Ga naar inhoud


Antenne versterkers.


Xilence

Aanbevolen berichten

Zin of onzin.

 

Ik heb een strong ANT-15 buiten antenne geplaatst en heb met een splitter(5v)een ander dbv-t ontvanger aangesloten.

Daarna liep de ontvangst kwaliteit behoorlijk terug op m'n "hoofd ontvanger" in de woonkamer.

Helpt het om er een splitter\versterker er tussen te hangen of misschien een Johansson 7315 versterker om de gehele onvangst te verbeter?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Xilence,

 

Een splitter heeft altijd een verlies van een aantal dB's. Juiste waarde hangt van model en merk af.

Juiste werk weize is om het signaal van de antenne eerste te versterken en dan te splitten naar het aantal gewenste TV/tuners.

 

Als je een splitter met meerder uitgangen gebruikt (bv een 5-weg splitter), en er maar een aantal toestellen op aankoppelt (bv 2 TV/tuners) dan kan je misschien better overwegen om een 2-weg splitter te nemen. Daar deze meestal minder dB waarde van het signaal verliezen. Moest je toch bij de 5-weg splitter blijven moet je de overige uitgangen afschermen met een afsluiter weerstand. Zo voorkom je instraling.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan je het signaal niet doorlussen van de ene ontvanger naar de andere?

Alle KPN ontvangers geven het antennesignaal dat je er in stopt ook weer op een uitgang om door te lussen naar een volgende ontvanger. Wat bedoel je met je kwaliteit loopt terug? sterkte of de ontvangstkwaliteit?

Als de ontvangstkwaliteit goed blijft zou ik mij over de sterkte niet zoveel zorgen maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijp dan moet er vlak na de antenne een versterker geplaatst worden en daarna de splitter om het signaal op peil te houden. Ik had op een site een DVB-T splitter\versterker gezien vandaar de vraag, Ik weet niet of dat voldoende zou zijn.

 

@edkroket ik kan niet doorlussen omdat de antennekabel in de meterkast verdeeld moet worden. Bewuste 2de ontvanger staat in slaapkamer. Met de ontvangstkwaliteit bedoelde ik de ontvangstsignaal van de antenne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...