Gast Geplaatst: 1 januari 2002 Geplaatst: 1 januari 2002 Na de storm van verleden week, is de richting en elevatie hoek van mijn schotel verschoven, niet zeggen dat hij dan niet vast zat want de pijp waar hij op staat staan de groeven in. Maar goed ik heb alles tot zover weer in de goede richting gezet en ik heb op astra gewoon weer 90% sigaal en 90% kwaliteit. Er hoeft echter niets te gebeuren of ik heb al onderbrekingen in het beeld, een zuchtje wind, wolkje, etc sigaal blijft hoogt maar kwaliteit valt gewoon weg naar 0. Het gaat hier trouwens om een triax 100cm en een stab100. Nu was het kijken in alkmaar op de 4e verdieping met een beetje wind toch al niet mogelijk dankzij de speling in de stab maar dit slaat echt alles.<p>Wat is nu wijsheid? een kleinere schotel nemen zodat ik een grotere invalshoek krijg? De speling in een stab is voor een 100cm schotel gewoon te groot.<p>Iemand een antwoord?<p>Regardes Sebastian
Gast Geplaatst: 1 januari 2002 Geplaatst: 1 januari 2002 HAAAAAHAAAAA,<p>dan verwijten ze mij allerlei zaken als ik een vraag stel over de storm met heel wat ludieke antwoorden en opmerkingen, maar er gebeurt dus echt wel het een en ander bij storm....!<p>Ja sorry hoor moest even van me af schrijven. Een kleinere schotel is denk ik niet de oplossing. Een betere bevestiging denk ik; wel. Maar op 4 hoog kan het afhankelijk van de situatie in het blok behoorlijk spoken. Wij moeten vaker windtunneltests doen om nieuwe gebouwen te analyseren en op heel gekke plekken aan of bij het gebouw kan een enorme winddruk of zuiging zijn die helaas tot ongemak leidt, zoals bij jouw. Maar een dubbele bevestiging van moter en schotel is natuurlijk moeilijker in die zin dat er in twee assen verschuivingen kunnen zijn opgetreden waardoor je het terugdraaien misschien niet helemaal hersteld hebt. En toch kan het ook zijn dat je F-stekker een beetje los zit?<p>nogmaals sorry voor het begin
Gast Geplaatst: 1 januari 2002 Geplaatst: 1 januari 2002 Hij staat nu op een 30x30 tegel voet met 16 tegels, maar het is niet de bevestinging, dat het ding wat verdraait van riching kan ik met met windkracht 9/10 goed voorstellen, wat ik alleen niet snap is dat niemand last blijkt te hebben van die stab er tussen. Fcon. is ook niets mee aan de de hand. Een kennis van mij heeft een 78cm schoteltje en als je die vast pakt en wat heen en weer schut heeft hij nergens last van, als ik hier doe is het meteen mis. Een schotel vast aan het huis is geen optie hier de enigste modelijkheid is hoe hij nu staat. Zijn eigenlijk maar 3 sat. die ik kijk, astra hotbirth en serius. Ik zit er nu hard aan te denken om voor astra en hotbirth maar een monoblock te halen. en dat vast te kijken en dan voor serius maar een 2e schotel te nemen. Ontvanger staat nu uit, weet het verder ook niet meer. Maar goed ik ben het met je eens, wind is een groot probleem waar ik woon.
Gast Geplaatst: 1 januari 2002 Geplaatst: 1 januari 2002 Ik weet niet precies hoe een grote Triax eruit ziet maar heb zelf een 88cm Triax en daar had ik het volgende probleem. Door wind en dergelijke was er een beetje speling gekomen op de verbinding tussen schotel en de steun welke direkt aan de schotel gepopnageld is. Hierdoor "klikte" de schotel bij wind en geen ontvangst meer. Oplossing popnagels vervangen door boutjes en moertjes.<p>succes,
Gast Geplaatst: 2 januari 2002 Geplaatst: 2 januari 2002 sebastian, als je rotor zoveel speling heeft, dan zou ik zeggen: weg met dat kl*te ding...! Gewoon een betere kopen.<p>Fred
Gast Geplaatst: 2 januari 2002 Geplaatst: 2 januari 2002 ja mijn idee, zit alleen wel aan een humax met disq vast. Wat zijn er verder voor oplossingen die via de humax aan te sturen zijn?
Aanbevolen berichten