Ga naar inhoud

Hulp nodig bij een sat opstelling.

Aanbevolen berichten

Gast SatGestoord
Geplaatst:

hoi allemaal ik ben ook helemaal nieuw op dit forum. Welkom allemaal.

Oke waar zal ik beginnen. Ik woon in Arnhem en ik ben dus ook 1 van de mensen die zo gauw mogelijk digitaal televisie gaat bekijken. Dat noemen ze digital-switchover...

Nou ja eigenlijk ben ik al wel digitaal gaan kijken via de sateliet al een aantal jaren, maar nog niet nederlandse tv.

Nederlandse tv kijk ik nog via de anologe verbinding van UPC. Nooit problemen mee gehad trouwens, maar nu die digitale tv eraan komt moet je even gaan kijken wat de opties zijn. Ik had dus een lijstje gemaakt met de voor en nadelen van Digitenne, UPC en Canaal Digitaal.

Het liefst wil ik geheel over op satelliet kan ik jullie al mededelen. Digitenne levert te weinig en geen HD. UPC is te duur en levert ook crap. Volgens mij willen zij alleen maar geld zien en oja je mag alleen maar 2 mediaboxen per huishouden wat natuurlijk voor mij geen optie is, want ik heb 3 tv's en dan blijft 1 tv achtergesteld op anoloog. Ik weet niet of ze daar aan gedacht hebben, maar in 2012 is alles digitaal en dan kun je dus in principe maar 2 mediaboxen per huishouden gebruiken. Niet voor mij dus.

Uiteindelijk zag ik dat Canaal Digitaal het meeste biedt. Op dit moment kijk ik alleen op de Hotbird sateliet met een schotelomvang van 110 of misschien wel 120 cm... dat weet ik niet meer zeker. LNB van 0.3db. Gewoon een simpele opstelling. Kijk vooral de arabische zenders, maar wil ook graag de amerikaanse en engelse HD/Digitale zenders ontvangen.

Mijn uiteindelijke doel is om de volgende satellieten te ontvangen:

Hotbird 13C oost

Astra 1,2 en 3

Badr(Arabsat) 3 en 4

Eurobird 28,5 graden oost

Let hierbij op dat Astra 2 op 28,2 graden oost ligt!!

Ik wil dus met zo min mogelijk het maximale eruit halen. Ik heb dus liever een schoteltje van 120cm dat alles kan dan een 180cm die niks uitvoert.. snapje wat ik bedoel.

Ik ben ook van plan een nieuwe receiver aan te schaffen. Ik ben zelf helemaal into Linux. Dit apparaat moet zowizo op de toekomst voorzien zijn van de nieuwste snufjes. Dus het moet zowizo beschikken over HDMI en DVB-S2 met een maximale resolutie van 1080p als die bestaan. Wat zou jij doen op dit vlak?

Daarnaast wil ik weten wat ik moet doen omtrent de LNB'(s). Daar moet volgens mij ook goede kwaliteit van komen.

Ik ben ook van plan SKY+ HD te gaan gebruiken. Is dat mogelijk voor ons(Nederland). Wat heb ik daarvoor nodig. Denk ook even na over de verschillende C-modules. Volgens mij werkt dit allemaal via smartcard. Die C-modules zitten niet altijd inbegrepen bij de receiver.

Daarnaast wil ik weten of Freesat ook een optie is om naast SKY+ HD te gaan gebruiken.

Let wel op dat deze instanties allemaal eigen Setop-boxen leveren, maar dat wil ik niet. Ik wil zelf een goede aanschaffen waar ik al dus SKY+ HD, ART, Freesat en Canal Digitaal op ga gebruiken.

Dingen die ik wil weten:

Is het mogelijk met een vaste opstelling?

Wat heb ik allemaal nodig?

Waar kan ik deze vinden?

Ik zag laatst een schotel genaamd: Wavefrontier, maar deze is max. 90 cm in omvang. Volgens mij zijn er geen grotere, want anders was deze zeker een optie geweest, misschien dat iemand van jullie meer ervaring hiermee heeft.

Uiteindelijk wil ik ook weten wat de mogelijkheden zijn om vanuit Arnhem de moeilijk te ontvangen Nilesat te ontvangen. Ik begrijp dat de verticale zenders wel te ontvangen zijn met een 120cm, maar de horizontale minimaal met 180cm. Is hier een oplossing voor.. het is niet een must.. als het niet kan dan kan het niet. Want de meeste zenders ontvang ik dan toch met arabsat.

Uiteindelijk moet ik 24/7 over de zenders beschikken, niet dat deze door regen of iets dergelijk gestoord raakt.

