Ga naar inhoud

netwerk media device voor Bluray images naar HDTV

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: winwiz
Origineel bericht van: marcel1970
De popcorn hour speelt ook gewoon .m2ts files af, net als een tivx, alleen een tivx is 2x duurder, ondertiteling uit m2ts files speelt zowel een tivx als pch niet af voor zover ik weet...
Je kunt wel gewoon .srt subjes laten zien door iedentieke bestandsnamen te gebruiken...

Is mij bekend, ik gebruik ze zelf ook, echter op een NMT is navigatie niet te doen met een m2ts file. Play, pauze en stop maar niet vooruit spoelen enzo. Daarom zet ik ze om naar MKV

Hoe zet ik blue ray images om naar een mkv file? Is daar een tool voor?

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Geplaatst:

Al dat omzetten begin ik niet aan.

Dat is het voordeel van de TVIX hij speelt bijna alles af.

Bij een M2TS file download ik gewoon een srt bestand.

Het is mogelijk om de ondertitel in tijd te verzetten zodat alles synchroon loopt.

Om alles compleet te maken met een goede grafische weergave van de bestanden incl. omschrijving welke ik automatisch van moviemeter download werkt ik met het progje TViXiE.

De srt file zet ik in de zelfde map maar word pas zichtbaar wanneer ik via de subtitle knop de ondertitel oproep.

Gast satbird2002
Geplaatst:
Origineel bericht van: riaad
Het is mogelijk om de ondertitel in tijd te verzetten zodat alles synchroon loopt.
Om alles compleet te maken met een goede grafische weergave van de bestanden incl. omschrijving welke ik automatisch van moviemeter download werkt ik met het progje TViXiE.
De srt file zet ik in de zelfde map maar word pas zichtbaar wanneer ik via de subtitle knop de ondertitel oproep.

op zich zou ik tevreden kunnen zijn met deze tijdelijke oplossing.
heb daarom de tvix gekocht, laatste betafw erop die dts-hd-ma zou moeten ondersteunen, maar krijg bij het afspelen van een m2ts file wel de keuze voor verschillende audio's maar geen dts-hd-ma de bluray film heeft dat wel.
kan dat aan een instelling liggen. uiteraard is alles is hdmi 1.3 vaardig.
Geplaatst:
Php Code:
op zich zou ik tevreden kunnen zijn met deze tijdelijke oplossing.heb daarom de tvix gekocht, laatste betafw erop die dts-hd-ma zou moeten ondersteunen, maar krijg bij het afspelen van een m2ts file wel de keuze voor verschillende audio's maar geen dts-hd-ma de bluray film heeft dat wel.kan dat aan een instelling liggen. uiteraard is alles is hdmi 1.3 vaardig. 

Let op met de Beta FW er zijn enkele die alleen maar problemen geven met de audio.
Ik heb na testen van de div. Beta besloten om toch op de laatste originele firmware te blijven.
Gast satbird2002
Geplaatst:
Origineel bericht van: riaad

met welk simpel progje sync jij de srt sub bij je m2ts file of mkv file.
Gast satbird2002
Geplaatst:

geweldig wist niet dat dat kon, heb je nog een goede forumsite waar aktief over de tvix wordt geschreven

Geplaatst:
Php Code:
heb je nog een goede forumsite waar aktief over de tvix wordt geschreven 

Weet niet of ik dit hier melden mag.
Daarom zie PM
O ja wat een geweldige tool voor de TVIX is is TViXie
Hiermee kun je op een simpele manier alle filminformatie toevoegen aan je bestanden.
Is echt een supertool.
Gast satbird2002
Geplaatst:

klopt was er al mee aan het experimenteren met tvixie, heb jij enig idee wat de maximale snelheid is van de LAN aansluiting vd tvix ivm hoge bitrate bluray bijv soms 40mbps, heb mijn twijfels of mijn netwerk dit zonder problemen aan kan, af en toe een crash bij de tvix als ik een bluray waar waarschijnlijk een hoge bitrate gebruikt wordt telken op het zelfde punt.

Gast satbird2002
Geplaatst:

bladeren gaat makkelijk bijna hetzelfde als windows.

Geplaatst:
Php Code:
af en toe een crash bij de tvix als ik een bluray waar waarschijnlijk een hoge bitrate gebruikt wordt telken op het zelfde punt 

Is mij bekend.
Wat de maximale bitrate is weet ik niet maar gaat toch vrij hoog.
Heb testen gedaan met een bestandsgrote van 30 gig.
Wel heb ik toen mijn externe NAS (QNAP109) de framesettings aangepast liep hierna perfect.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen