Sis Geplaatst: 15 november 2008 Geplaatst: 15 november 2008 Hallo, Momenteel heb ik een goed draaiende config gevonden. Intel P4 3.0 Ghz 1 GB Ram 1x DVB-s Technotrend S-1401 1x DVB-s Technotrend S-1500 1x DVB-s Technisat Skystar II Rev 2.3 Sasc-ng (laatste rev) met CCcam patch 4x CCcam server om in triangle config te draaien. Dus 1 master waarop geen sasc zal connecten, en 3 slaves voor mijn tuners. De 3 slaves draaien in chroot. Mythbuntu 8.04 (updated) Channel line-up: - TV Vlaanderen - Canaal Digitaal Probleem: Alles werkt super stabiel, tenminste, zolang ik geen EIT EPG gebruik. Als ik EIT aanzet freezed het beeld op de meest onlogische momenten. Soms uren niet, en dan in 5 minuten 5x. Heeft er al eens iemand dit fenomeen gezien? Is het redelijk om te vermoeden dat het met de speciale karakters te maken heeft die in de Zone Reality EPG voorkomen? Gr Sis ET9000: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E DM800SE: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E RaspberryPi OSCAM 120 r0
Niels Wagenaar Geplaatst: 15 november 2008 Geplaatst: 15 november 2008 [offtopic] Kun jij misschien de CCCam patch voor open sasc-ng beschikbaar maken voor mij? Ik wil namelijk wat gaan testen met MythTV icm S2API [/offtopic] Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
Sis Geplaatst: 15 november 2008 Auteur Geplaatst: 15 november 2008 Origineel bericht van: Niels Wagenaar [offtopic] Kun jij misschien de CCCam patch voor open sasc-ng beschikbaar maken voor mij? Ik wil namelijk wat gaan testen met MythTV icm S2API [/offtopic] Via PM ET9000: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E DM800SE: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E RaspberryPi OSCAM 120 r0
Rigolo Geplaatst: 16 november 2008 Geplaatst: 16 november 2008 Sis, kan die patch ook voor iedereen beschikbaar worden gesteld? Misschien is de open-sasc-ng wiki een goede plek om deze plaatsen. Kan deze tegen een versie 54 gepatched worden? Hein
Niels Wagenaar Geplaatst: 16 november 2008 Geplaatst: 16 november 2008 Origineel bericht van: Rigolo Sis, kan die patch ook voor iedereen beschikbaar worden gesteld? Misschien is de open-sasc-ng wiki een goede plek om deze plaatsen. Kan deze tegen een versie 54 gepatched worden? Hein Ik wil hem best wel beschikbaar maken. Het probleem alleen van de patch die Sis aan mij heeft verzonden, is dat het een oude patch betreft. Deze patch heeft bijvoorbeeld niet de chroot implementatie onder zich zitten. Mvg, Niels Wagenaar Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
Sis Geplaatst: 16 november 2008 Auteur Geplaatst: 16 november 2008 Ik was er mij niet van bewust dat dit de oude patch was, aangezien ze enkel dmv chroot werkt op mijn systeem... Hoe herken ik dit dan? Origineel bericht van: Niels Wagenaar Origineel bericht van: Rigolo Sis, kan die patch ook voor iedereen beschikbaar worden gesteld? Misschien is de open-sasc-ng wiki een goede plek om deze plaatsen. Kan deze tegen een versie 54 gepatched worden? Hein Ik wil hem best wel beschikbaar maken. Het probleem alleen van de patch die Sis aan mij heeft verzonden, is dat het een oude patch betreft. Deze patch heeft bijvoorbeeld niet de chroot implementatie onder zich zitten. Mvg, Niels Wagenaar ET9000: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E DM800SE: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E RaspberryPi OSCAM 120 r0
Niels Wagenaar Geplaatst: 16 november 2008 Geplaatst: 16 november 2008 Zodra ik een encrypted kanaal ga bekijken, dan brult sasc-ng om een /tmp/camd.socket. Dit is uiteraard niet correct. Bij controle van de cccam.c, kwam ik erachter dat het hard is verwezen naar /tmp/camd.socket. Hij leest dus niet de configuratie optie voor de locatie van camd.socket uit. Voor de time being heb ik een symlink gemaakt naar de camd.socket van één van mijn chroot omgevingen. Dan zie ik in ieder geval mijn versleutelde kanalen Mvg, Niels Wagenaar Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
Sis Geplaatst: 16 november 2008 Auteur Geplaatst: 16 november 2008 Ik heb er inderdaad hetvolgende van gemaakt voor compile. Sorry, verkeerde mapje gezipped. open-sasc-ng\sc\PLUGINS\src\sc-src\systems\cardclient\cccam.c Code: close(ccam_fd[cardnum]); sprintf(camdsock,"/var/emu/chroot%d/tmp/camd.socket",cardnum); printf(" socket = %s\n",camdsock); ccam_fd[cardnum]=socket(AF_LOCAL, SOCK_STREAM, 0); Om de patch up-to-date te krijgen in de .diff patch zelf aanpassen op lijn 184: Code: sprintf(camdsock,"/var/emu/chroot%d/tmp/camd.socket",cardnum); Wat doe ik hier nu mee? De patch aanpassen en posten? Of de sasc-ng aanpassen en posten? Zeg het maar... ET9000: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E DM800SE: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E RaspberryPi OSCAM 120 r0
Sis Geplaatst: 16 november 2008 Auteur Geplaatst: 16 november 2008 Met die symlink zal je trouwens in de problemen komen indien je 2 kanalen gelijktijdig gaat opnemen.... ET9000: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E DM800SE: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E RaspberryPi OSCAM 120 r0
acc Geplaatst: 6 januari 2009 Geplaatst: 6 januari 2009 Hey ik ben ook bezig om een Mythbuntu syteem met CCcam op poten te zetten. maar ik heb ook probleem om dit allemaal stabiel te krijgen. Ook heb ik al zoveel geprobeerd dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Iemand eventueel interesse om mij terug op weg te helpen?
Sis Geplaatst: 6 januari 2009 Auteur Geplaatst: 6 januari 2009 Je kan best even oplijsten welke concrete problemen je hebt, en we kunnen proberen om ze één voor één op te lossen... Mods-> Eventueel een nieuw topic? Gr Sis ET9000: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E DM800SE: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E RaspberryPi OSCAM 120 r0
acc Geplaatst: 6 januari 2009 Geplaatst: 6 januari 2009 Is er hier eventueel een stap voor stap handleiding voor? dan weet ik misschien ook al wat ik te veel of te weinig doe?
Rigolo Geplaatst: 6 januari 2009 Geplaatst: 6 januari 2009 Acc, <off topic> Moet je echt CCCam draaien? of is een andere CAM ook goed? Zo ja dan kan je kijken op de mythtv.nl wiki naar een How To voor open-sasc-ng met NewCS als cam. En als er andere systemen CCCam gebruiken dan kunnen die ook naar die NewCS connecten met en N record in de config. Kijk ook eens op net mythbuntu topic in dit forum voor meer informatie over sasc-ng. </off topic> En dan weer terug naar de EIT scan probleem waar deze thread voor bedoelt was. Ja ik heb meer mensen horen klagen over problemen met de EIT scan als er gebruik wordt gemaakt van sasc-ng. Dit is de reden waarom ik deze ook uit heb gezet in MythTV. Ook op dvbn.happysat.org staat hier wat informatie over als ik mij goed kan herinneren. De precieze oorzaak is nog niet helder waarom dit gebeurt. Een mogelijke workaround zou kunnen zijn om de EIT scan op de echte adapter uit te laten voeren als deze niet in gebruik zijn. Hein
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen