verkeer. Ik kom die ook wel eens tegen maar daar vergaat de wereld niet van. Ik ga er in elk geval niet om lopen janken.

@All,

Ik moet echter wel bekennen dat ik dit ook gedaan heb.... blush

Het was stoer en je dacht dat je in een heuse racewagen zat. (oud brik van 16 jaar...)

Man man man, als ik nu terug denk schaam ik mij hiervoor dat ik ook zo een mafketel was.

Maar ik heb geleerd en doe dit dus niet meer!

Om weer helemaal ontopic te gaan, ik hoop dat er een heel nest van die radarwagens komen.

s'Morgens 5 minuten eerder weg is een hoop gehaast minder op een dag. Je hoeft niet te jakkeren over de weg.

• Moderator
Geplaatst:

In duitsland is er op grote delen van het snelwegnet geen snelheidslimiet.

Daarvan wordt door velen gebruik gemaakt door gem 150-160 kmh te rijden, en voor diegenen die dat willen snelheden tot ver over de 200 kmh.

Boven de 100 kmh bumperkleven is 1 maand lopen.

Duitsland heeft niet meer ongevallen op de snelweg als nederland.

In nederland is er een jarenlange indoctrinatie, dat sneller dan 120 kmh levensgevaarlijk zou zijn.

Overigens wordt de wet in duitsland beter gehandhaafd.

20 km te snel is een maand lopen!

Toch heeft heel duitsland (80 miljoen inwoners) per jaar minder verkeersboetes als nederland.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Als ik een bumperklever achter mij heb haal ik zachtjes met voet iets van het gaspedaal houd dat een tijdje vol om vervolgens weer gas te geven tot de mijn gewenste snelheid. Als ik dat een paar keer gedaan heb houden ze vanzelf wel meer afstand. Ik heb ook een broertje dood aan die gasten die onnodig lang op de linkerbaan blijven rijden.

Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv
In duitsland is er op grote delen van het snelwegnet geen snelheidslimiet.
Daarvan wordt door velen gebruik gemaakt door gem 150-160 kmh te rijden, en voor diegenen die dat willen snelheden tot ver over de 200 kmh.
Boven de 100 kmh bumperkleven is 1 maand lopen.

Duitsland heeft niet meer ongevallen op de snelweg als nederland.

In nederland is er een jarenlange indoctrinatie, dat sneller dan 120 kmh levensgevaarlijk zou zijn.

Overigens wordt de wet in duitsland beter gehandhaafd.
20 km te snel is een maand lopen!
Toch heeft heel duitsland (80 miljoen inwoners) per jaar minder verkeersboetes als nederland.

Nederland heeft dan in tegenstelling tot Duitsland veel meer op en af ritten die vaak een stagnerende werking hebben op de doorstroming.

De boetes hier zijn inderdaad niet zo hoog als daar en daarmee bereiken ze hier dat de mensen toch vaker het risico nemen een prent te pakken zodat er uiteindelijk relatief meer geld in het laatje komt. ( Gaat dus meer om de pegels dan om de verkeersveiligheid.)

Waar ik ook zo een hekel aan heb is dat je bijvoorbeeld 's nachts op een verlaten snelweg maximum maar 120 km per uur mag.

• Moderator
Geplaatst:
Origineel bericht van: Fatfreddy

Waar ik ook zo een hekel aan heb is dat je bijvoorbeeld 's nachts op een verlaten snelweg maximum maar 120 km per uur mag.

Was er kort geleden niet een politie chef, die hardop erover nadacht, dat er s'nachts misschien inderdaad een hogere max. snelheid kon worden aangehouden?

Nooit meer wat van gehoord.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Fatfreddy
Als ik een bumperklever achter mij heb haal ik zachtjes met voet iets van het gaspedaal houd dat een tijdje vol om vervolgens weer gas te geven tot de mijn gewenste snelheid. Als ik dat een paar keer gedaan heb houden ze vanzelf wel meer afstand. Ik heb ook een broertje dood aan die gasten die onnodig lang op de linkerbaan blijven rijden.

Brothers in Arms

Ik laat hem rustig teruglopen tot de 70 op een provinciale weg met inhaalverbod (lees doorgetrokken streep). En als dat na een paar keer nog niet helpt dan wil ik er ook nog wel eens bij remmen. Moeite doen om ze er zo spoedig mogelijk voorbij te laten zoals sommige hier is wel het laatste waar ik aan begin.
Geplaatst:

Citaat:
Ik laat hem rustig teruglopen tot de 70 op een provinciale weg met inhaalverbod (lees doorgetrokken streep). En als dat na een paar keer nog niet helpt dan wil ik er ook nog wel eens bij remmen. Moeite doen om ze er zo spoedig mogelijk voorbij te laten zoals sommige hier is wel het laatste waar ik aan begin.

Dan heb jij wel mazzel dat er hier een wapenverbod in NL geld.

Ik ben totaal niet agressief, maar ik kan me vreselijk opwinden als ik achter iemand zit op een prov. weg met doorgetrokken streep en die knakker voor me rijd 70. Ik denk dat als ik een bazooka had dat ik je van de weg blaas. En ik weet ook wel dat je met die paar kilometer harder niks eerder bent, maar om de één of andere reden rij ik of de max snelheid of een kilometertje of 10 harder. Langzamer dan de max. snelheid is GEEN optie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen