Ga naar inhoud


[TF7710HDPVR] zenderlijst naar TF met Topset 2.0


Gast Henri Aalten

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: WPW
Zet je op de aanwijzing de ontvanger wel uit en daarna aan?
Beter is:
Topset klaar zetten tot het 'Start' scherm.
Ontvanger uitzetten. (10 seconden wachten)
Op start drukken in topset.
Ontvanger AANzetten.
Dan moet het gaan lopen.


Hallo WPW,
Ik heb het bovenstaande uitgevoerd.
Ik werk met Windows Vista.
USB poort geconfigureerd als COM 3 serieel.
USB kabel aangesloten met een verloop op de serieele poort van de 7710.
Echter geen resultaat.
Oplossing?????
vr.gr.
Simon

Rebox 9000 HD, Loader 1.52 FW 1.10.05, Multytenne45, Philips 47PFL9705H/12, Onkyo TX-NR808, Harmony 1100

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dus als ik het goed begrijp dan zou een mogelijke procedure kunnen zijn.

 

- het goed hebben, desnoods bewerken met scanfunkties onder "oude"firmware, van je zenderlijst

- Vervolgens overzetten middels topset naar de pc/laptop.

- Firmware 7710 in de ontvanger plaatsen.

- Fabrieksreset doen.

- Zenders in topset in de optie "res3" aanpassen

- deze lijst dan weer in de topfield terugplaatsen

 

Is dit juist?

 

Maar wat zet je in het "res3" vakje? Het huidige kanaalnummer of gewoon "1" (in het fotootje stond nl. een "1", is dat een 1 van het kanaalnummer of een aan/uit zetten van iets?)

 

Maar wat gebeurt er bij de eerstvolgende scan? Worden alsnog de zenders en de bijbehorende "res3" optie gewist/beschreven?

Gaan de LNB instellingen dan alsnog van plaats wisselen?

(ik heb nu A1 op1, A2 op 2, A3 op 3 en HB op 4)

 

 

ps zie net dat Jurgen op pagina 124 (mijn standaard indeling)meldt dat in het res3 vakje het "kanaalnummer" van eigen keuze komt.

 

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Beobuddy
ps zie net dat Jurgen op pagina 124 (mijn standaard indeling)meldt dat in het res3 vakje het "kanaalnummer" van eigen keuze komt.

Dat klopt, b.v. het getal 1 (zelf gekozen kanaalnummer) bij NED1, 2 bij NED2, 3 bij NED3, ect.
Alleen heb je waarschijnlijk ook gelezen dat dit bij de eerste de beste uitgevoerde Fastscan alles weer wordt overruled, althans dat is de verwachting.
TopSet zou hier een optie moeten aanbieden die het hernummeren als bulk mogelijk maakt.
Iemand van dit forum (ik dacht Hadrian) heeft een dergelijk verzoek ook al bij Aldarin ingediend.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies wat Jurgen zegt: Top Set zou een extra functie moeten krijgen waarmee je kunt kiezen welk veld Top Set gebruikt als kanaalnummer: het oorspronkelijke kanaalnummer veld, of het "res 3" veld in de lijst. Als je dan een zenderlijst wilt maken (of aanpassen) voor een ontvanger die CD firmware heeft, dan zet je in Top Set ergens de "CD" optie aan en vervolgens sorteert/bewerkt Top Set de zenderlijst op basis van het "res 3" veld, dus alsof dit "res 3" veld het kanaalnummer bevat. Verder werkt alles identiek. Ga je een zenderlijst maken voor een ontvanger met een niet-CD firmware, dan zet je de "CD" optie uit, en sorteert/bewerkt Top Set de lijst op basis van het reguliere kanaalnummer veld. Zo zou je ook automatische conversie mogelijk kunnen maken van een niet-CD zenderlijst naar wel CD en vice-versa.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht weten de meeste leden het al maar het is wellicht handig om te melden dat de systeem-update 2.061 voor TopSet 2.0 beschikbaar is en hoe te updaten.

Of er functioneel iets gewijzigd is weet ik niet maar er zijn wel weer enkele nieuwe types toegevoegd.

Om te updaten ga als volgt te werk:

 

Via de onderstaande link kun je TopSet 2.0 plus de system-update 2.061 downloaden.

Installeer TopSet 2.0 (voor zo ver dit niet aanwezig is) en start TopSet op nadat de installatie is voltooid.

Klik op de Menu balk op het '?' rechts naast Tools en klik darnaa op 'About'.

Nu opent een Info-venster en klik nu op 'Supported Systems...', klik op 'Update'.

Ga nu naar de map waar jij de door de system-update verkregen file 'tfsystems2_061.tsy' hebt opgeslagen.

Selecteer deze file en klik op OK.

Hierna heb je de laatste versie van TopSet 2.061 tot je beschikking.

 

http://www.topfield-sat.de/SVS-WEB/topset.html

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...