Hagkobe Geplaatst: 27 december 2001 Geplaatst: 27 december 2001 Hoi, ik heb één 90 cm schotel met een monoblok lnb voor astra en hotbird, disecq A+B. Dit werkt probleemloos op humax5400,maar ik zou nog extra schotel(s) willen bijplaatsen voor een derde en vierde satelliet. HOE moet ik dit doen, ik kan toch geen 4 zijdige disecq switch gebruiken want ik gebruik al A+B ,of bestaan er losse switchen met alleen C+D ? thanks...
Gast Geplaatst: 27 december 2001 Geplaatst: 27 december 2001 Hoi,<p>heb je zo'n lnb met ingebouwde disecq ? Dan heb je een probleem, want je zult een 4 voudige disecq switch moeten hebben. Op iedere uitgang (A,B,C en D) sluit je een lnb aan (het maakt verder niet uit als een lnb op een andere schotel is gemonteerd). Als je een monoblock met 2 aansluitingen hebt koop je dus een 4 voudige switch, sluit op bijv. A en B dat monoblock aan en C en D de andere lnb('s)<p>Suc6, Sten
Gast Geplaatst: 27 december 2001 Geplaatst: 27 december 2001 als je geen nieuwe disecq wil kopen kun je aan een 12v schakelaar denken en die voor je disecq plaatsten suc6
Hagkobe Geplaatst: 28 december 2001 Auteur Geplaatst: 28 december 2001 Dus als ik het goed begrijp dan kan ik die monoblok met ingebouwde disecq wat ik nu heb niet meer gebruiken, ik moet dan 4 losse lnb's plaatsen? ofwel een 12 v switch , ik weet helemaal niet hoe dit werkt?
Gast Geplaatst: 28 december 2001 Geplaatst: 28 december 2001 @jordi juist wel,als je tussen je duolnb en je ontvanger een 12v schakelaar zet kun je bijv. twee disecq bedienen zo kun je 8 lnb op je ontvanger aansluiten. in jouw geval kun je een 3de schotel zo eenvoudig en goedkoop aansluiten(met behoud van je doublok} en later een 4de of 6de suc6 jaapie
Hagkobe Geplaatst: 28 december 2001 Auteur Geplaatst: 28 december 2001 die 12 v switch, hebben ze die gewoon in de satelliet winkel, en zijn er soms details waar ik nog moet op letten, en wat kost dat ongeveer? bedankt alvast...
Gast Geplaatst: 28 december 2001 Geplaatst: 28 december 2001 je hebt twee verschillende een voor als je 2 ontvangers op een lnb of een ontvanger met 2 of meer lnb en die moet jij hebben. tevens moet je even kijken of er achter op je ontvanger een aansluiting is voor een 12v schakelaar en wat voor aansluiting het is op de schakelaar zelf zit meestal niks. maar als er niets zit kan je hem ook over de scart aan sluiten. zo'n schakelaar kost rond de 40 gulden suc6 jaapie
Hagkobe Geplaatst: 29 december 2001 Auteur Geplaatst: 29 december 2001 Maar er is wel 1 probleem, ik moet dan een nieuwe kabel naar buiten leggen.Is er geen andere oplossing , zonder extra kabels te leggen. Ik had gedacht aan een 4voudige diseq die buiten geplaatst word, 4x out en 1x in, disecq a+b+c+d. Ik sluit op uitgang A mijn monoblok aan ,op uitgang B sluit ik niets aan, en op c een nieuwe lnb en op D ook een nieuwe lnb. Dus eigenlijk heb ik twee disecq switchen achter elkaar staan, ééne met 4x1 en ééne met 2x1.Nu is de vraag of dit kan, geeft de eerste disecq switch aan de uitgang " A " nog het stuur-signaal door om mijn monoblok A+B op B te doen springen. IS dit te begrijpen wat ik bedoel, is moeilijk uit te leggen,? En IS er een kans dat dit werkt ? ik heb nog een idee in mijn gedachte , als ik de uitgang A en B van de eerste disecq 4x1 nu eens met elkaar verbond met een T-stuk en met die uitgang naar de monoblok ga dan krijgt de monoblok zeker de stuurpuls a+b , Of zit ik volledig mis???
Gast Geplaatst: 29 december 2001 Geplaatst: 29 december 2001 dat gaat helaas niet je ontvanger kan niet door de ene disecq een signaal geven naar de volgende disecq. de 12v schakelaar word van buiten af bedient door de ontvanger. groeten
Aanbevolen berichten