Ga naar inhoud


email via eigen domein versturen via online


gerrit B

Aanbevolen berichten

Sinds gisteren heb ik ADSL van online, echter zodra ik een email via mijn eigen domeinnaam wil versturen wordt deze niet verstuurd. frown

Dus even een berichtje naar Online verstuurd en deze geeft aan dat het niet mogelijk is om via online berichten met je eigen domeinnaam te verzenden (dit was met speedlinq en ziggo wel mogelijk)

 

hun reactie

 

Poort 25 is voor het versturen van email standaard geblokkeerd voor alle mailservers behalve de Online mailserver.

U kunt dus niet via een eigen mailserver emails sturen over het Online netwerk.

Als u gebruik maakt van een Online verbinding , moet bij uitgaande mail altijd smtp.online.nl zijn ingesteld.

 

Hoe kan ik die poort 25 openen zodat ik wel mijn oude vertrouwde emailadres kan gebruiken?

 

Ik wil dat email adres van hun nl. helemaal niet gebruiken daar heb ik nu juist een eigen domeinnaam voor laten registreren.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Natuurlijk bij mijn eigen account bij uitgaande server al even smtp.online.nl ingevuld maar mooi geen bericht te versturen.

Log ik even in via het ziggo netwerk van de buren dan wordt alles direct verzonden en is er niets aan de hand.

Uitsluitend als ik een mailtje verstuur met ......@online.nl wordt hij probleemloos verstuurd.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie gaan mij wat te snel.

Ik weet heel veel van beveiliging, met een telefoonsysteem, ook met 600 toestellen, kan ik ook aardig uit de voeten, maar een toets exchange of poort 587 zit niet op mijn toetsenbord blush

 

Ik weet dat ik mijn account via outlook in kan stellen met extra, emailaccount, bestaande weergeven wijzigen en daar zit dan ook nog overige instellingen.

Ik heb de speedtoch 706 al benadert http://192.168.1.254/ maar vindt daar ook geen poorten oid.

Dus hoop dat jullie me iets verder op weg kunnen helpen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al even verder aan het zoeken geweest en weet al wat ik mis in het menu van de speedtouch 706 nl. de tab advanced.

 

Wat ik zo her en der lees kun je via die tab bij je poorten komen om deze aan te passen maar dan moet die er natuurlijk wel zijn.

Zou een ander modem helpen die niet is aangepast?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerrit B
Jullie gaan mij wat te snel.
Ik weet dat ik mijn account via outlook in kan stellen met extra, emailaccount, bestaande weergeven wijzigen en daar zit dan ook nog overige instellingen.
Ik heb de speedtoch 706 al benadert http://192.168.1.254/ maar vindt daar ook geen poorten oid.

Ho ho, je hoeft in de Speedtouch echt niets te wijzigen, ook geen poorten open te zetten.
De poortinstelling van SMTP vind je in de instellingen van je e-mail account.
In Outlook: Extra->Accountinstellingen->E-mail account selecteren en wijzigen->Meer instellingen->Geavanceerd->Uitgaande e-mail (SMTP) 25 wijzigen in 587 en dan eens even testen.
In Outlook Express: Extra->Accounts->E-mail->Eigenschappen->Geavanceerd->Uitgaande e-mail(SMTP) 25 in 587 wijzigen.

Als poort 587 niet werkt, dan weer terugzetten op 25, dan toch de eerder beschreven methode gebruiken (smtp server van je provider). Je provider moet je kunnen vertellen wat je nog meer moet instellen om het werkend te krijgen, als het niet lukt.
Bijvoorbeeld: misschien nog een vinkje zetten bij "Voor deze server is verificatie vereist".

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dat (extern) blokken van port 25 proberen providers misbruik (spambots/open relays) te voorkomen maar of ze er echt wat mee opschieten geen idee.

 

De beperking(en) die ze nu opleggen aan mensen, en ook bedrijven, zodat ze hun externe smtp niet kunnen/mogen gebruiken gaat wel erg ver. Voor je laptop thuis moet je dit (desnoods als default) instellen en voor daar moet je...en...en...enz enz.

 

Denk dat er wel een omweg te maken en/of te verzinnen is door bv. een andere port te gebruiken en deze op de "smtp server" te verwijzen naar port 25, ik zal dit eens proberen op mijn eigen server. Dan gebruiken mensen maar een andere port echter loop je dan altijd op andere plaatsen wel weer tegen een (firewall/proxy) probleem op.

 

Je kan wel de smtp van de provider nemen en je "domein email" als replyadres invullen alleen al ben je dan weer extern zal dit (vaak) niet werken aangezien providers hun smtp vaak alleen voor hun eigen netwerk open hebben staan.

 

Als er ooit email gecontroleerd gaat worden of de smtp van het zelfde domein gebruikt is/wordt gaan ze, op deze manier, echt tegen problemen aanlopen. Teminste als ze op die manier echt het verzenden van spam tegen willen gaan.

 

Vind de "oplossing" van xs4all een veel betere als port 25 extreem veel is/wordt gebruikt sluiten ze deze af en krijg je een email dat je het na moet kijken en evt. moet oplossen maar voor de rest staat ie gewoon open.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben deze week overgegaan naar Telfort en heb het zelfde probleem.

Ik kan geen mail meer versturen met als afzender mijn eigen domein naam. Alleen het originele telfort mail account word als afzender geaccepteerd.

Deze problemen had ik niet bij mijn vorige providers: Solcon, Demon, XS4All en Orange niet.

 

 

Pli op DM800, VU+ DUO  en DM8000 met 4xDVB-S2, Wave Frontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gerrit B en Mati,

 

Toch vind ik het vreemd dat jullie op de geadviseerde wijze geen mail kunnen versturen.

Ik gebruik Planet en daar heb ik dezelfde problemen mee maar ik kan wel mail verzenden vanuit andere domeinen mits ik de ingestelde waarden bij 'Server voor uitgaande e-mail (SMTP)' dienovereenkomstig wijzig.

Standaard staat dit thuis op 'mail.planet.nl'.

Op dit moment zit ik bij mijn dochter te mailen via haar account bij Scarlet.

Ik heb de instelling nu gewijzigd naar 'mail.scarlet.nl' en ik kan gewoon mailen vanuit Outlook 2003.

Dit is overigens geen uitzondering.

Als ik straks weer naar onze wintersportcamping in Oostenrijk ga dan zit ik daar op het Domain van de camping met de naam Natterersee.com.

Als ik de instelling dan weer zet op 'mail.natterersee.com' dan kan ik ook gewoon weer vanuit Outlook mail versturen.

Bij de ene provider wordt de uitgaande mail met smtp.xxx.yyy genoemd en bij de andere provider met mail.xxx.yyy.

Ik weet niet of jullie dit op dezelfde wijze proberen en zo ja dan blijft het vreemd als het niet functioneert.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...