Ik heb ooit een motor aangesloten op de schotel, en dat heeft een tijdje gewerkt maar als de winter toeslaat dan draait deze niet meer of hij draait alle richtingen op. Dus liever niet met een motoropstelling.

Ik kom waarschijnlijk met de deur in huis vallen, maar ik ben ook dagen op zoek.. kan echt niet verder even.

Even over DVB-S2. Dit zal ongeveer 15 jaar duren voordat deze de standaard wordt. Op dit moment gaan vooral Amerikaanse zenders over op deze standaard. Er bestaat nog geen nederlandse zender met HD weergave. HD bestaat nu ongeveer 4 jaar dus er is nog zeker 10 jaar te gaan voordat er weer een nieuwe standaard in het leven wordt geroepen. De perfecte tijdstip om over te stappen op een DVB-S2 systeem lijkt me.

Dus kunnen jullie graag mijn vragen beantwoorden.

Alvast bedankt

Geplaatst:

Wat je wilt kan allemaal maar niet tegelijk, en zeker niet met 1 ontvanger.

De t90 is voor jou de beste keuze op de Nilesat na dan, die zal je op een aparte schotel moeten zetten van 120cm (je huidige schotel verdraaien).

Reken voor elke satelliet 1 Quad LNB(inverto) en voor elke kijkplaats een 10in1 switch en de nodige coax(koka799) kabels (maximaal 4 kijkplaatsen).

Hiermee kan je naar alles kijken zonder abbonnement (ook freeview).

Bekijk de dreambox serie en lees je in over cccam en dergelijke.

Sky is mogelijk maar erg duur.

Er word niks uitgezonden in 1080p, maximaal 1080i en daar is al niet zo veel van.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Gast SatGestoord
Geplaatst:

Kun jij mij bevestiging geven dat je met Wavefrontier T90 Badr 3 en 4 volledig kunt ontvangen?

Ik begrijp uit jou verhaal dat ik van het onderstaande lijstje maar 4 satelieten kan gebruiken.

Hotbird 13'C

Astra 1 19,3'C

Astra 3 23,5'C

Badr 3-4 26'C

Astra 2 28,2'C

Eurobird 28,5'C

Van de bovenstaande satelieten moet ik hotbird en Badr 3-4 volledig ontvangen.

Nilesat hoef ik niet.. nou ja ik kijk wel wat ik daarmee ga doen.. het is niet verplicht.

Wat ik ook heel raar vind is, hoe kun je Freesat geheel gratis ontvangen??.. Sky HD dat kost geld dat snap ik.

1080p is nog niet mogelijk. Heeft met meerdere dingen te maken, maar wat ik al zei DVB-S2 zal er nog 10 jaar over doen om de standaard te worden. Dus dat is logisch.

Maar uiteindelijk begrijp ik uit jou verhaal dat ik het volgende nodig heb:

Wavefrontier T90

4x Quadro LNB,s(invento)

4x 10 in 1 switch

dreambox HD receiver DVB-S2

Graag even de bovenstaande vragen beantwoorden.

Bedankt.

Geplaatst:

Nee 4 kijkplaatsen, maximaal 10 satellieten.

Je lijstje is volledig te ontvangen, astra2 en eurobird zijn voor de schotel hier beneden 1 en dezelfde satelliet.

Freesat is voor 80% FTA=geen kaart nodig.

Quad LNB's geen quadro, dus 4 onafhankelijke uitgangen.

Gast SatGestoord
Geplaatst:

oka aha ik snap het nu wat meer.

O oke je bedoelt op maximaal 4 receivers oftewel 4 verschillende kamers.

Ik kan dus met een Wavefrontier tot maximaal 10 satelieten tegelijkertijd ontvangen.

Deze satellieten zitten heeeel dicht op elkaar. Badr 3-4 26'c oost is een must. Maar ik lees overal dat er tussen de satelieten minstens 3 graden moet zitten. Astra 2, 3 en Eurobird zitten er echt dicht op. Lukt dat.. en is de Badr wel met een 90 cm te ontvangen.. of werkt de Wavefrontier anders???

Je zei 4 Quad LNB's maar volgens mij moeten het dan 5 zijn.

Geplaatst:

Het zal wat wringen zijn met Badr, anders zet je die op je huidige schotel.

Je kan een T90 helemaal vol zetten, alleen word het ingewikkelder als je meer dan 10 sats moet schakelen.

Ik zei helemaal niks over het aantal Quad lnb's, als alleen 1 per sat.

Vergeet niet de vele meters coax, wat je wilt kan zomaar 200meter coax betekenen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen