percies Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 Ik heb net een nieuw huis gekocht, en wil een nieuwe keuken gaan plaatsen, inc een inductie kookplaat. Hiervoor heb ik een 3 fasen aansluiting nodig in de meterkast. In de kast heb ik 2 meters zitten, electriciteit I en electriciteit II . onder I staat TK320NXEn 3x 230/400V V11969 Klasse 2 Is mijn meterkast reeds voorbereid op 3 fasen aansluiting ? of zijn de 2 meters bedoeld voor dag/nachtstroom
Gast boma Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 Hi volgens je gegevens wel ja en is dan dag en nacht stroom kun je ook zien of er ergens een stopcontakt staat met 5 pinnen op normaal in de keuken voor het el vuur gr Boma
percies Geplaatst: 17 november 2008 Auteur Geplaatst: 17 november 2008 in mijn huis is nergens een 5 pins stopcontact te vinden, huidige kookplaat is een gas exemplaar. Vandaar mijn twijfels of de meterkast wel een 380 aansluiting heeft. Mischien dat er achter het keuken blok een 380 aansluiting zit, maar dan moet ik eerst de boel gaan slopen
D.Quijote Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 Dag en nacht stroom zit normaal in een meter volgens mij. Je kan toch gewoon even de zekeringskast openschroeven of er drie fases binnen komen. Dat gedeelte waar de zekeringen inzitten zit volgens mij geen zegel op. Kan je de inductie kookplaat overzetten naar 220 ??? Mijn ouders hadden vroeger een kookplaat half normaal en half halogeen, die was ook 380, en heb die toen overgezet naar 220. Daar zat trouwens wel een 5 pins stopcontact in de keuken maar er was geen 380. Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Moderator Matchless Geplaatst: 17 november 2008 Moderator Geplaatst: 17 november 2008 Citaat: Is mijn meterkast reeds voorbereid op 3 fasen aansluiting ? of zijn de 2 meters bedoeld voor dag/nachtstroom vorige week hebben ze bij ons de zekering verzwaard en ik was toen ook bezig met een keuze voor 3 fase. Wat je bedoeld is idd een dag/nachtstroom meter. Of je al 3 fase in je huis heb weet je alleen de netbeheerder.Kan je zelf niet zien omdat de hoofdzekering verzegeld is. Ook is het de vraag of de 3 fase tot je huis ligt. Ik heb contact gehad met essent hierover en de prijs voor het aansluiten is niet mis. Een gewone verzwaring kost bij essent 55 euro (van 25 naar 35 amp) Wil je echter 3 fase hebben dan betaal je 187 euro en evt graaf/aanleg kosten mocht de 3 fase niet naar je huis gaan.Die 187 euro is o.a voor een andere meter . De meter die je heb hangen is niet geschikt voor 3 fase. Dure zaak dus. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
percies Geplaatst: 17 november 2008 Auteur Geplaatst: 17 november 2008 zonet gebelt met de netwerkbeheerder,deze kon mij alleen vertellen dat ik geen graafwerkzaamheden hoefde te doen, voor de rest een instalateur raadplegen die me kan vertellen wat er in de meterkast moet worden aangepast. Dat scheelt in iedergeval weer
rolandb Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 Origineel bericht van: Sjaak(k) Bij mijn weten wordt er nooit meer 3 phasen in een woonhuis aangelegd. De groepen kast wordt uitgebreid en zwaarder afgezekerd. Er is al eens een topic over geweest Jawel hoor. Bij nieuwbouwprojecten heb je vaak die optie.
