Ga naar inhoud

Visiosat Big BISAT vs Wavefrontier T90

Aanbevolen berichten

Gast SatGestoord
Geplaatst:

Ik kan dus concluderen uit dit topic dat de T90 beter is dan de Visiosat BIG BISat.

*T90 is goedkoper

*T90 heeft een beter singaal ongeacht LNB of ontvanger.

*T90 met alle LNB's compatibel

*T90 kan tot 16 satelieten, terwijl de Visiosat er maar 8 kan.

*T90 is groter.

Dat maakt op dit moment de T90 als winnaar uit de bus komt. Heb je hier bezwaar tegen. Reageer!!

• Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat de T90 lastig is uit te richten. Dit komt door een grote bout op de achterzijde voor het afstellen van de elivatie. Tevens staat de T90 snel te wiebelen in de wind. Heb je net 1 lnb perfect uitgericht, door het rommelen aan een andere lnb en de bekabeling blijkt toch de 1ste niet meer perfect te staan. Zelf heb ik de T90 op een paar plaatsen extra steun gegeven, waardoor het wiebelen is afgenomen.

Tevens is het handig bij het opstellen van de T90 geen gebruik te maken van de orginele boutjes en moertjes, maar meteen rvs boutjes en moertjes te halen bij de bouwmarkt.

Helaas kan ik geen vergelijk doen met een Visiosat Big Bisat, want die heb ik niet. Toch lijkt me de Bisat eenvoudiger uit te richten en een degelijker product. Wellicht kan iemand anders hier nog iets over schrijven.

IMG_5457.JPG

IMG_5458.JPG

Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.

Geplaatst:

nou roesten?

smile heeft ook al voorzorgsmaatregelen getroffen met de rvs boutjes

en je pleegt toch onderhoud elk jaar.

maar 109<tov>200 euro is bijna het dubbele, zeg maar twee * een T90

dan zou je toch niet zo erg bang hoeven zijn voor roest qua te maken kosten

overigens wie heeft hem al doorgeroest dan?

chiao

Goodby Drama Queen

Hifi Sean, Doc Mcalmont

• Moderator
Geplaatst:

Ik heb de T90 nu ruim 2 jaar op het dak staan.

De schotel zelf ziet er goed uit, geen aantasting van de lak of beschadigingen en roestplekken.

Ik heb indertijd wel de originele boutjes en moertjes gebruikt en met blanke tectyl behandeld.

Deze boutjes beginnen nu te roesten, en ik denk erover om die nu te vervangen voor rvs.

Iemand in de bouten en moeren handel zou eens een rvs-pakket moeten samenstellen, en die voor deze schotel vermarkten.

Ik ben dan de eerste klant.

@ SMILE heeft als locatie Haarlem, en aan de kust kan het duidelijk harder waaien.

Ook kan de binnenstromende zeelucht zouter zijn, en voor meer corrosie zorgen.

Ik heb 16 twin lnb's op de rails, en wanneer je de 32 coax kabels goed afsteunt, is de T-90 zeer stabiel.

Het grote voordeel van de T-90 is dat hij je voor de toekomst voorbereid. Voor HDTV ontvangst zijn steeds meer sat posities van belang, en dat gaat met de T-90 perfect.

En wat het afregelen betreft, er is hier al eens een modificatie voor die grote bout bedacht, maar met een beetje moeite laat de elevatie zich goed instellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik heb sinds een paar maanden een wavefrontier T90 zonder grote bout aan de achterzijde. Zelf heb ik een extra inregelbout bevestigd. Schotel was 2e hands. Ik heb ook alle schroeven en bouten weggegooid en rvs gebruikt kosten 10 euro. De schotel is volgens mij gegalvaniseerd.

De beugels waar de reflectie schotel mee bevestigd is. Heb ik aan de binnenzijde voorzien van een roestwerend middel.

Overigens vind ik de schotel niet moeilijk af te stellen. Het systeem van ontvangst (gregorian) is beter.

Ik denk dat ze makkelijk 10 jaar meegaat. Als je het zaakje goed onderhoud wel 20 jaar.

Geplaatst:

(CITAAT)Iemand in de bouten en moeren handel zou eens een rvs-pakket moeten samenstellen, en die voor deze schotel vermarkten.

Ik ben dan de eerste klant.

Er zal toch wel een ijzerzaak bij jullie in de buurt zijn. Je meet even de bouten of je neemt er overal een van mee. Je maakt een lijstje wat je nodig hebt. Ik heb ook i.p.v. ijzeren sluitringen kunststof gepakt eventueel met een extra veerring, sluit goed aan.

Geplaatst:

Ik heb de Visiosat BigBisat en de T90 alletwee naast elkaar staan. En ik heb een Visiosat Bisat in de familie opgesteld. Ik kan wel iets vergelijkends toevoegen, denk ik....

Origineel bericht van: Smile
Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat de T90 lastig is uit te richten. Dit komt door een grote bout op de achterzijde voor het afstellen van de elivatie.

Die bout vond ik juist zo fijn. Smaken verschillen blijkbaar.

Tevens staat de T90 snel te wiebelen in de wind.

Bij mij staat hij als een huis. Al bijna twee jaar. Maar wel met het originele en bijbehorende statief. Voor de T90 wordt namelijk, en dat is niet zo bij de T55, een speciaal statief gemaakt. Soms is dat bij de prijs inbegrepen, en soms wordt het apart geleverd.

Grote schotels vangen uiteraard altijd meer wind dan kleinere, dus de Visiosat BigBisat is inderdaad wat stabieler.

Tevens is het handig bij het opstellen van de T90 geen gebruik te maken van de orginele boutjes en moertjes, maar meteen rvs boutjes en moertjes te halen bij de bouwmarkt.

Dat is beslist een goede tip. De kwaliteit van de fabricage is bij de T90 duidelijk minder goed dan bij de Visiosat. Ik heb persoonlijk alle metalen delen, behalve de schotel zelf, dik ingevet tijdens het opbouwen voor is ze gebruikte. En nadat de schotel was geplaatst, heb ik alle delen nog een extra dikke dot vet gegeven.

Het vet droogt in, maar ik heb na twee jaar nog geen roest. Je krijgt wel vieze handen, dat wel.

Helaas kan ik geen vergelijk doen met een Visiosat Big Bisat, want die heb ik niet. Toch lijkt me de Bisat eenvoudiger uit te richten en een degelijker product. Wellicht kan iemand anders hier nog iets over schrijven.

De fabricagekwaliteit van de Visiosat is beter. Heel duidelijk. Je merkt het meteen als je je handen openhaalt aan een scherpe rand van de T90 mad .

Op de kwaliteit van de Visiosat is niets aan te merken. Alles past perfect en is goed materiaal.

Het is, mijns inziens, niet zo dat de T90 moeilijker is om op te stellen dan de Visiosat BigBisat. Het idee is bij beide hetzelfde. Verwar dit niet met een Visiosat Bisat, want die is inderdaad wel makkelijker.

Maar bij de Bigbisat heb je met dezelfde dingen te maken als bij de T90: azimuth, elevatie, skew van de schotel, plaats van de LNB's en de skew per LNB. In dat opzicht is het opstellen van een T90 vergelijkbaar met een BigBisat.

Kortom:

Ja de T90 is groter en zwaarder.

Ja de bouwkwaliteit van de Visiosat is beter dan die van de T90.

Ja de T90 vangt meer wind (want groter).

Nee, het opstellen van beide is even makkelijk of moeilijk.

Ja het signaal van de T90 is duidelijk beter dan dat van de Visiosat BigBisat.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch

maar 109<tov>200 euro is bijna het dubbele, zeg maar twee * een T90

Die 109 is zonder het bijbehorende statief, neem ik aan? Dat is wel een echte aanrader, want het steunt op drie punten en is niet een enkele paal.

m

----

Geplaatst:

Ik heb het wiebelen destijds goed bekeken. Het wiebelen van de schotel komt niet door de buis (rond 70mm) waar de schotel aan hangt, maar vooral door de beugels (of zeg maar beugeltjes) tussen de grote en kleine reflector.

Tevens wordt door het verlengen van de lnb-rail aan beide zijden de lnb-rail aan de uiteinden enigsinds bewegelijk.

Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
en je pleegt toch onderhoud elk jaar.

Nee, "set it and forget it".
Kom nooit op het dak voor mijn Bisatje.
Geplaatst:

Mijn wok staat op een dakje van 2.70 meter hoog.

Daar durf ik nog net op te staan. :D

Geplaatst:

In een andere draad in dit forum wordt gepraat over uitvallende ontvangst door sneeuw.

Op dit moment sneeuwt het al een tijdje hier. Maar nog geen uitval gehad. Niet op de Visiosat Bigbisat en niet op de T90.

Zelfs niet op de bij mij matig signaal gevende Atlantic Bird 3.

m

----

Geplaatst:

ik heb momenteel een triax 78 en de sneeuw bleef erop "plakken"; met als gevolg geen beeld. Heeft de visiosat hier ook last van ? Het "plakken" van de sneeuw in de schotel ? of schuift er alles goed af ? Of kuisen jullie de schotel met een autoreinigingsmiddel ? was/wd40/rain-x ea.

DM800 - Tv-vlaanderen

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen