Ga naar inhoud


Lnb en houder gesmolten


el  renegade

Aanbevolen berichten


Dit verschijnsel is al eerder gesignaleerd. Zie deze draad, en deze. Zie ook de foto's bij beide draden. De laatste draad was door mij zelf gestart. Ja, inderdaad, ik heb ook een transparante schotel. In maart/april en september/oktober zet ik ter bescherming iets over de LNB. Niettemin is al één LNB kapot gegaan (ik heb gratis een nieuwe gekregen van mijn leverancier), en de tweede vertoont ook al weer smeltsporen. De houder is ook aangetast. Ik zal dus nooit meer een transparante schotel kopen.

Merkwaardig is in die eerdere draden dat sommige mensen het gewoon niet kunnen geloven, dat zonnestralen een LNB kunnen verhitten en doen smelten. Nou, het is echt zo.

TV Vlaanderen Duo LNB Twin

B&R 65

VU+ Solo2

M7 SAT801 (niet in gebruik; reserve)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je al met een vergrootglaasje met diameter van 5cm iets in de fik kan steken, dan moet het zeker lukken met een schotel van 80cm. Het hele idee is juist bundeling van stralen.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Merkwaardig is in die eerdere draden dat sommige mensen het gewoon niet kunnen geloven, dat zonnestralen een LNB kunnen verhitten en doen smelten. Nou, het is echt zo.

 

Ik kan het alleen maar bevestigen.

 

De LNC met houder heeft de volle laag gehad. Het moet op het moment dat het gebeurde onbewolkt weer geweest zijn waarbij de zon precies achter Astra 19° oost gestaan heeft. Dat komt per jaar op bepaalde dagen/uren voor.

 

Maar bij een kwalitatief goede schotel treed dit probleem niet op omdat de zonne-bundeling difuus wordt bij het toepassen van een speciale matte laksoort.

 

Ik woon een stuk zuidelijker met meer zonne-uren per jaar en een 1,20 mtr schotel. Kijk hiermee al bijna 20 jaar en het is mij nog nooit gebeurd.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook dat matte lak het probleem zou verhelpen, maar daarvoor heb ik geen transparante schotel gekocht ...

Voorlopig heb ik een andere oplossing (ik doe een plastic emmertje over de LNB in maart/april en september/oktober; het doet nauwelijks af aan de ontvangst).

TV Vlaanderen Duo LNB Twin

B&R 65

VU+ Solo2

M7 SAT801 (niet in gebruik; reserve)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SimonLeBon
Waaarom geen bloempotje, zoals hier?

Wel dat is een foto (en een posting) van mijzelf! Ik deed het met een terracotta bloempot vóórdat ik een plastic emmertje ging gebruiken. De bloempot was iets zwaarder, waardoor de arm van de LNB iets omlaag ging, daardoor een procentje minder ontvangst.

TV Vlaanderen Duo LNB Twin

B&R 65

VU+ Solo2

M7 SAT801 (niet in gebruik; reserve)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...