Gast SatGestoord Geplaatst: 18 november 2008 Geplaatst: 18 november 2008 Welke scoort het beste.. Wavefrontier T90 is 100 euro goedkoper dan de Visiosat BIG BISAT. De prijs daarvan ligt rond de 200 euro. Maar wat zijn de prestaties? Wie heeft hier ervaring mee? Welke LNB gebruik je? Wat voor ontvangstgemiddelde heb je met een de Visiosat en wat voor ontvangtsgemiddelde heb je met een Wavefrontier T90 op de volgende satelieten: Hotbird 13 oost Astra1 19,2 oost Astra3 23,5 oost Astra2 28,2 oost Eurobird 28,5 oost Als je zelf nog andere satellieten hebt getest noteer die dan ook even. Graag alleen de ontvangen satellieten noteren. Niet degene die je niet ontvangen krijgt. Als je nog informatie hebt waar de rest ook iets aan heeft ook even melden. Avast bedankt, ik kan geen keuze maken tussen beiden. PS: Als je misschien nog een andere multisatelite dish gebruikt(geen motor) dan moet je dit ook even noteren en de ontvangstgemiddelden en dergelijke noteren..
mifi Geplaatst: 18 november 2008 Geplaatst: 18 november 2008 Origineel bericht van: SatGestoord Welke scoort het beste.. Wavefrontier T90 is 100 euro goedkoper dan de Visiosat BIG BISAT. De prijs daarvan ligt rond de 200 euro. Maar wat zijn de prestaties? Wie heeft hier ervaring mee? De T90 geeft een beter signaal, maar is een stuk groter en zwaarder. Origineel bericht van: SatGestoord Welke LNB gebruik je? Ik heb zowel Smart's als Alps gebruikt. Voor de BigBisat zijn de Alps handiger omdat ze smaller zijn. Origineel bericht van: SatGestoord Wat voor ontvangstgemiddelde heb je met een de Visiosat en wat voor ontvangtsgemiddelde heb je met een Wavefrontier T90 op de volgende satelieten: Hotbird 13 oost Astra1 19,2 oost Astra3 23,5 oost Astra2 28,2 oost Eurobird 28,5 oost Ontvangstgemiddelden zijn sterk afhankelijk van de ontvanger waarmee je kijkt, dus dat lijkt me geen zinvolle opgave. Ik kan je wel vertellen dat ik duidelijk kan zien dat de effectieviteit van de Visiosat minder is dan die van de T90, op dezelfde ontvanger aangesloten. Origineel bericht van: SatGestoord Als je zelf nog andere satellieten hebt getest noteer die dan ook even. Graag alleen de ontvangen satellieten noteren. Niet degene die je niet ontvangen krijgt. Als je nog informatie hebt waar de rest ook iets aan heeft ook even melden. Ik heb ook een LNB op de Atlantic Bird 3 (5W) op de Visiosat. Gaat net, maar is op de grens. m ---- Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!
Tonskidutch Geplaatst: 18 november 2008 Geplaatst: 18 november 2008 SatGestoord, zoals mifi al schreef / mee eens toevoeging, ik vind het buitengewoon jammer dat er eigenlijk nooit actuele gebruik tests en of vergelijkend warenonderzoek plaats vind op dergelijke wokkies elke strijkbout kom je wel in een of andere test tegen, maar schotels nooit. chiao Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
mifi Geplaatst: 18 november 2008 Geplaatst: 18 november 2008 Origineel bericht van: Tonskidutch elke strijkbout kom je wel in een of andere test tegen, maar schotels nooit. Ik heb ze beide opgesteld staan, op dit moment, maar ik heb niet de schitterende meetapparatuur om goede testverslagen te kunnen maken. Overigens, ik heb voor de sat met het zwakste signaal, de Atlantic Bird 3, een betere LNB gekocht met een hogere versterking. Ik verwacht dat daarmee het kleinere oppervlak van de schotel t.o.v. de T90 gecompenseerd kan worden. Nog niet geprobeerd... ligt te wachten tot het weer een beetje aantrekkelijk is ;-) Even wat cijfers: Voor de BigBisat wordt een versterking van 36dB opgegeven. Voor de T90 is dat 39.75dB. Even uit het hoofd allemaal. De Smart LNB's geven 50dB versterking op. Alps 55dB. De totale versterking van de T90 met Smart LNB's is in de buurt van 39,75dB + 50dB = 89,75dB. LNB's aan de buitenkant minder. De totale versterking voor de BigBisat met Alps is in de buurt van 36dB + 55dB = 91dB. Aan de buitenkant minder. Zo zitten ze aardig bij elkaar in de buurt, tenminste, als de opgegeven cijfers enigszins kloppen en als ik ze me goed herinner. Voor de Atlantic Bird 3 op 5W, die bij mij bijna helemaal aan een uiterste op de BigBisat zit, is het signaal toch wat aan de zwakke kant. Ik heb daarvoor een LNB gekocht met 69dB versterking. Wel een stuk duurder dan een Smart, dat wel. Kortom, de T90 is in de praktijk duidelijk goedkoper, want naast de prijs voor de schotel kan je er ook goedkopere LNB's in gebruiken voor hetzelfde resultaat. Maar bij blijft wel groot en zwaar. m ---- Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!
D_liver Geplaatst: 18 november 2008 Geplaatst: 18 november 2008 Misschien off topic maar bovengenoemde sats pak ik hier probleemloos op een T55 dus zo groot zou het niet hoeven zijn. Hoeveel signaal? hmmm das weer afhankelijk van de receiver ik kijk alleen maar bij slecht weer hoelang ik beeld hou en het moet al erg slecht worden wil ik de eerste blokjes zien. Ja bij onweer idd dan ff 5 min geen beeld 2 x Maxytec Multibox 4K 1 x Zgemma H9 combo
Gast SatGestoord Geplaatst: 18 november 2008 Geplaatst: 18 november 2008 ja en daarom is die extra 30cm erbovenop zo belangrijk. Met hotbird heb je volgens mij geen probleeem of ja minder dan astra.. om astra echt vloeiend 24/7/365 te ontvangen hoor je een 90cm aan te schaffen. De 2 bovengenoemden voldaan aan de 90cm. Dat is waarom ik deze test doe zodat ik de juiste multilnb schotel kan aanschaffen. Nog een vraag. Kan je met een t90 je eigen lnb's gebruiken of moet je die speciale lnb's van hun website aanschaffen.. omdat deze een omgekeerd effect hebben ofzoiets. Bij de Visiosat heb je dat niet omdat deze recht op de hoofdschotel richten. T90 heeft een omgekeerde werking .. dus dan heb je volgens mij en het staat ook op de site een LNB nodig die omgekeerde singalen opvangt. Ze zeggen dat als je een normale LNB hierop aansluit dat deze wel signaal aangeeft in je receiver maar geen beeld geeft.. Heeft iemand hier ervaring mee, want als volgens jullie de t90 beter uit de test komt dat deze in conbinatie van de Inverto IDLP-40SL+ Low Noise Figure 0.2dB gebruikt kan worden...anders moet je even aangeven welke ik dan hoor te gebruiken voor de T90 die ook over 0,2db beschikken....
mifi Geplaatst: 19 november 2008 Geplaatst: 19 november 2008 Origineel bericht van: SatGestoord Nog een vraag. Kan je met een t90 je eigen lnb's gebruiken of moet je die speciale lnb's van hun website aanschaffen.. Heeft iemand hier ervaring mee, want als volgens jullie de t90 beter uit de test komt dat deze in conbinatie van de Inverto IDLP-40SL+ Low Noise Figure 0.2dB gebruikt kan worden...anders moet je even aangeven welke ik dan hoor te gebruiken voor de T90 die ook over 0,2db beschikken.... Zoals ik eerder in deze draad al stelde: Ik gebruik gewone Smart LNB's op mijn T90. Geen enkel probleem. Dus ja, daar heb ik ervaring mee. m ---- Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!
