Ga naar inhoud


humax en belgische zenders


humaxkijker

Aanbevolen berichten


heb jij soms ook een funkaartje in je humax zitten trek die er eens uit het is maar een idee

en laat hem ook eens terug op deze zenders zoeken en sla die effe op

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Je moet je TVV kaart --heractiveren-- .

Het kan ook zijn dat je Aston 1.5 na de omschakeling naar Seca 3 (Merlin) niet meer compatible is.

Oplossing: andere CAM aanschaffen.

Maar probeer eerst eens je kaart te heractiveren.

 

Die funkaart heb je nergens voor nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie suggesties, ik heb helaas geen andere cam dan een aston 1.05, alles geprobeerd niets werkt, op een ander forum hoorde ik dat iemand anders met hetzelfde probleem kampt. Bij TVV hoeft dit probleem er niet te zijn omdat Canaldigitaal voor Nederland de codering heeft aangepast. Op hun eigen website erkennen ze het probleem en hebben een aanbieding voor 'gedupeerden' ik wacht maar af! Jammer genoeg kan mijn vrouw nu blokken niet meer zien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

humaxkijker...heb je je kaart nu al gereaktiveerd of heb je hem eventueel al eens in een andere ontvanger getest?

 

Of neem hem even mee naar een vriendelijke handelaar en probeer hem daar even in de winkel.

Doet je kaart het daar wel, dan weet je dat je je fout in de ontvanger´en/of CAM moet zoeken.

Doet de kaart het daar ook niet dan is het bellen geblazen naar TVV.

 

Uithuilen helpt niet...je moet wel wat ondernemen.

 

Als je bijvoorbeeld op de --TV VLAANDEREN-- website kijkt dan staat daar duidelijk dat de Aston CAM 1.05 NIET compatible is met TVV.

 

Dus haal bijvoorbeeld een Aston 1.07 CAM of iets dergelijks en je vrouw kan weer naar blokken kijken.

 

Ik zie net dat je een CDS abbo hebt en geen TVV. Het blijkt dus dat je enkele CDS zenders wel en enkele TVV zenders niet ontvangt.

Waarom is je probleemstelling ook zo vaag.

1) Bel met CDS en stel vast welk pakket je hebt geboekt.

2) Heeft 1) geen resultaat, dan haal een andere CAM.

3) Klaar...!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Drs. IJzerbout,

 

Mijn probleem is heel simpel. Ik heb als nederlamder een compleet pakket van canaaldigitaal. In dit pakket worden, zoals je weet, ook de twee belgische zenders doorgegeven. Canaldigitaal is begonnen met het veranderen van de codering. hierdoor werken enkele zenders, in mijn geval de twee belgische, niet meer. Natuurlijk heb ik kontakt opgenomen met CD, deze bevestigen dat op een humax 5400 IRCI geen ontvangst meer mogelijk is, tenzij er een software update van de leverancier komt. In hoeverre deze mededeling juist is kan ik niet controleren. In een andere configuratie heb ik een astomcam 1.07 getest, ook dit werkt niet. CD heeft een aanbieding in het leven geroepen voor alle 'gedupeerden'. Dit zal wel inhouden dat een gecertificeerde ontvanger voor weinig geld gekocht kan worden. Een heractivatie heb ik ook laten doen, ook zonder resultaat. Ik begin de indruk te krijgen dat de humax 5400 te oud is om met moderne coderingssystemen nog mee te kunnen.

 

Vriendelijke groet en wellicht nog eens tot horens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...