Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, vindt de ontvangst van de multytenne toch iets te zwak.

Bestaat er een alternatief dat even makkelijk installeert (

dus enkel uitrichten op Astra1) en ook de 4 sats binnenneemt ?

en in dezelfde prijsklasse zit ?

Geplaatst:

Waar heb je precies zwakke ontvangst op ? Ik heb er net eentje uitgericht en ronde 90% op 13434H, en 89% op ITV 28.2 etc. Misschien omgevingsfactor (zicht e.d.) dat de boel belemmert ?

Geplaatst:

Als er geen zichtbeperkingen zijn:

Multytenne is extreem gevoelig: haaks afmonteren zowel horizontaal als vertikaal en de bekabeling moet echt goed spul zijn en niet van de lokale zwarte markt.

Ik ben echt goed tevreden over mijn multytenne!

Geplaatst:

Bedankt voor de replies.

Ik vind het vooral jammer dat de schotel niet iets groter is.

60 cm zou ideaal zijn.

Had eerst geen ontvangst op een gedeelte van astra 3, meer bepaald de zenders van het pluspakket.

Dan herafgeregeld, Pluspakket komt nu binnen, maar nu een

aantal hotbirdtransponders weg.

Is wel vervelend.

Geplaatst:
Origineel bericht van: lucdec2
Hallo, vindt de ontvangst van de multytenne toch iets te zwak.

Bestaat er een alternatief dat even makkelijk installeert (
dus enkel uitrichten op Astra1) en ook de 4 sats binnenneemt ?
en in dezelfde prijsklasse zit ?

Een triax 78cm met multi lnb houder is stukken goedkoper dan de bisat van visiosat en geeft goed resultaat. Daarbij heb je genoeg aan gewone traditionele lnb's en zijn de duurdere smalle alps niet nodig.

Gerdy

Geplaatst:
Origineel bericht van: Gerdy

Een triax 78cm met multi lnb houder is stukken goedkoper dan de bisat van visiosat en geeft goed resultaat. Daarbij heb je genoeg aan gewone traditionele lnb's en zijn de duurdere smalle alps niet nodig.

Ken iemand dit uit eigen ervaring ondersteunen? Tot nu toe is mij
deze Triax-oplossing (78 cm) afgeraden omdat die niet multi-focus is.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

wel meestal als het gaat om 4 sats tegelijk te ontvangen wordt er veel aangeraden om een triax 88cm te plaatsen. Je moet eens zoeken op dit board er staat wel ergens iets in over gebruikservaringen met de triax 88cm en 4 sat posities.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

Foto is Triax 78

4%20sat%20.JPG

Op een triax 78 cm moeten de middelste 2 koppen iig smalle zijn, anders gaat het niet passen die staan te dicht bij elkaar.

op een triax 88 staan ze wat verder uit elkaar en kan het met brede koppen

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:

Een visiosat zou ik aanraden. Makkelijker af te stellen dan een multytenne zelfs, omdat je iedere lnb afzonderlijk kunt afstellen in plaats van de 4 lnb's samen. Dan blijft het altijd de gulden middenweg kiezen. Bij de visiosat richt je uit op astra 19.2 en kun je daarna iedere positief onafhankelijk perfectioneren.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Geplaatst:
Origineel bericht van: cheapwatcher
Een visiosat zou ik aanraden. Makkelijker af te stellen dan een multytenne zelfs, omdat je iedere lnb afzonderlijk kunt afstellen in plaats van de 4 lnb's samen. Dan blijft het altijd de gulden middenweg kiezen. Bij de visiosat richt je uit op astra 19.2 en kun je daarna iedere positief onafhankelijk perfectioneren.

Dat is juist, maar alleen voor de Visiosat Bisat serie. Er is ook nog een Visiosat BigBisat, maar die werkt anders.

De Visiosat Bisat lijkt me inderdaad een prima alternatief. Uitstekende ontvangst, weet ik uit ervaring, als je alleen de 13E, 19.2E, 23.5E en/of 28.2E posities wilt ontvangen.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen