Ga naar inhoud


DVB-T zender Pfaffenberg bijna bedrijfsklaar. (mooie foto´s)


Gast Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Citaat:
Ik heb niet de beschikking over de exacte gegevens van de DVB-T zenders maar wel opgave volgens de Bundesnetzagentur. Daar zie ik dat Roosendaal richting Bergen op zoom wel 10 dB minder vermogen afstraalt.

Waar heb je dat precies gevonden eigenlijk? Ik kan het op die site zo niet vinden..
[edit]Ah, dat zullen de gegevens in dvb-t.zip wel zijn..


De informatie uit dvb-t.zip komt uit een excel sheet van het agentschap-telecom. klik

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik kijk nog steeds meestal naar Goes. De torens in Goes en Roosendaal zijn ongeveer even hoog, en naar is gebleken: 10kW over 27km of een vermogen van likmevestje over 12km is lood om oud ijzer.

 

En 27km is ook met de buitenantenne van KPN gewoon teveel. Digitenne met binnenantenne kan normaal tot +/- 10km en met buitenantenne tot +/- 20km. Daarna ga je een betere antenne nodig hebben en/of problemen krijgen met bouquet 3 en 4, en sowieso problemen met vonkbruggen.

 

Geeft KPN met de postcodecheck groen licht voor Bergen op Zoom?

Ik geef toe dat het erg vreemd is, vooral de gedempte afstraling richting Bergen op Zoom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: OFDM

Is Bergen op zoom geen plaats die door Goes bediend moet worden?
Ik kijk nog steeds meestal naar Goes. De torens in Goes en Roosendaal zijn ongeveer even hoog, en naar is gebleken: 10kW over 27km of een vermogen van likmevestje over 12km is lood om oud ijzer. En 27km is ook met de buitenantenne van KPN gewoon teveel. Digitenne met binnenantenne kan normaal tot +/- 10km en met buitenantenne tot +/- 20km. Daarna ga je een betere antenne nodig hebben en/of problemen krijgen met bouquet 3 en 4, en sowieso problemen met vonkbruggen.
Citaat:
Het heeft mij al wel heel lang verbaasd dat Goes maar 10kW uitstraalt. Als het inderdaad te maken heeft met internationale afspraken dan is dat flink balen. Ik vind condities zelf helemaal geweldig maar voor een efficient frequentiegebruik is het een ramp.

Goes deelt wat kanalen met Frankrijk, dat zal er zeker mee te maken hebben. Ook nationale afspraken zijn echter een probleem: Limburg gebruikt ook kanaal 54. Maar het zijn dit soort berichten waardoor ik me echt afvraag waar men mee bezig is:
Citaat:
Sinds een aantal weken is Radio Stad FM de lokale omroep voor de gemeente Roosendaal ook te ontvangen via de 107.8 FM vanuit Moerstraten.
Ik had al best knappe ontvangst van Stad FM op 107.1 hier, en ik zit een aantal kilometers verder van de zendmast in Roosendaal dan de inwoners van Moerstraten. Tenzij het straaldiagram uit Roosendaal opeens een deuk heeft richting Moerstraten moet dat daar dus ook prima te doen zijn.
Dus wat doen we? We zetten daar een Yagi op de kerk, zover ik met Google maps uit heb kunnen vogelen ongeveer gericht op Heerle waardoor ik Stad FM hier nu 2x ontvang. ..waarom? Waarom niet eerst echte problemen oplossen? Ze hadden daar Digitenne uit kunnen zenden (ok niet ideaal vanaf een kerk maar beter dan niets) of de broodnodige steunzender voor Radio 2. Maar wat doen we? We plaatsen een steunzender voor Stad FM want dat was toch al prima te ontvangen. Echt, soms..

Voor KPN is de keuze blijkbaar lastig om of te kiezen voor een leuk bereik of je braaf aan de internationale afspraken te houden. Men lijkt alles maar te slikken wat de buren roepen. Maakt mij niet uit alleen jammer voor het aantal klantjes wat KPN er zomaar bij had kunnen krijgen cool
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: OFDM
Geeft KPN met de postcodecheck groen licht voor Bergen op Zoom?
Ik geef toe dat het erg vreemd is, vooral de gedempte afstraling richting Bergen op Zoom.

Postcodecheck geen groen licht, maar de postcodecheck geeft sowieso alleen groen licht als je bovenop de zendmast zit. Er staat wel een kaartje bij de postcodecheck, en volgens dat kaartje zou er vanaf september 2008 dekking met buitenantenne moeten zijn.

Ga maar eens naar Google maps en trek een lijn (hulpprogramma voor afstandsmeting/distance measurement tool) van Crystal Palace (51.424167,-0.075) naar Langdonk, Roosendaal (51.522987,4.461053). Die coördinaten kan je direct invoeren. Dan trek je zo een lijn door Halsteren en heb ik dus pech.
Origineel bericht van: DX'r
Voor KPN is de keuze blijkbaar lastig om of te kiezen voor een leuk bereik of je braaf aan de internationale afspraken te houden. Men lijkt alles maar te slikken wat de buren roepen. Maakt mij niet uit alleen jammer voor het aantal klantjes wat KPN er zomaar bij had kunnen krijgen cool

Ach, KPN moet zich ook aan de afspraken houden, maar dan moeten ze in dit soort ongelukkige gevallen een steunzender (gapfiller) plaatsen. En sowieso de randen van Zeeland en het noorden beter dekken trouwens.

Maar ik weet niet of KPN zich er wel van bewust is dat Bergen op Zoom haast geen bruikbaar signaal heeft. Als je kijkt naar het kaartje bij de postcodecheck zie je duidelijk een deuk in het signaal van Roosendaal, maar die deuk lijkt meer in de richting van Steenbergen te zitten. Ook de deuk in Breda zit op dat kaartje veel te hoog.

Ik vraag me dus af of KPN er zelf wel van op de hoogte is dat hier zo weinig signaal is.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Morgen wordt Pfaffenberg ingeschakeld en ik ga er een kijkje nemen.

Dan is er een open dag. Is voor mij quasi "om de hoek".

Vanaf 11h00 zendt Bayern 1 Radio een live programma ter gelegenheid van dit gebeuren.

 

--KLIK--

 

Zal wat foto´s nemen en hier plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja smirk

 

ze kunnen toch praktisch bepalen welke richting er vermogen wordt geblaft?

 

en idd zuid west friesland kan HOOGNODIG wel een eigen mast gebruiken.. een vermogen van 20KW is ook wel minimaal als je rondom gaat stralen :+

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Pfaffenberg zit nu in de lucht op kanal 25, kanal 36 en kanal 46.
Ontvangst is goed op de rug van een yagi die ook nog verkeerd gepolariseerd staat.

Wel logisch, reflecties zijn met DVB-T niet zo'n probleem. Heb je weer mooi 2 zenders erbij. smile

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...