ad123 Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 hallo een kookplaat kan ook op 2 fasen werken. alle platen werken op 230v maar het vermogen van alle 4 kan niet op 1 fase want dan wordt deze over belast. de aansluit gegevens staan op de kookplaat. gr. ad
Macaco Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 Origineel bericht van: percies TK320NXEn 3x 230/400V V11969 Klasse 2 Er staat dus 3x 230/400V , wat betekent dat het om een 3 fasen meter gaat. Ik heb hier een meter waar dat niet op staat en zal binnenkort deze laten vervangen door een 3 fasen meter, wat hier 95 euro kost. Het viel mij eigenlijk nog wel mee. Groeten en succes, Macaco
lemoi Geplaatst: 18 november 2008 Geplaatst: 18 november 2008 bij mij hebben ze ook van 1 fase 3 fasen gemaakt, Weet helaas niet meer wat het precies koste maar ik geloof rond de 200 euro met graven en andere meter Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand Philips 7072, 2000, 5400 (7005) Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF
iemand Geplaatst: 20 november 2008 Geplaatst: 20 november 2008 de vastrechtkosten worden die ook hoger ? gr. Erik
Ronsworld Geplaatst: 20 november 2008 Geplaatst: 20 november 2008 Hij werkt op 3 fasen of op 3 groepen?? Zit nogal wat verschil in namelijk. Ik denk dat hij ook wel op 3 groepen werkt, maar voor de zekerheid even navragen. Ik zou niet weten waarom een kookplaat faseverschil nodig heeft. Bij mijn ouders draait hij op 2 groepen perfect. Suc6, HCO. It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle... ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 21 november 2008 Geplaatst: 21 november 2008 Ik zou niet weten waarom een kookplaat faseverschil nodig heeft. Faseverschil heb je niet nodig. En zo´n haard draait doorgaans ook wel op één fase. Maar het is wel handig dat als je vrouw volop in de keuken staat te kokkerellen, met alle 4 pitten én de elektrische bakoven, je je geen zorgen hoeft te maken dat de wasmachine en droger wel of niet aankunnen terwijl jij staat te stofzuigen. Van een 2 fasen-aansluiting heb ik nog nooit gehoord. Ik snap trouwens niet dat een 3fasen aansluiting niet gewoon standaard is. Of er nu 2/1 of 3/1 touwtjes maar de meterkast getrokken worden vanaf de verdeler in de straat, dat maakt toch ook geen zak meer uit. En een driefasenklok is ook geen moer duurder dan een éénfase klokkie.
jeevanhoof Geplaatst: 21 november 2008 Geplaatst: 21 november 2008 Citaat: Ik snap trouwens niet dat een 3fasen aansluiting niet gewoon standaard is. Of er nu 2/1 of 3/1 touwtjes maar de meterkast getrokken worden vanaf de verdeler in de straat, dat maakt toch ook geen zak meer uit. En een driefasenklok is ook geen moer duurder dan een éénfase klokkie. Men doet dit om het net beter in balans te kunnen houden. Zo kan men nieuwe huisen aansluiten op een fase die minder belast is. Voor een elektrisch vuur krijg je in Belgie geen drie fasen. Maar die heb je daar ook net voor nodig. Trouwens wat is het verschil tussen 1 x 60 Ampere of 3 x 20 Ampere. Als je de kringen in je kast goed verdeeld maakt dit geen verschil. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Ronsworld Geplaatst: 21 november 2008 Geplaatst: 21 november 2008 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Ik zou niet weten waarom een kookplaat faseverschil nodig heeft. Faseverschil heb je niet nodig. Dat zei ik toch Origineel bericht van: Drs. IJzerbout En zo´n haard draait doorgaans ook wel op één fase. Maar het is wel handig dat als je vrouw volop in de keuken staat te kokkerellen, met alle 4 pitten én de elektrische bakoven, je je geen zorgen hoeft te maken dat de wasmachine en droger wel of niet aankunnen terwijl jij staat te stofzuigen. Daarom hebben we ook meerdere groepen... Maar waar ik op doelde is dat 3 fasen niet per definitie hetzelfde is als 3 groepen. En dat de inductiekookplaat ook wel werkt op 2 (of 3) groepen. Dus je kunt wel 3 groepen hebben zonder dat je 3 fasen hebt. HCO. It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle... ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen