Gast Ducom Geplaatst: 15 november 2008 Geplaatst: 15 november 2008 Ik heb hier twee Samsung SMT-1000T ontvangers van de KPN die niets meer doen. Zijn die dingen zo slecht?
TokeMUp Geplaatst: 15 november 2008 Geplaatst: 15 november 2008 Wilde gok, heb je de power supply al eens vervangen? succes
Gast Ducom Geplaatst: 15 november 2008 Geplaatst: 15 november 2008 Had al zo'n vermoeden... Weet je misschien ook waar die voedingen te krijgen (kopen) zijn?
W3ird_N3rd Geplaatst: 15 november 2008 Geplaatst: 15 november 2008 In de startpost van http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1313312 staat een stukje over rotte weerstanden. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Gast Ducom Geplaatst: 15 november 2008 Geplaatst: 15 november 2008 Je bedoelt waarschijnlijk elco's. Citaat: goede dag, het repareren van de Samsung Single tuner is met een beetje electronica kennis erg makkelijk te doen. Er zitten op de voedingsprint twee elco's van 1000 uF / 10 V die onderbemeten zijn (meestal staan ze zelfs bol). wanneer je deze vervangt werkt je tuner in 99,99 % van de gevallen weer. ik vervang ze meestal door 1000uF/25 Volt exemplaren. Deze zijn iets groter (komt het probleem ook niet terug). Ik verleng dan de aansluiting op de print met een draadje en plak de Elco's met wat kit achter het Display . Ik heb er ondertussen al 16 sucsesvol gerepareerd. De kosten zijn ongeveer 4 Euro aan onderdelen. In mijn kennisenkring kreeg iedereen met een Single tuner hier na verloop van tijd last van. Ik heb iedereen op deze manier kunnen helpen. Met vriendelijke groet, Jeroen Stok Maar ik weet genoeg, tnx!
W3ird_N3rd Geplaatst: 15 november 2008 Geplaatst: 15 november 2008 Ja ik kan mijn bericht niet meer aanpassen, ik bedoelde inderdaad condensators. Ik ben ff in de bonen. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
d.ouwehand Geplaatst: 7 september 2009 Geplaatst: 7 september 2009 Nog bedankt voor de tip, Al is het een oud bericht, hade er sinds van de week pas problemen mee, en draait nu een paar uur probleemloos. Gr, Dirk.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen