Ga naar inhoud

Gaasschotel + wind helpt het?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik woon aan zee en heb nu al last dat mijn schotel (80cm, vaste opstelling) zullke klappen krijgt van de wind dat het signaal soms even weg valt. (hij zit echt stevig vast!)Zou een gaasschotel helpen? Zo ja wat kosten die? En waar zijn ze (via pm) tekoop.

Ik dacht dat een gaasschotel maar 80% geeft in vergelijking met een gewone schotel, klopt dat?

Ik heb nu een 80cm dus dan zou ik een 100 of 120cm gaasschotel moeten hebben? Aangezien ik nogsteeds problemen heb met mijn stab denk ik maar dat ik een andere koop of iets anders. Wat is het sterkste en voldoet het best? (hummie 5400)

1.2 is fijn maar het hoeft niet.<p>Bedankt,<p>Humpty Dumpty

Geplaatst:

Zou je kunnen doen (een gaas schotel kopen) je kun ook extra stabiel maken door scheerlijnen aan je schotel te maken (waslijn draad) dit kun je aan alle kanten doen. Zo kan je schotel geen kant meer op.

Geplaatst:

Gaas heeft aleen nut voor gewichtreductie. Bij windkracht 2 a 3 of meer heeft het gaatje geen effect meer. Vergelijk bv. je gootsteen: ALs je een emmer water erin gooit, blijft het water toch staan. Of je het gat nu groter of kleiner maakt, het water blijft staan (het loopt wel zwakjes weg, maar de kracht op je gootsteen is er wel).

Boor een gat door de poot waarmee de LNB's vastzitten, vlak bij de LNB. Maak daar een ookje vast met een borgmoer (alles van RVS staal !!!!)

Koop een stuk nylon touw (dun, 3 a 4 mm) bij de botenwinkel. Zet wel IN de touw een RVS veer van 3 cm. Zet deze veer op spanning en maak de rest vast aan de muur. Dit is nodig dat het systeem nog een beetje flexibiliteit heeft.<p>Haik.

Geplaatst:

Hoi..

Heb je de mogelijkheid om de schotel op de grond te zetten ?? Dan heb je geen (of veel minder ) last van de wind.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.