Gast Geplaatst: 11 januari 2002 Geplaatst: 11 januari 2002 Ik heb een Jeager SG 2001 antenne rotor, maar ik heb geen idee onder welke hoek ik die rotor moet zetten, een tabel voor mijn limburgs gebied zat er niet bij, maar ik heb wel de volgende tabel hier kunnen vinden in dit forum:<p>Plaats Lengte Breedte Elevatie Azimuth -------------------------------------------------- Maastricht 5,70 O 50,9 30,34 162,81 <p>Maar welke hoek is het nu. Misschien heeft iemand nog een FAQ ergens hoe ik e.e.a. moet opstellen afstellen..
Gast Geplaatst: 14 januari 2002 Geplaatst: 14 januari 2002 Hoi,<p>je moet de motor zelf altijd vertikaal zetten. De 30 graden lijkt me voor Limburg inderdaad wel goed, dus de elevatie hoek. Stel de motor eerst op 0 graden, dus niet links of rechts, maar precies in het midden. Regel dan de antenne af op de Sirius die op 5 graden Oost hangt. De 0 graden van de motor, heeft nu als gevolg dat dit het hoogste punt is, en dat is nu net wat we nodig hebben. Links en rechts daarvan worden de elevatie hoeken alleen maar kleiner totdat ze onder de horizon verdwijnen. Succes
Aanbevolen berichten