Gast Geplaatst: 22 januari 2002 Geplaatst: 22 januari 2002 Na eerst aan mijzelf getwijfeld te hebben ben ik nu overtuigd dat er iets mis is met of de wijze waarop de hummie de posities berekend of de Rotor zelf. Schotel uitgericht op 7 graden oost. Rotor 0.4 graad oost tov 0 op de rotor gezet en alles weer maximaal uitgericht. Posities opnieuw laten berekenen. De sat's die verder weg staan hebben een korrektie nodig van 4 tot 8 graden. Wat nog vreemder is bij de 1 naar het oosten bij de ander naar het westen. Iemand suggesties/verklaring? Bvd Avensis
johan39 Geplaatst: 22 januari 2002 Geplaatst: 22 januari 2002 Indien de correcties die je moet aanbrengen in westelijke richting tegensteld zijn aan deze in oostelijke richting, heb je niet het echte zuiden te pakken. Johan
Gast Geplaatst: 22 januari 2002 Geplaatst: 22 januari 2002 Geloof me maar dat de schotel wel op het echte zuiden is uitgericht. Sirius op 4.8 Oost geeft hetzelfde manko. Als ik bv naar de Hispa ga geen probleem zet ie um zo op ga je dan een satelliet verder loopt ie er gewoon overheen en moet je hem handmatig terugzetten. Bij een kwaliteit van 40+% en sterkte van minimaal 54% tot maximaal 100% lijkt het mij dat de elevatie ook korrekt is. Kan me eigenlijk alleen nog voorstellen dat de berekening vd diverse satposities niet helemaal 100% is in de Hummie firmware al dan niet in kombinatie met zo'n digistar. Het is zelfs zo dat ik de ene satelliet in het westen oostewaards moet korrigeren en een andere ook in het westen westwaards moet korrigeren.<p>[ 22-01-2002: Bericht gewijzigd door: avensis ]</p>
Aanbevolen berichten