Ga naar inhoud


ziggo op oude casema decoder


Angeline

Aanbevolen berichten

Ik heb een casema decoder, degene die 2 jaar geleden standaard was van samsung. Nu is casema ziggo geworden, en ik wil misschien uitbreidingen van de keuze paketten uit proberen. Wie kan mij vertellen of dit werkt met mijn huidige decoder?

 

moet ik een nieuwe smartcard? of activeren ze dat gewoon van een afstand?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kan gewoon alles weer gaan gebruiken, dus zowel de ontvanger als de smartcard. Als je die smartcard nooit expliciet hebt laten verwijderen uit het systeem dan zal die nog steeds geregistreerd staan bij Ziggo/Casema. De boel weer aansluiten volgens de installatie instructies die je destijds van Casema hebt ontvangen, dus gewoon het netwerk ID, netwerk frequentie e.d. van Casema gebruiken bij de instellingen. Laat de ontvanger dan 24 uur aanstaan met de smartcard erin. Als je dan nog geen beeld hebt op het standaard pakket dan zal je contact moeten opnemen met de helpdesk om je smartcard opnieuw te laten activeren. Gezien alle problemen bij Ziggo zal dat laatste wel een heel gedoe worden, maar wat de helpdeskmedewerker ook beweert: Je hoeft geen nieuw startpakket met smartcard aan te schaffen. De smartcards zijn tegenwoordig al duur genoeg na de samenvoeging van @Home, Casema en Multikabel, dus gewoon je oude gaan hergebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je voor deze info.

overigens - ik heb dus nog gewoon ziggo (het basispakket) met de oude decoder en smartcard. maar de vraag was dus expliciet voor als ik extra kanalen zou willen hebben. het lijkt mij ook dat dit gewoon iets is waar zij een update moeten uitvoeren (en niet ik een nieuwe smartcard aanschaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, dan had ik je verkeerd begrepen. Ik ging er vanuit dat je voor langere tijd geen gebruik meer had gemaakt van de ontvanger en smartcard. Ik ga er vanuit dat je een normale SDTV ontvanger hebt en daarop kan je alle SDTV kanalen ontvangen die Ziggo te bieden heeft. Voor het HDTV kanalen pakket heb je uiteraard wel een andere ontvanger nodig die ook HDTV kanalen kan weergeven.

 

Even contact opnemen met de helpdesk en aangeven welk kanalen pakket je wil laten toevoegen aan je huidige abonnement. Zij zorgen er dan voor dat de informatie op je smartcard bijgewerkt wordt met de benodigde rechten zodat je ook de kanalen van dat extra kanalen pakket kan bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...