station_hendrik Geplaatst: 31 januari 2002 Geplaatst: 31 januari 2002 Heb hier ook een corotor2 met een 1.8 schotel die ik nog moet opstellen. Enigste nadeel is dat er 70m coax tussen moet.<p>Je hoort ook wel dat corotor2 niet goed werkt. Die mensen hebben er vast geen. Als jij zegt dat het goed werkt bij jouw, dan moet ik maar gewoon geloven. <p>Zal binnenkort eens beginnen met opstellen...... --> Windows logica: Afsluiten onder Start
faxme Geplaatst: 31 januari 2002 Geplaatst: 31 januari 2002 Even een vraagje Adje of wie ook kan helpen.<p>Kan je aub voor mij checken of je een paar Nigerianse kanalen ook kan ontvangen met je c-band LNB. <p>Dat zijn: NTA en MBI op 27.5graden west. EN OOK AIT op 18graden West.<p>Ik heb zelf een Chaparral c/K-band feedhoorn en C-band LNB(20K)(manhattan). Ik kan net de analoog c-band ontvangen op arabsat. en nog een c-band analoog op 11 graden. Op 11graden heb ik beter ontvangst. Mijn schotel is 1.4meter. Ik heb vernomen dat, dat groot genoeg is om bepaalde c-band kanalen te ontvangen. Helaas kan ik niet verder dan 11graden want mijn schotel is tussen 2 huizen geplaatst. <p>Alvast dank Work is work if you're paid to do it. It's a HOBBY if you've to pay to be allowed to do it. 2X Amiko 8900HD SPARK(Schiterrend!!!). T90 in aankoop......
Gast Geplaatst: 31 januari 2002 Geplaatst: 31 januari 2002 Ik heb er geen ervaring mee, maar zo'n combi corotor is natuurlijk wel een compromis. Maar met een 1.8m schotel zou ik mij daar niet druk over maken. Ik denk veel eerder dat je moet oppassen dat je de KU lnb niet overstuurt als je hem op astra richt.
Gast Geplaatst: 1 februari 2002 Geplaatst: 1 februari 2002 De discussie raakt een beetje off topic, maar de steeds weer terug kerende vraag is dezelfde: Hoe groot moet de schotel zijn om zender of satelliet X te ontvangen. Het is wel duidelijk dat er dankzij smalbandige digitale zenders op de C band lang niet altijd grote schotels van een metertje of 4 nodig zijn. Dit biedt voor de hobbyist weer mogelijkheden om met redelijke schotels allerlei exoten uit de lucht te plukken. Misschien is het een idee om met een aantal schotelaars met C band mogelijkheid om eens een lijst met satelliet-zender-schotelgrote te maken. Wie wil hier aan mee werken? Zelf hoop ik over een aantal weken ook de mogelijkheid te hebben om C band te ontvangen en kan dan ook mee doen.
Aanbevolen berichten