Ga naar inhoud


Ons Net Eindhoven


mietde

Aanbevolen berichten

Had het in het kabel forum kunnen plaatsen maar ik beschouw het als "groot" nieuws dus:

 

Citaat:
Allereerst mijn reactie op je Tweakers post. De reden waarom we geen andere ontvangers ondersteunen heb je zelf onomstotelijk vast gesteld. We zenden naast de eigenlijke DVB-C TV kanalen in het QAM kanaal allerlei descriptors mee zoals PAT, CAT, PMT, NIT, SDT, actual, SDT others, LCN,EIT, TOT. Met name met de SDT actual/others en LCN descriptors hebben we de timing afgestemd op de door ons gebruikte Sagem box. Het feit dat jij slechts gedeeltes van de zenderlijst binnen haalt, en bij rescan andere delen heeft niets te maken met het feit dat e.e.a. gecodeerd is maar alles met de timing van de SDT/ LCN descriptors. Op dit moment worden er 55 kanalen via QAM gedistribueerd, dus 14 kanalen is maar een heel klein deel dan het totale pakket. Dat is de reden dat we andere STB niet ondersteunen.

 

Dus de melding door ONE over de compatibiliteit van andere ontvangers op het netwerk is juist, en dus niet zoals je schrijft complete onzin. Je hebt immers zelf het bewijs geleverd, de door jou gebruikte ontvanger kan niet het totale zender pakket inlezen. De door jou gebruikte instellingen zijn juist.

 

 

Mbt je vragen over de codering kan ik je melden dat alle zenders muz NL1,2,3 in Conax Cas 7 gecodeerd zijn.

 

 

Verder wil ik opmerken dat Ons Brabant net en ons net Eindhoven twee verschillende netwerken zijn met eigen Headend playout eigen id en een eigen frequentie plan. Home frequentie Ons net Eindhoven 303 ons, Nem 707 MHz. Ook het aangeboden pakket zal tussen deze twee netwerken gaan verschillen, er zal binnenkort een additioneel talen pakket op ONS net Eindhoven bij geschakeld worden.

 

 

en ook:

 

Citaat:
Vooralsnog doen we niet aan pairing (linken STB chipset en Smartcard), waarbij ik niet denk dat dit op korte termijn wordt ingevoerd. Of je door jou genoemde Conax cam kan gebruiken weet ik niet maar let er op dat hij geschikt is voor CAS 7. Ik dacht dat alleen Technisat een goedgekeurde CAM voor CAS 7 heeft. (maar ik heb me hierin niet verdiept dus mogelijk zijn er meer, en mogelijk zijn er ook die het wel aankunnen maar nooit bij Conax geweest zijn voor certificering)

 

 

De losse kaart met een CAS 7 geschikte CAM zou coderingstechnisch gewoon werken

Bron

 

Goed nieuws dus.

Vraag is dus welke ontvangers wel alle 55 kanalen kan scannen.

Zou een kabel dreambox dat moeten kunnen?

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Bink
Waarom is dit "groot" nieuws?
Ik volg het niet helemaal geloof ik.


Dan heb jij geen Ons Net Eindhoven optie.
Voor een bepaalde groep is dit wel degelijk "groot" nieuws.
Ofschoon lastig heeft ONE iig geen STB-en gekoppeld aan de smartcards, je "zou" dus in beginsel je eigen hardware kunnen gebruiken.

Relativeren is daarnaast ook wel zo handig, wat voor de een "groot nieuws" is interesseert de ander geen hol, neem nou bijv. sex...

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit nieuws is alleen interessant voor een kleine groep mensen, nl inwoners van Eindhoven, de rest van NL en BE kan hier niks mee, dus het is voor jou groot nieuws, maar voor de rest niet.

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in Veldhoven komt ook glasvezel van Ons Brabant Net. We hebben geen enkele dienst afgenomen bij hun, omdat we op zich tevreden zijn over de tv (satelliet), internet en telefoon. Toch ligt heel Veldhoven op z'n kop omdat ze overal die glasvezel aan het aanleggen zijn... blush

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mietde
Goed nieuws dus.
Vraag is dus welke ontvangers wel alle 55 kanalen kan scannen.
Zou een kabel dreambox dat moeten kunnen?


we kunnen het altijd in den lijve proberen wink

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Niet alleen Veldhoven Elwin

Ook hier in Son en Breugel is alles overhoop gehaald.

 

En in eerste instantie zouden ze pas beginnen met glasvezel als 50% van het dorp zich had aangemeld.

Dat hebben never nooit niet gehaald.

En toch gaat alles overhoop.

 

Nee ik houd het wel bij mijn UPC abbo dat werkt goed en 16Mb lijntje is snel zat.

En dan daarbij die komen binnen kort met een 60 of 120 Mb lijn dus ik wacht wel ff.

 

 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...