maja Geplaatst: 19 november 2008 Geplaatst: 19 november 2008 Satgestoord (Citaat).anders moet je even aangeven welke ik dan hoor te gebruiken voor de T90 die ook over 0,2db beschikken.... Allemaal flauwekul vooral die 0,2db. Ik heb het idee dat dat meer een verkooppraatje is. En als je andersom signaal(wat is andersom) krijgt maakt ook niets uit. Als het signaal maar goed is voor de ontvanger. Ik heb ook verschillende Lnb's gebruikt. Ik heb eigenlijk geen verschil kunnen merken. Op sommige goedkope lnb's is zelfs 5 jaar garantie.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 19 november 2008 Geplaatst: 19 november 2008 Sjaak(k), SatGestoord had bijna gelijk. Bij linear gepolariseerde signalen blijft de orientatie H of V na reflectie gelijk. Maar een circulair gepolariseerd signaal bijvoorbeeld rechtsdraaiend, komt na reflectie linksdraaiend terug. Dit was misschien een goede Drs. IJzerbout quizvraag geweest.
spongebob Geplaatst: 19 november 2008 Geplaatst: 19 november 2008 kunnen we daaruit opmaken dat bij het gebruik van een T90 de ontvangst van een circulair gepolariseerd signaal onmogelijk is omdat het rechtsdraaiend na reflectie linksdraaiend wordt (en omgekeerd)? Of krijgen we alle beelden in spiegelbeeld en het geluid achterstevoren? dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47 visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28 TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 19 november 2008 Geplaatst: 19 november 2008 kunnen we daaruit opmaken dat bij het gebruik van een T90 de ontvangst van een circulair gepolariseerd signaal onmogelijk is omdat het rechtsdraaiend na reflectie linksdraaiend wordt (en omgekeerd)? Nee, want de circulaire pol wordt d.m.v. een die-electicum weer in een lineare pol omgezet. Er is in ons Europese gebied maar een enkele satelliet met R of L pol werkzaam en dat is de Eutelsat SESAT/W4 op 36° oost en die belicht Oost Europa.
Gast SatGestoord Geplaatst: 20 november 2008 Geplaatst: 20 november 2008 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Sjaak(k), SatGestoord had bijna gelijk. Bij linear gepolariseerde signalen blijft de orientatie H of V na reflectie gelijk. Maar een circulair gepolariseerd signaal bijvoorbeeld rechtsdraaiend, komt na reflectie linksdraaiend terug. Dit was misschien een goede Drs. IJzerbout quizvraag geweest. Dus ik kan nu wel of niet gewone lnb's aanschaffen voor de satellieten die ik aan het begin had aangegeven(13,19.2,23.5,28.2,28.5)
mifi Geplaatst: 20 november 2008 Geplaatst: 20 november 2008 Origineel bericht van: SatGestoord Dus ik kan nu wel of niet gewone lnb's aanschaffen voor de satellieten die ik aan het begin had aangegeven(13,19.2,23.5,28.2,28.5) WEL. m ---- Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!
Gast g@it Geplaatst: 20 november 2008 Geplaatst: 20 november 2008 Origineel bericht van: SatGestoord Dus ik kan nu wel of niet gewone lnb's aanschaffen voor de satellieten die ik aan het begin had aangegeven(13,19.2,23.5,28.2,28.5) bij zitten er de volgende LNB,s op Smart TSX titanium Humax sf-1 GT-Sat gt-t40 Alps bste8-851A Maximum SF10 en deze heeft er ook opgezeten en werkte ook goed de GT-sat gt-s40 Er zitten nu 14 LNBs op van 45 oost tot 1 west De Humax is iets minder (niet veel minder) maar deze komt ook uit het stenentijdperk dus die heeft geen schuld een nieuwe Humax zal het ongetwijfeld beter doen Groet Gait
Ou-Tannu Geplaatst: 20 november 2008 Geplaatst: 20 november 2008 ARGH! dit topic trekt wel weer twijfels Big Bisat aan de muur schroeven of toch een T90.. hm hm hmm zijn er nou echt noemenswaardige voor / na delen bij 1 van de 2? zeker voor t standaard Astra1/2/3/HB prutje? Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen