MacGuinness Geplaatst: 18 november 2008 Geplaatst: 18 november 2008 Ben ik nu in de war? Je kan toch een NTFS geformateerde HDD mounten met de nieuwste Ubuntu. Ik krijg telkens een mededeling dat Windows de schijf in gebruik heeft en dat mounten niet mogelijk is. Ik heb geen windows (meer) op mijn pc. Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =
MagicOnline Geplaatst: 18 november 2008 Geplaatst: 18 november 2008 Kijk eens op http://www.linux-ntfs.org/doku.php Werkt prima CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
Lamko Geplaatst: 18 november 2008 Geplaatst: 18 november 2008 Dan zul je hem geforceerd moeten mounten commando staat ook bij die foutmelding klap het scherm maar even uit. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
jacobus Geplaatst: 18 november 2008 Geplaatst: 18 november 2008 In dit geval is het jammer dat je geen windows meer hebt. Gaat het soms om een USB schijf? Dat je hem niet kunt openen in Ubuntu heeft iets te maken met hoe Windows met de schijf omgaat. Ik heb een dual boot systeem. Schakel ik onder Windows mijn USB HD uit, kan ik deze niet benaderen onder Ubuntu. Gebruik ik echter de functie hardware veilig verwijderen, en schakel dan de schijf uit, kan ik hem daarna wel probleemloos gebruiken onder Ubuntu. Als het inderdaad een USB schijf betreft, hang hem dan aan een Windows PC, en sluit de HD af met de functie "hardware veilig verwijderen". Daarna kun je hem gewoon gebruiken onder Ubuntu.
MacGuinness Geplaatst: 19 november 2008 Auteur Geplaatst: 19 november 2008 Het gaat om de 2e sataschijf. Had ik voor ik vista eraf haalde die schijf moeten unmounten (hardware veilig verwijderen). Was ik van het probleem afgeweest. Ik heb een Unbutu versie van het blad C't. Daarbij is het aanmelden van root niet mogelijk. Geforceerd mounten mag alleen als root. Tja,... Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =
MacGuinness Geplaatst: 19 november 2008 Auteur Geplaatst: 19 november 2008 Origineel bericht van: MagicOnline Kijk eens op http://www.linux-ntfs.org/doku.php Werkt prima daar ben ik nu aan het lezen/leren. Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =
Lamko Geplaatst: 19 november 2008 Geplaatst: 19 november 2008 sudo -s en je bent root Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
MacGuinness Geplaatst: 19 november 2008 Auteur Geplaatst: 19 november 2008 Alle helpers bedankt! Heb de commandlijn gebruikt. Vervolgens riep Ubuntu mounten niet mogelijk en kon ik de schijven benaderen. eh,...??? Nou ja. Het werkt. Bij het branden van een gedownloade Ubuntu.iso kreeg ik ook de mededeling dat het branden niet gelukt was en vervolgens was de CD prima leesbaar, Leuk hè, Linux. Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen