Ga naar inhoud


AB IPBox 910HD: Wat voor een cardreader?


aphap

Aanbevolen berichten

Er is net een nieuwe ontvanger op de markt die iets meer kan dan de 900HD. Je kan er een harde schijf inbouwen en er zit naast de 2 CI sloten nog een extra smart card reader in.

Hij kost ongeveer 60 Euro meer dan de 200HD

 

http://www.abipbox.com/Default.aspx?CatID=7&productId=1161

 

Ik kan in de specs niet ontdekken welk type smart card reader in de 210HD zit.

Het zou wel zo prettig zijn als ik mijn Canaal Digitaal kaartje erin zou kunnen steken. (Mediaguard 2)

 

Wie weet wat voor type er in zit ?

VU+solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb antwoord gekregen van ***geen-reclame*** dat ik jullie niet wil onthouden, dan weet je meteen waar de specilisten zitten!

 

De AB Ipbox heeft een Multi kaartlezer ingebouwd die bijna alle smartcards aankan. Wel dient deze eerst geactiveerd (geprogrammeerd) te worden.

 

Dan kan deze gewoon werken met de Mediaguard 2 en de Mediaguard 3 (Merlin) smartcard werken. De ontvanger heeft een DVB-S2 tuner standaard ingebouwd.

 

VU+solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer in mijn 910HD de smart card reader aan de praat te krijgen en vind dit niet in het menu. Hier vind ik alleen maar: Common Interface.

Dus ik log in via de netwerkaansluiting en wat zie ik, er staat AB IPBox 900HD. sick

Zit er nu de verkeerde firmware in of moet ik een addon installeren?

Wie heeft een tip

VU+solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat dit alleen een aanduiding is.

 

Heb je al software in de ontvanger staan die de cardreader aanspreekt? Ik heb het hier dan over een EMU.

 

Probeer newcs met mgcamd eens bijvoorbeeld. Newcs kan je handmatig starten waarna je meteen ziet of de kaart gelezen wordt.

 

Suc6!

 

Gr,

 

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorrie ik ben zo'n nitwit.

Ik kan alleen maar .img files vinden

Maar voor add-on's wordt gevraagd naar .ipk files

Die files zouden dan in een /tmp folder moeten worden gezet.

Het is me onduidelijk of dat c:/tmp is of d:/user/.../tmp

 

Ik dacht ik koop een leuke HD receiver, jeetje...pff

 

VU+solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites

het IS ook een leuk receivertje!!

 

Maar je moet wel even de juiste software erop zetten! Het is dus niet zomaar out-of-the-box kijken!

 

Download een image bestand (iets van NLB of SF Team) en zet deze er in. Van hier uit kan je bijna alles via je afstandsbediening installeren. In de NLB zit het meeste zelfs al in.

 

Weet je hoe je software erin zet?

 

Gr,

 

baZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoorden, ik kom al heel wat verder.

 

Alleen ik begrij nog steeds niet hoe ik een nlb8421 image file in die IPBox 910 receiver zet.

Ik heb er al in gekeken met FTP en zie een aantal folders, maar wat moet ik dan doen.

Zou je me dat misschien in een aantal stappen kunnen uitleggenen hoe ik daarna weer opstart?

 

Ik heb ook begrepen dat na installatie je nog meer moet doen, maar ik heb goede hoop.

Alvast bedankt voor de moeite

VU+solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites

ga naar www.dgstation.co.kr en download daar flashtools voor de DGstation ontvangers.

 

Ik neem aan dat je deze ook met je usb kabel aan kan sluiten op je laptop? zoniet moet het serieel (9 pins kabel).

 

Zet je ontvanger aan en houd de standby knop ingedrukt. Als het goed is kom je dan in een flash upgrade modus.

 

Start flashtools.. klik op usb.

Selecteer de NLB image en klik op download.

 

Nu achterover zitten tot hij klaar is.

 

That's it!

 

Gr,

 

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ben ik blij met je antwoord!

Ik begrijp uit je woorden dat de USB verbinding met mijn computer een manier is, ik vrees dat ik niet een kabeltje usb-usb heb, wel usb-klein of groter stekkertje usb

Vanavond of morgen ga ik het proberen en anders met de serial

 

groet,

Hans

VU+solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een zogenaamde USB A-B stekker.

 

Dit is aan de ene kant een platte rechthoekige stekker, en aan de andere kant een vierkante.

 

Deze worden bijvoorbeeld voor printers en scanners gebruikt.

 

Flashen is niet moeilijk. Als je het 1 x gedaan hebt weet je het!

 

Ik heb net nog even een NLB image in een 900 gezet, en hier werkte de kaart in 1 x mee!

 

Appeltje-eitje zou je zeggen wink

 

Gr,

 

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Zet je image in een usb stick. Hernoem bestand usb_update en usb stick in usb poort daarna zet je ipbox met "aan uit schakelaar" achter. gelijktijdig druk op links voor power knop vasthouden tot dat op je display usb-upgrade komt dan laat je alles los wachten tot hij klaar is. Daarna verschijnt op display "done" zet ipbox met je afstandbediening aan.

Alles opnieuw instellen daarna is ipbox klaar voor gebruik.

 

Veel succes.

 

Sayco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt inderdaad als appeltje eitje, maar..

Aan de achterkant van de 910 zit een platte rechthoekige, dus niet zo eentje als bij een printer.

Ik kijk nu even naar het plaatje bij een 900 en zie ook een platte rechthoekige.

Ik geloof je meteen, maar hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen?

VU+solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Bash,

 

Flashtools gestart, een RS232 nul modem kabeltje aangesloten,

910 gestart en gewacht tot hij ready is inmiddels de juiste img file geselecteerd en dan gedrukt op "download image"

Maar er gebeurt niets. In het Flashtools programma zie ik ook niet dat de knop werd ingedrukt, reageert dus niet.

Ook niet als ik eerst druk up "download image" en pas daarna de 910 aanzet

 

Ik ga nu pitten, misschien wil je morgen mij precies vertellen hoe jij dat deed met die 900

 

groet,

Hans

VU+solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...