Ga naar inhoud

Twee decoders op 1 schotel met DiSEqC

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedemiddag, <p>Graag zouden mijn kinderen op de bovenverdieping hun eigen programma,s willen kijken, gewoon RTL 4 enz. Op het dak staat bij mij een schotel met twee koppen 1 voor Astra en 1 voor Hotbird, met behulp ven mijn decoder wordt er tussen deze twee geschakeld met de DiSEqC switch, Mijn vraag is nu, zij hebben alleen Astra nodig kan ik nu de Astra kop vervangen door een twin lnb en kan ik dan beneden gewoon blijven schakelen tussen Astra en Hotbird zonder dat zij daar last van hebben, of kan dit niet?<p>Met vriendelijke groeten,<p>Sailor

Geplaatst:

Hi sailor;<p>Een kort maar krachtig antwoord;

Ja dat kan ; alleen een kabel "bijtrekken" en klaar.<p>Tip; de "lnes" van de LnB moet geschikt zijn voor je schotel, meestal kun je een universele twin-lnb gebruiken maar beter is het als de lnb optimaal op je schotel is afgestemd.<p>Suc6<p>Allcamjan

Geplaatst:

Hoi Allcamjan,<p>Bedankt voor je antwoord, ik ga dit dan ook uitvoeren , wat je met lens bedoeld begrijp ik echter nog niet zo goed, ik heb staan een funke 99cm schotel met daarop twee universele lnb,s die ten opzicht van elkaar met behulp van een beugeltje in een kleine hoek staan met de kop naar de schotel gericht, kan ik nu gewoon de kop van Astra in dezelfde stand wisselen met een Twin kop en klaar, of niet? bedoel je dit met lens,<p>Bedankt alvast weer voor je reactie,<p>Groeten,<p>Sailor

Geplaatst:

Hoi Zeeman,<p>Bedankt voor je duidelijke antwoord, en ik zal zeker weer proberen om op de gebruikersdag aanwezig te zijn,<p>Groeten,<p>Sailor

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.